Kytätäänkö kuntosaleilla?
Kommentit (9)
Luultavasti monet aloittelijat kyttäävät alussa ympäriinsä aika paljon, mutta näin 6 vuotta salilla käyneenä se menee kuin hampaiden harjauksesta: teen treenin ja poistun mahdollisimman pian pois. Mitä vähemmän ongelmia sekä ihmisiä, niin sitä parempi.
Vähän pyöreitä siellä on puolet muistakin. Tärkeintä että tiedät mitä teet, etkä riko itseäsi väärällä tekniikalla. Kyl se siit.
Kävin yhteen aikaan naisena vain naisille tarkoitetulla kuntosalilla, ja sielläkin kytättiin.
Jotkut ulkonäkökeskeiset arvostelee koko ajan muita, joko ääneen tai vain mielessään, mutta enemmistö on siellä onneksi vain kunnon takia.
En ollut ensikertalainen enkä pyöreä, mutta viime salikäynnillä minua kyttäsi joku nainen ylimielisesti. Tuli epämukava olo.
Jos menee salille, jossa on näitä perseen esittelijöitä ja heidän poicciksiaan, niin varmasti kyttäävät kuin maailmanomistajat.
Ei kytätä, ei ketään oikeasti kiinnosta jonkun pyöreän täti-ihmisen salitreenit, olin siis sellainen itse joskus. Päinvastoin, huomaan tuijottelua nyt, kun lihakset ovat kasvaneet, kroppa on timmi ja pystyy käyttämään isompia painoja.
Olen käynyt monenlaisilla saleilla ja niissä käy porukkaa laidasta laitaan, timmeistä todella ylipainoisiin ja kaikkea siltä väliltä. Ihmiset keskittyvät omaan treeniinsä, suurin osa selailee kännykkäänsä sarjatauoilla. En ole myöskään koskaan törmännyt ääneen arvosteluun.
Olin saliharrastuksen alussa ylipainoinen ja salilla käynti ahdisti semisti. Itselläni kokeneemman kaverin kanssa käyminen auttoi pahimman yli, lisäksi pitää olla ohjelma, jotta tiedät mitä siellä teet. Ota alkuun vaikka muutama tunti pt:n opastuksella, jos sinulla ei ole aiempaa kokemusta. Myös ohjatut kuntosalicircuitit yms. auttavat alkuun. Tärkeintähän on alussa oppia hyvä tekniikka. Tsemppiä treeniin!
Joo ja se on ongelma jota moni vähättelee. Pääosin kuitenkin kytätään naisia ja se on todella pelottavaa. Siksi suosittelen naisia käymään naisille tarkoitetuille saleille tai tunneille, mikäli se on mahdollista.
En katsele ympärilleni, kun treenaan. Eli en kyttää muita, en tiedä kyttääkö muut minua. Keskity vain omaan tekemiseen, niin hyvi menee. Käyn yleensä aamuvarhain, vähemmän porukkaa, usein jopa yksin.
Miehet eivät ainakaan kyttää kuin kauniita.