Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ihmiset avaa suhteensa?

Vierailija
19.02.2024 |

Onko niillä kaikki muumit laaksossa?

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamoon, kuka jaksaa nussia samaa ihmistä vuosia tai jopa vuosikymmeniä?

Aika moni jaksaa

Vierailija
62/92 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset "kaikki mulle heti nyt"-tyypit viihtyy avoimissa suhteissa koska kaikki pitää saada. Yleensähän juttu menee niin että suhde voi alkaa vain kahden ihmisen juttuna mutta yhtäkkiä tulee toisen osalta tarve muuttaa se avoimeksi kun tulee suhteen ulkopuolinen houkutus vastaan ja sitä ei voi mitenkään antaa mennä ohitse. Nykyistä kumppaniakaan ei voi tietenkään jättää joten ratkaisuna on sitten että otetaanpa kummatkin!

Joillekin seksiriippuvaisille ihmisille sopii polyamorinen suhde paremmin ja kaikki ei ole yksiavioisia. Itse en koe olevani yksiavioinen seksin suhteen, mun puolesta seksiä voi harrastaa usemmankin kanssa, jos kumppanin kanssa niin sovitaan, mutta suhteissa itse elän yksiavioisesti. En vaan halua pyörittää kahta samaan aikaan ja yleensä en löydä toista, ketä haluaisi yhtä paljon kuin omaa kumppania. Suhteissa en koe tarvetta pyörittää useampaa, mutta en ole myöskään tiukasti yksiavioinen eli mun ajatusmaailmassa ihminen voi harrastaa seksiä useampien kanssa, vaikka seurustelisi. Sen vaan pitää olla kumppanin kanssa sovittu asia ja mennä niin kuin kumppanin kanssa sovitaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheisriippuvaisuus ja se, että ei tunne rakkautta todella vahvana tunteena.

A. Jos ei olisi läheisriippuvainen, niin voisi olla yhtä lailla sinkku tai fwb. Olisi yksinkertaisempaakin ilman kaikkia sovittavia sääntöjä.

B. Jos kokisi rakkauden todella vahvasti ja olisi juuri sen oikean kanssa, niin ketään muuta päin ei edes katsoisi, koska kukaan ei voisi olla parempi kuin se, joka sinulla jo on. Mitä kellään muulla silloin tekisi? Toki tavalliset ystävät yms. erikseen, mutta parisuhteen asioihin liittyen.

Tuota olen minäkin miettinyt. Tiedän ylikiltin, avoimessa suhteessa elävän naisen. Raukalla on varmaan läheisriippuvuus. Toivottavasti pakka hajoaa käsiin ja polo hakee tarvitsemaansa apua.

Vierailija
64/92 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset "kaikki mulle heti nyt"-tyypit viihtyy avoimissa suhteissa koska kaikki pitää saada. Yleensähän juttu menee niin että suhde voi alkaa vain kahden ihmisen juttuna mutta yhtäkkiä tulee toisen osalta tarve muuttaa se avoimeksi kun tulee suhteen ulkopuolinen houkutus vastaan ja sitä ei voi mitenkään antaa mennä ohitse. Nykyistä kumppaniakaan ei voi tietenkään jättää joten ratkaisuna on sitten että otetaanpa kummatkin!

Joillekin seksiriippuvaisille ihmisille sopii polyamorinen suhde paremmin ja kaikki ei ole yksiavioisia. Itse en koe olevani yksiavioinen seksin suhteen, mun puolesta seksiä voi harrastaa usemmankin kanssa, jos kumppanin kanssa niin sovitaan, mutta suhteissa itse elän yksiavioisesti. En vaan halua pyörittää kahta samaan aikaan ja yleensä en löydä toista, ketä haluaisi yhtä paljon kuin omaa kumppania. Suhteissa en koe tarvetta pyörittää useampaa, mutta en ol

Miksi te puhutte yksiavioisuudesta ja moniavoisuudesta kuin se ei olisi oma valinta?

Vierailija
65/92 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani avoimessa suhteessa oleva pari on päälle kolmekymppinen, kaksi pientä lasta, asuvat maalla ja mies on maanviljelijä (vaimon ammattia en tiedä). Mies tuntuu olevan jokseenkin viinaan menevä ja panojutut on kovat, mutta ulkomuotonsa sellainen että en tiedä kuka sen kanssa sänkyyn haluaisi. 

Olen kiinnittänyt huomiota samaan. Mm. Tinderissä vastaan tulevat, sivusuhdetta hakevat polyt on usein sen näköisiä ja oloisia, että sitä ihmettelee, miten niillä on ensimmäistäkään suhdetta. Ruumiinrakenne yleensä joko mallia satakiloinen sohvaperuna tai ryhditön pulkannarukäsi, henkilökohtaisessa hygieniassa puutetta ja profiilitekstissä tai keskustelussa esiin nousee joukko erilaisia nepsydiagnooseja. Olin jossain vaiheessa periaatteessa valmis myös kevyempään polysuhteeseen mallia fwb, mutta tässä skenessä ei tullut vastaan ketään, jota olisin halunnut panna. 

Tää herrasmies on varsin tukevassa kunnossa (lue, jäätävä läski) ja se yhdistettynä niihin limaisiin sovinistisiin seksijuttuihin ei kyllä oikein herätä seksuaalista mielenkiintoa. Lähinnä puistatusta. 

Vierailija
66/92 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamoon, kuka jaksaa nussia samaa ihmistä vuosia tai jopa vuosikymmeniä?

Minä

Vierailija
67/92 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

B. Jos kokisi rakkauden todella vahvasti ja olisi juuri sen oikean kanssa, niin ketään muuta päin ei edes katsoisi, koska kukaan ei voisi olla parempi kuin se, joka sinulla jo on. Mitä kellään muulla silloin tekisi? Toki tavalliset ystävät yms. erikseen, mutta parisuhteen asioihin liittyen.

Entä jos kokee juuri oikeaksi sen että on useamman kuin yhden rakkaan kanssa? Joillakin ihmisillä vaan on taito rakastaa ja olla rakastunut useampaan kuin yhteen kerralla, kaikilla ilmeisesti ei. Mikään ei voi olla parempaa kuin olla sohvalla yhden rakkaimman kanssa kun toinen rakkain tulee kotiin ja liittyy seuraan! 😍

Jaettu onni on kolminkertainen onni! 

Vierailija
68/92 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin seksiriippuvaisille ihmisille sopii polyamorinen suhde paremmin ja kaikki ei ole yksiavioisia. Itse en koe olevani yksiavioinen seksin suhteen, mun puolesta seksiä voi harrastaa usemmankin kanssa, jos kumppanin kanssa niin sovitaan, mutta suhteissa itse elän yksiavioisesti. En vaan halua pyörittää kahta samaan aikaan ja yleensä en löydä toista, ketä haluaisi yhtä paljon kuin omaa kumppania. Suhteiss

"Miksi te puhutte yksiavioisuudesta ja moniavoisuudesta kuin se ei olisi oma valinta?" 

Seksuaalisuus ei ole oma valinta. Suhteissa voi kuitenkin valita, miten sitä toteuttaa. Voi olla yhden tai useamman kanssa, se on valinta ja päätös kumppanin kanssa, miten mennään. 

Vierailija
69/92 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kokee juuri oikeaksi sen että on useamman kuin yhden rakkaan kanssa? Joillakin ihmisillä vaan on taito rakastaa ja olla rakastunut useampaan kuin yhteen kerralla, kaikilla ilmeisesti ei. Mikään ei voi olla parempaa kuin olla sohvalla yhden rakkaimman kanssa kun toinen rakkain tulee kotiin ja liittyy seuraan! 😍

Nyt puhuttiin avoimista suhteista, ei polyista. Sitä paitsi en vaan tiedä, mikä saisi hakemaan suhteeseen kolmannen osapuolen alkujaankaan, jos se yksi on jo kaikki mitä parisuhteessa tarvitset. 

Vierailija
70/92 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä, että tuota taitoa ei ole kaikilla. Siitä tulee melko varmaan ongelmia.

Vierailija
71/92 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin seksiriippuvaisille ihmisille sopii polyamorinen suhde paremmin ja kaikki ei ole yksiavioisia. Itse en koe olevani yksiavioinen seksin suhteen, mun puolesta seksiä voi harrastaa usemmankin kanssa, jos kumppanin kanssa niin sovitaan, mutta suhteissa itse elän yksiavioisesti. En vaan halua pyörittää kahta samaan aikaan ja yleensä en löydä toista, ketä

Tuo on loukkaus kaikkia niitä homoja kohtaan, jotka elävät maassa, jossa homosuhteet on rikos. Varmasti haluaisivat olla heteroja, jos saisivat valita, niin ei tulisi ongelmia. Ei ihmisellä ole mikään pakko olla montaa puolisoa, koska ihmisellä ei ole pakko olla edes yhtä puolisoa.

Vierailija
72/92 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt puhuttiin avoimista suhteista, ei polyista. Sitä paitsi en vaan tiedä, mikä saisi hakemaan suhteeseen kolmannen osapuolen alkujaankaan, jos se yksi on jo

Onko niillä eroa?

Vierailija
73/92 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ala-ikäisiä lapsia ja eivät halua erota, mutta seksisuhde on mennyt jo. haluavat kasvattaa lapset yhdessä, mutta sitten harrastaa seksiä muualla. sitten kun lapset kasvaa, niin eroavat myöhemmin. sekopäistä. 

Vierailija
74/92 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus miettinyt, että avointa suhdetta voisi kokeilla. Ollaan ihan tavistylsä keskiluokkainen pariskunta, lapsiakin pari. Ollaan oltu yhdessä suunnilleen teinistä asti ja toistemme ainoat seksikumppanit. Joskus on käynyt mielessä, että voisihan se olla mielenkiintoista kokeilla millaista se olisi jonkun toisen kanssa. En kuitenkaan lähtisi pettämään, eli asia pitäisi sopia yhdessä ja olla ok molemmille, ja luultavasti myös joku rajallisen mittainen kokeilu vain.

En ole mustasukkaisen sorttinen, en usko että tuntuisi pahalle jos mies olisi jonkun toisen kanssa, tuolleen sovitusti. Oikeastaan jopa kiihottava ajatus. Mutta mieheni ei ollut kovin innostunut ajatuksesta ja toisaalta itsellekään ei ole koskaan tullut sellaista tilannetta vastaan että olisin edes halunnut jonkun muun kanssa sänkyyn, joten voi olla että tää jää ihan pohdinnan tasolle. 

Vierailija
75/92 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se pettämistä ole jos lupa on? Jos pettää jonkun ihmisen niin silloin tekee jotain sellaista johon toinen luottaa että ei niin tee.

Avoin suhde voi tarkoittaa monia asioita, jokaisessa suhteessa on omat vivahteensa. Meillä se tarkoittaa esim sitä että laitan ruokaa yhden kanssa, sitten kolmestaan katsotaan leffa sohvalla "pusukasassa" ja elokuvan jälkeen vaikkapa toisen kanssa saunaan. Neljäskin on joskus mukana. Seksiäkin on kun siltä tuntuu, eri yhdistelmillä. Harvemmin kaikilla on aikaa/mielenkiintoa yhtä aikaa, mutta läheisyyteen aina kaikki jaksavat.

Noh, me olemme enemmän polyamorinen suhde joilla on myös vapaus olla avoimia ulkopuolisten kanssa. Aika harvoin kenellekään tulee mielenkiintoa katsella muualle, mutta toki vaihtelu välillä virkistää.

Pusukasa! 😍😍😍😍😍😍

Vierailija
76/92 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla varmaan tosi ulospäinsuuntautunut? 

Minä tunnen useampia kolmis/neliskuntia. Tein yhden projektiluontoisen duunin polyhenkiselle porukalle... Mukaan mahtuu aivan kaikenlaisia ihmisiä. Naisia, miehiä, uskovia, ateisteja, vanhoja, nuoria.... Ehkä hieman enemmän introverttejä kuin ekstroverttejä (introvertit usein tunnistavat tunteita paremmin). Ja sanoisin myös että keskivertoa älykkäämpiä. 

Ehkä jos joku yhdistävä tekijä pitäisi löytää niin ovat kaikki sellaisia ihmisiä jotka eivät nyrpistä nenäänsä jos saavat eteensä jotain ruokaa jota eivät ennen ole maistaneet. 

Siis ihmisiä joilla on avoin mieli kokeilla asioita ilman suuria ennakkoluuloja. 

Ihanasti kiteytetty! Taidat olla keskustelun ainoa, jo

Lainaus ei toimi, mutta kommentoin sitä, että onko polysuhteessamme tullut "tiukkaa paikkaa". En tiedä kuinka tiukilla ollaan oltu, mutta on tullut useampikin tilanne, jossa treffit uuden kumppanin kanssa ovat jääneet välistä, koska jokin perheen asia on mennyt edelle. Tiukkoja paikkoja tulee myös aina, kun kohtaamme uuden tilanteen, esim. missä uutta kumppania voi tavata, kenelle kerrotaan, tuntuuko jokin tietty elementti meistä jommastakummasta pahalta jne. Näissä tilanteissa keskustellaan, kuunnellaan ja sovitellaan. Nykyisin huomioimme myös miehen kumppania näissä "linjanvedoissa", sillä hän on osa meidänkin suhdetta. Minun ulkopuoliset suhteeni eivät ole olleet samaan tapaan pitkällä, mutta niiden kohdalla huomioitiin ja huomioidaan se, että olen vapaa etenemään omaan tahtiini, kunhan suunnitelmat sopivat muuhun elämäämme.

Emme loukkaa ketään emmekä valehtele kenellekään osapuolelle. Toimimme kaikessa eettisen monisuhteisuuden ehdoilla ja tämä elämäntyyli sopii meille juuri nyt ihanasti. Meitä ei myöskään varsinaisesti haittaa polyamorian herättämä suoranainen viha. Jokainen on oikeutettu mielipiteeseensä. Se on kuitenki syy sille, että emme tieten tahtoen mainosta tilannettamme emmekä juttele tästä kaikkien kanssa samoin. Sekin voi toki muuttua, etenkin jos jompikumpi rakastuu ja haluaa näin tuoda toisenkin kumppanin julki enemmän. Jos näin käy, sittenkin keskustellaan, kuunnellaan ja sovitellaan.

Vierailija
77/92 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt puhuttiin avoimista suhteista, ei polyista. Sitä paitsi en vaan tiedä, mikä saisi hakemaan suhteeseen

Tietenkin on eroa suhdemuotona paljonkin. Lähtökohdissa voi olla yhtäläisyyttä. Eli jotain tyhjiötä sillä kolmannella täytetään. Se on ehkä piirre, joka ekalta puuttuu. Mutta ei uskalleta kuitenkaan erota, koska rakastaa. Itsekunnioitus on kyllä onneton. Olen minäkin ollut tilanteessa, jossa rakastin ihan hulluna, mutta vastapuoli ei kokenut saavansa minulta kaikkea mitä halusi, vaikka rakasti hänkin. Ratkaisuni? Arvostin itseäni ja uskoin, että jossain on vielä ihminen, jolle riitän juuri näin. Erosimme, enkä ole päivääkään katunut.

Vierailija
78/92 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se pettämistä ole jos lupa on? Jos pettää jonkun ihmisen niin silloin tekee jotain sellaista johon toinen luottaa että ei niin tee.

Avoin suhde voi tarkoittaa monia asioita, jokaisessa suhteessa on omat vivahteensa. Meillä se tarkoittaa esim sitä että laitan ruokaa yhden kanssa, sitten kolmestaan katsotaan leffa sohvalla "pusukasassa" ja elokuvan jälkeen vaikkapa toisen kanssa saunaan. Neljäskin on joskus mukana. Seksiäkin on kun siltä tuntuu, eri yhdistelmillä. Harvemmin kaikilla on aikaa/mielenkiintoa yhtä aikaa, mutta läheisyyteen aina kaikki jaksavat.

Noh, me olemme enemmän polyamorinen suhde joilla on myös vapaus olla avoimia ulkopuolisten kanssa. Aika harvoin kenellekään tulee mielenkiintoa katsella muualle, mutta toki vaihtelu välillä virkistää.

Pusukasa! 😍😍😍😍😍😍

Huoraaminen on huoraamista vaikka olisi millainen nimi

Vierailija
79/92 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, että eikö nää lainkaan pelkää sukupuolitauteja. Vaikka kondomi olisi käytössä jokaisella seksikerralla, edes se ei suojaa täydellisesti herpekseltä, ja monet sukupuolitaudit ja hpv tarttuvat myös suuseksissä. Infektio nielussa voi johtaa nielusyöpään, joka on usein tappava. Itseäni lähinnä iljettää ajatus kumppanista joka on käynyt upottamassa vehjettään ihan lähiaikoina vähän sinne sun tänne. Säännöllinen testauskaan ei ratkaise automaattisesti mitään, koska osa taudeista näkyy testeissä vain tietyssä vaiheessa, ei esim. oireettomana. 

Vierailija
80/92 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä jaksa ymmärtää, että tätä niin monesti tarjotaan jonkinlaiseksi ratkaisuksi parisuhdeongelmiin. Se on loppuunsa niin harva ihminen, joka oikeasti on niin sinut asian kanssa, että siitä olisi enemmän hyötyä kuin haittaa, että joku muu käy puikottamassa oma kumppania ja sama tietysti toisinpäin.

Monet huumeetkin piristää kummasti, mutta harvoin sitä näkee minkään sortin lääkärien suosittavan työuupumukseen vaikka piriä. 

Ja tämä on tietysti vain oma mielipiteeni, mutta mielestäni paljon tästä kumpuaa siitä hölynpölystä, että elämä jää muka jollain tapaa elämättä, jos ei toteuta jokaista mahdollista mielihalua mikä päähän nyt sattuukaan juolahtamaan.

Yhdenkään ihmisen elämä ei ole jäänyt "elämättä" tai jotenkin vajavaiseksi sen takia, että jäi antamatta koko jalkapallojoukkueelle, vaikka sellainenkin houkutus kävi mielessä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi