Saako teillä lapset juoda pillimehuja?
Missä tilanteissa teillä lapsi saa juoda pillimehua? Arkena? Juhlissa? Joskus retkellä? Miksi tai miksi ei?
Kommentit (26)
Saa. Autossa, joskus välipalalla, kesällä retkillä. Meillä saa kaikkea kohtuudella.
Ei minun lapset juo mitään sokeripaskaa pelkkä vesi riittää.
Ei todellakaan. Minulla ei tosin ole lapsia enkä voisi kuvitella ostavani jotain niin älytöntä kuin pillimehu mutta kyse on periaatteesta. Mikään muukaan järjettömyys ei käy kuten energiajuomat, juotavat jugurtit, irtokarkkimättö eikä juuri sipsitkään.
Epäterveellistä roskaruokaa.
Vaikea noita on kieltääkkään jos juovat, toinen on 22v ja asuu omillaan, toinen 18v ja tienaa omat rahansa. En ole kyllä kunmankaan nähnyt niitä juovan.
Saa. Retkillä, kisamatkoilla, automatkoilla ym. eväänä. Joskus saunajuomaksikin saa.
Jokaisesta pillimehua lapselleen antavasta pitäisi tehdä lasu.
En keksi yhtäkään syytä miksi ei saisi.
Mehua saa, mutta pilli otetaan pois ja mehu kaadetaan mukiin. Ei lapsia tarvitse aivopestä pienestä pitäen imemään.
Saa aina silloin kun ei muuta joutavaa ole helposti saatavilla. Automatkoilla, kauppareisuilla, retkillä. Juon itsekin niitä jos olen vaikka asioilla ja olen unohtanut vesipullon kotiin ja en ehdi syömään kunnolla. Ostan halvan pillimehun ja Burger Kingistä 2,5 e hampparin ja vetäisen nämä tyytyväisenä.
No ei tod. saa! Korkeintaan jouluna, jos joku antaa joululahjaksi, mutta muuten en katsele sellaista.
En ole ymmärtänyt miksi näitä pitäisi tarjota missään tilanteessa lapselle. Vesi/maito juomana, jos makeata haluaa tarjota muuten niin vaikka ihan jälkkärinä jätskiä/kakkua/keksiä.
Niissä on saatavilla myös täysmehua ei tarvitse ostaa sitä sokerilientä
Saa juoda. Esimerkiksi juurikin retkillä tai joskus saunan jälkeen. Kotona on Raikastamon pillimehuja, joiden täysmehupitoisuus on 90%. Ne ovat mielestäni parempi vaihtoehto kuin jotkut trip-mehut mutta eipä se lapsi sellaisestakaan pilalle mene.
Joku voisi tehdä aloituksen: "Saako teillä mies juoda pillimehuja tai energiajuomia?"
Vierailija kirjoitti:
Hedelmäsokeri on yhtä haitallista.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisesta pillimehua lapselleen antavasta pitäisi tehdä lasu.
Pillimehusta lasu, taposta pusu. t. Suomen oikeuslaitos.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä vaikka joskus juo sokerilientä? Mun lapset on hoikkia ja terveitä. Kaikkea voi nauttia kohtuudella. Vain läskit kieltää lapsiltaan kaiken ja itse mussuttaa ylettömästi.
Saa. Silloin kun ei olla kotona ja otetaan juotavaa mukaan, esim automatkalle tai retkelle.