Juotteko mökillä pikakahvia vai onko teillä siellä kunnon kahvinkeitin?
Kommentit (61)
Se kahvinkeitinhän on vaan kone, joka lämmittää veden kiehuvaksi ja liruttaa sen suodattimeen. Mökillä keitämme veden kaasuliedellä ja lirutamme sen itse termospullon päällä seisovaan suodattimeen. Hyvin kätevää.
Vierailija kirjoitti:
Se kahvinkeitinhän on vaan kone, joka lämmittää veden kiehuvaksi ja liruttaa sen suodattimeen. Mökillä keitämme veden kaasuliedellä ja lirutamme sen itse termospullon päällä seisovaan suodattimeen. Hyvin kätevää.
Noin mekin teimme silloin, kun vielä oli mökki.
Vierailija kirjoitti:
Pannukahvitkin voi tehdä.
Pannukahvi on parasta. En ole koskaan ymmärtänyt kahvinkeittimien suosiota: Niillä kahvista tulee huonompaa ja tiskattavaakin tulee enemmän. Lisäksi täytyy ostaa suodattimia.
Meillä keitetään kahvit kahvinkeittimellä tai kahvikoneella, metsätulilla nokipannulla. Kyllä suurimmassa osassa nykymökkejä taitaa olla sähköt ja iso osa meidän mökin kaltaisia missä pidetään lämpö plussan puolella läpi vuoden.
En juo kahvia eikä ole mökillä keitintäkään. Jos vieraat haluavat niin nuotiopaikala voivat tehdä nokipannukahvit.
Mulla ei ole kotonakaannkahvinkeitintä kun en ymmärrä miten se helpottaisi yhden kupin keittämistä, vaan suodatinsuppilo johon laitan suodatinpussin ja kahvin porot. En tosin juuri juo kahvia.
Pannukahvia. Kahvinkeitin olisi ihan turha kapistus koska mökillä ei ole sähköä.
Mökillä on kahvinkeitin ja pannu.
Juodaan pannukahvia, keitinkahvia ja välillä nokipannukahvia joka on parasta <3
Kotikonttoripäivinä teen kahvini samoin kuin maastossa, nimittäin suoraan kuppiin.
Mittaan pannujauhatuskahvin suoraan kupin ( 5 dl ) pohjalle ja kaadan veden päälle ohuena loinona siten, että kaikki porot kastuvat. 3 - 5 minuutin odotuksen jälkeen kahvi on valmista ja kaikki porot vajonneet kupin pohjalle.
Käytän kotikonttorissa useimmiten samaa noutiolla keittämisen jäljiltä tervantuoksuista peltimukia kuin maastossakin. Tuttu kuppi ja tuoksu vie ajatukset hetkeksi työmurheista metsään ja vesille ja lyhytkin tauko tuntuu näin rentouttavammalta.
Minulla ei kotonakaan ole keitintä. Joskus on pikakahvia, on myös suodatinsuppilo ja kestosuodatin, mutta usein heitän porot kuppiin ja kiehuvan veden päälle.
Sekä kotona että mökillä juon pikakahvia, kaikki muut ovat teeihmisiä.