Palovaroittimille pitäisi keksiä parempi kiinnitysmekanismi
Kattoon poraaminen on liian työlästä eikä ole edes porakonetta kotona.
Kommentit (60)
Asennusliimalla. Pattex no nails. Sillä pysyy vaikka mikä, kunhan teippaa kiinni kuivumisen ajaksi eli 24 h. Kiinnitin sillä juuri onnistuneesti keittiön yläkaapit sekä seinään että toisiinsa, myös alustaan.
Myöskin irtoaa tarvittaessa esim. langalla sahaamalla ja loput voi pyöritellä irti ja palloksi kuin kumin.
Vierailija kirjoitti:
Pattex ja jätät suosiolla seuraavalle asukkaalle.
Tai asennuta puupaneelikatto.
Laitoin palovaroittimen Pattexilla kattoon ja parin päivän päästä varoitin tuli alas mukanaan aimo pala kattomaalia, joten ruuvikiinnitys on ainoa ratkaisu.
Ostin magneetilla kiinnitettävän. Kätevä on.
Voihan sen lattiallekin jättää, sitten se ilmoittelee palosta kun ryömit siellä ja naamasi lattiaan isket viimeisen kerran
Liimaa kattoon magneettinappi ja varoittimen pohjaan vastakappale.
Laita lyhyellä narulla roikkuu kattokruunusta.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen lattiallekin jättää, sitten se ilmoittelee palosta kun ryömit siellä ja naamasi lattiaan isket viimeisen kerran
Voihan sen pitää kirjahyllyn päällä tai kiinnittää vaatekaappiin lähelle katon rajaa. Mutta onko se yhtä hyvin toimiva kuin katossa oleva palohälytin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitää olla katossa? Tällainen 155-senttinen tappi on aina pulassa kun se alkaa yöllä huutaa patterinvaihtoa.
Kannattaa vaihtaa ne patterin säännöllisin ajoin, niin kuin kuuluukin. Ei kun niin, nämähän ovatkin niitä kaiken energian vieviä metatöitä.
Olen ostanut kaupasta sellaista extra-lujaa velcroteippiä ja laittanut toisen kattoon, toisen palovaroittimeen. Vaatii että molemmat on aika sileitä. Tavan velcro putoaa liimauksistaan, vain extra-pitävä kestää.
Betonivälipohja on kyllä kovaa porattavaa, joskus yritin pikku reikää siihen mutta 550 wattinen iskuporakone ei pystynyt. Melkein tartteis kunnon poravasaran. siksi olisikin ehkä hyvä että taloyhtiö hoitaisi reiät, tässä on sitten ongelmana että kun palovaroitin hyytyy niin uusi ei enää mahdu samoihin reikiin. Siksi taloyhtiön kannattaa hoitaa homma ihan keskitetysti.
Omakotitalon tai mökin puukattoon menee helposti kun vain laittaa millin ohuen "siemenreijän" niin ei edes lauta halkea kun ruuvaa laitteen kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen pitää kirjahyllyn päällä tai kiinnittää vaatekaappiin lähelle katon rajaa. Mutta onko se yhtä hyvin toimiva kuin katossa oleva palohälytin?
Savu nousee ylöspäin joten katossa oleva hälytin reagoi siihen nopeiten. Mitä alempana hälytin on niin sen enemmän pitää paikan täyttyä savusta ennenkuin reagoi.
Ongelmallisia ovat. Täytyisi olla sama mekanismi kaikissa ja jokin muu kiinnityssysteemi kuin ruuvit. Uskon, että juuri tuon takia monelta hälyytin puuttuu. Se pitäisi pystyä laittamaan lattialta ilman kiipeilyä. Kuussakin on käyty, mutta tähän ei ole keksitty järkevää systeemiä.
Saavu menee seiniä pitkin. Itsellä on seinässä. Lyhyempi matkakin kun katoon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitää olla katossa? Tällainen 155-senttinen tappi on aina pulassa kun se alkaa yöllä huutaa patterinvaihtoa.
Tämä. Itse olin paniikissa kun palovaroitin alkoi ensimmäistä kertaa huutamaan ja äkkiä piti keksiä miten yletyn sammuttamaan palovarottimen. No otin äkkiä tuolin ja siltikin piti vähän kurkottaa ylös jotta saan otettua palovaroittimesta pariston. Se ääni oli hlvetin kova ja sen jälkeen alkoi korviin sattua. Vtuttaa olla tällainen tappi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Itse olin paniikissa kun palovaroitin alkoi ensimmäistä kertaa huutamaan ja äkkiä piti keksiä miten yletyn sammuttamaan palovarottimen. No otin äkkiä tuolin ja siltikin piti vähän kurkottaa ylös jotta saan otettua palovaroittimesta pariston. Se ääni oli hlvetin kova ja sen jälkeen alkoi korviin sattua. Vtuttaa olla tällainen tappi.
Keittojakkara on hyvä tähän tarkoitukseen. Lyhytkin ihminen yltää siitä korkettamaan kattoon.
Se pitäisi olla helppo irrottaa sieltä katosta. Itse aina polttelen ruokia pohjaan ja tosi kiva kun palovaroitin alkaa sen takia vaikka klo 2.00 huutaa ja pelästyttää naapurit hereille... mun pitäisi saada se naapurihuoneeseen piiloon ruuanlaiton ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Koska palovaroitin on pakollinen, niin kaikkiin asuntoihin tulisi asentaa joku kiinnike/teline näille, sopiviin kohtiin, valtion toimesta.
Kuuluu nykyään taloyhtiön toimenkuvaan.
Mitäpä tuosta enää murehdit kun palovaroittimet siirtyivät taloyhtiön kontoille. Yhteys huoltoon ja ne kiinnittää puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pysy millään teipillä eikä tarralla.
Tuo magneetti on hyvä vinkki.
Joo, ei pysy teipillä kun katto on betonia ja siinä on röpelöpinta. Magneettikaan ei välttämättä pysy siinä röpelöpinnassa.
Se röpelöpinta lähtee pois märällä rätillä.
Itsellä tuli mieleen tässä miettiessä, että silikonia sinne väliin, toki jättää ikävän jäljen, jos haluaa poistaa.