Juotteko mökillä pikakahvia vai onko teillä siellä kunnon kahvinkeitin?
Kommentit (61)
Meillä on vuosia ollut mökillä moccamaster, nyt myös jura-espressokone. Sillä aina jos kotiin tulee parempi vehje, niin vanha siirtyy mökille. Ja etenkin lomalla on aikaa nauttia hyvästä kahvista, ja siksi olen kaivannutkin kunnon kahvikonetta sinne.
Juu, alapeukuttakaa vaan :)
Vierailija kirjoitti:
Mökillä on kahvinkeitin ja pannu.
Juodaan pannukahvia, keitinkahvia ja välillä nokipannukahvia joka on parasta <3
Mitä eroa on pannukahvilla ja nokipannukahvilla? Omasta mielestäni kyse on samasta asiasta.
Pikistä ja pannukahvia. Jollakin perverssillä tavalla tykkään todella paljon pikiksestä 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pannukahvitkin voi tehdä.
Pannukahvi on parasta. En ole koskaan ymmärtänyt kahvinkeittimien suosiota: Niillä kahvista tulee huonompaa ja tiskattavaakin tulee enemmän. Lisäksi täytyy ostaa suodattimia.
Suodatin- ja pannukahvi ovat aika samanlaisia, mutta en ole koskaan juonut hyvää pikakahvia.
Aamukahvi mökkilaiturilla on kesän parhaita hetkiä, ja ehdottomasti haluan nauttia silloin kunnon kahvia enkä mitään pikapuruja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole kotonakaannkahvinkeitintä kun en ymmärrä miten se helpottaisi yhden kupin keittämistä, vaan suodatinsuppilo johon laitan suodatinpussin ja kahvin porot. En tosin juuri juo kahvia.
Juuri näin mäkin teen. Juon ehkä puoli kuppia kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vuosia ollut mökillä moccamaster, nyt myös jura-espressokone. Sillä aina jos kotiin tulee parempi vehje, niin vanha siirtyy mökille. Ja etenkin lomalla on aikaa nauttia hyvästä kahvista, ja siksi olen kaivannutkin kunnon kahvikonetta sinne.
Juu, alapeukuttakaa vaan :)
Funderade på att göra samma sak men på en holme är det rätt bökigt. Slutresultatet är samma gamla kaffekokare som förr för dem som vill ha filterkaffe. Snabbkaffe för mig och en kapselmaskin då man vill ha gott kaffe (100 % av tiden nuförtiden). Det är rätt skönt att välja kapsel enligt tycke, brygga en lungo eller espresso enligt egen smak och hälla upp en droppe starkt till bredvid för att avnjutas i solen.
Vierailija kirjoitti:
En laske pikakahvia kahviksi ollenkaan.
Det beror på K, S och Lidls rätt skruttiga sortiment.
Mökit ovat suurella osalla jo hyvin varusteltuja kakkoskoteja kaikin mukavuuksin. On sähköt, juoksevat vedet ja vessa, useilla kotikoneetkin keittiössä ja televisiot ja netit.
Kaksikin kahvinkeitintä, toinen kettiössä ja toinen saunatuvassa. Minä vain juon kahvia, puoliso ei. Juon paljon ja usein.