Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitää olla duunarin asemassa päässä vikaa, jos tukee hallituksen uudistuksia

Vierailija
18.02.2024 |

Eihän noille ole edes pystytty laskennallisesti  osoittamaan minkäänlaista työllisyyttä tai investointeja edistävää vaikutusta. Käytännössä vain tulonsiirto duunarin lompakosta omistavalle luokalle.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla duunarin päässä jotain vikaa jos kannattaa ay-herrojen läskejä perseitä.

Kuulun liittoon, sillä nehän meidän työntekijöiden puolta ovat aina pitäneet ja saaneet aikaan mm. reilut työehtosopimukset. Itse olet mielenvikainen jos kuvittelet että työntekijällä ei tulisi olla oikeutta puolustaa itseään.

Näin on. Ja on siellä työnantajapuolella ihan samanlaiset järjestöt. Yksinkö pitäisi joka duunarin neuvotella niiden kanssa tai vaan hyväksyä mitä herrat päättää antaa?

Vierailija
42/88 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä firmassa jossa sovitaan paikallisesti ja olen ihan h****n tyytyväinen. Palkka on hyvä, firma kannattaa paremmin kuin useimmat kilpailijat ja on muutenkin sellainen tekemisen meininki että johto ja duunarit ajavat samaa asiaa eli yhteistä menestystä.

M49

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetkonen ap valehtelee. 

Olen itse duunari, kuljen autollani töihin enkä mitään rahallista tukea tililleni ole saannut ikinä. 

Meillä työpaikalla ollaan sovittu asiat paikallisesti jo vuosien ajan ja saikulla porukka on ehkä kerran viidessä vuodessa. 

Ansiotuloverotus kevenee ja polttoaineen verotus kevenee, se on ihan hyvin vaikka suomen talous on ajettu sekasortoon edellisten hallitusten toimesta.

En kuulu liittoon ja nykyinen hallitus on ihan hyvä.

M33

Meillä samat. En ymmärrä tätä höpötystä "petetyistä persuista", koska hallitushan tekee juuri sitä mitä lupaa. Jatkan persujen äänestämistä vastaisuudessakin.

M36

Äärimmäisen oikein ja luonnollista.

Vierailija
44/88 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pienet firmat hyötyisi noista uudistuksista. Muualla se menee kyllä duunareiden halveksunnan puolelle. 

Ja v-uttaa tämä työvoimapulan huutelu, koska itse, eikä moni tuttu saa töitä halusta huolimatta. Liian vanha joka paikkaan. Ja näköjään nuo nuoret on liian nuoria ja kokemattomia joka paikkaan. 

Vierailija
45/88 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen uudistuksia vastustavat seuraavat ryhmät:

- turhaan saikuttajat

- sellaiset jotka tietävät saavansa kenkää heti kun tilaisuus tulee

Vierailija
46/88 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mä nauran, kun palstapersujen ja palstakokkareiden lapset ja lapsenlapset päätyvät palkansaajiksi. Siinähän sitten vanhemmat selittävät, miksi työehdot ovat niin kovin huonot,eikä sillä palkallakaanelä.

Eivät korkeakoulutetutkaan tule säästymään heikennyksiltä, vaikka nyt niin kuvittelevat.

T. lapseton eläkeläinen

Teille muille sanoisin, että levittäkää sanomaa, että saadaan mahdollismman moni vastustamaan näitä hallituksen "uudistuksia".

t. entinen palkansaaja,nykyinen eläkeläinen, joka on mukana sekä hengessä että mielenosoituksissa. Viimeksi matkustin monta tuntia päästäkseni mukaan ja saman verran sitten kotiin. On sen arvoista tämä palkansaajien puolustaminen

Vierailija
47/88 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla duunarin päässä jotain vikaa jos kannattaa ay-herrojen läskejä perseitä.

Kuulun liittoon, sillä nehän meidän työntekijöiden puolta ovat aina pitäneet ja saaneet aikaan mm. reilut työehtosopimukset. Itse olet mielenvikainen jos kuvittelet että työntekijällä ei tulisi olla oikeutta puolustaa itseään.

Näin on. Ja on siellä työnantajapuolella ihan samanlaiset järjestöt. Yksinkö pitäisi joka duunarin neuvotella niiden kanssa tai vaan hyväksyä mitä herrat päättää antaa?

Kyllä. Vaihda paikkaa jos ei palkka kelpaa. Tämä on vapaa maa.

Vierailija
48/88 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä firmassa jossa sovitaan paikallisesti ja olen ihan h****n tyytyväinen. Palkka on hyvä, firma kannattaa paremmin kuin useimmat kilpailijat ja on muutenkin sellainen tekemisen meininki että johto ja duunarit ajavat samaa asiaa eli yhteistä menestystä.

M49

Sulla on siis käynyt hyvä tuuri - tai trollaat. Veikkaan jälkimmäistä. Tietysti on niitä hyviäkin tyantajia, mutta jos mikään ei heitä kahlitse, pääsee piru irti.

Oma kokemukseni vastaavasta oli karmea. Ja kuuluin sentään johtoryhmään. Irtisanouduin, kun moraalini ei antanut kohdella työntekijöitä huonosti. Kyse oli siihen 20 %:iin kuuluvista yrityksistä, joissa ei noudateta edes yleissitovuutta. Meno todellakin oli työntekijöiden kannalta kuin villi länsi. Kun irtisanouduin, omistaja huusi minut pellolle:)

Vierailija
49/88 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen uudistuksia vastustavat seuraavat ryhmät:

- turhaan saikuttajat

- sellaiset jotka tietävät saavansa kenkää heti kun tilaisuus tulee

Olet kovin väärässä. Hallituksen uusidtuksia vastustaaa jokainen, jolla on kyky nähdä hieman kauemmas. Sinulta ja kaltaisiltasi se kyky ilmiselvästi puuttuu.

Vierailija
50/88 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M49

Sulla on siis käynyt hyvä tuuri - tai trollaat. Veikkaan jälkimmäistä. Tietysti on niitä hyviäkin tyantajia, mutta jos mikään ei heitä kahlitse, pääsee piru irti.

Oma kokemukseni vastaavasta oli karmea. Ja kuuluin sentään johtoryhmään. Irtisanouduin, kun moraalini ei antanut kohdella työntekijöitä huonosti. Kyse oli siihen 20 %:iin kuuluvista yrityksistä, joissa ei noudateta edes yleissitovuutta. Meno todellakin oli työntekijöiden kannalta kuin villi länsi. Kun irtisanouduin, omistaja huusi minut pellolle:)

Itse olen ollut huonossa työpaikassa vaihdoin parempaan niin asia korjaantui. Itselleni siis. Firma myöhemmin myytiin, kun ei siitä yrittämisestä tullut mitään koska omistaja oli psykopaatti. Sellaiseen ei lait auta, vaan jaloilla äänestäminen.

Vierailija
51/88 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kommunisti Venäjälle.

Vierailija
52/88 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, tämä palstapersujen alhainen ÄO jaksaa aina huvittaa.

Vierailija
53/88 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta leikkauslistaa suunnitellaan 

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010225652.html

Vierailija
54/88 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutta leikkauslistaa suunnitellaan 

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010225652.html

Sähkövero, aika kiva, jos sähkölämmitys. 

Ruuhkamaksut

Bensan hinnan nosto

Vierailija
55/88 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ei ole kuulemma pitänyt peruslämpöä päällä ja taloihin tullut vaurioita, tulossa kalliit korjaukset. 

En ostaisi sähkölämmitys taloa. 

Vierailija
56/88 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan äärettömän tyhmä kuvitelma että yksikään yritysjohtaja haluaisi vähentää firmansa väkeä. Voin kertoa kokemuksesta että se on johtajalle suurin mahdollinen epäonnistuminen jos firman toiminta supistuu omalla vahtivuorolla. 

Jokaisen johtajan ja yrityksen omistajan päiväuni on, että oma firma menestyisi niin että väkeä tarvittaisiin koko ajan lisää, olisi niin kannattavaa että voitaisiin maksaa kilpailijoita parempia palkkoja ja että työntekijät tuntisivat olevansa hyvin johdetussa firmassa töissä. 

Kansantaloudelle on äärimmäisen tuhoisaa jos yritykset pakotetaan pitämään palkkalistoilla ihmisiä joiden työpanosta ei tarvita. 

Ainoa mitä he ajattelevat on voiton maksimointi. Missä on se kuuluisa jousto, jota työntekijältä aina vaaditaan, mutta kun aika jakaa lomautuksia tai potkuja, niin se on vain kaunis muisto? Jousto toimii vain yhteen suuntaan. Duunari joustaa aina vaan alemmaksi.

Vierailija
57/88 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä duunarit siinä vaiheessa tajuaa, kun saavat irtisanomislapun ja ovat työmarkkinatuella kaupoissa hyllyttämässä tavaroita. 

En ymmärrä tätä vasemmiston fantasiaa. Miksi työnantaja haluaisi irtisanoa hyvän työntekijän ja käyttää paljon rahaa siihen, että saa rekrytoitua toisen tilalle? Vastaavasti miten irtisanottu hyvä työntekijä päätyisi hyllyttämään kauppaan eikä osaamistaan vastaavaan työpaikkaan?

Ei se mikään fantasia ole. Todistan sitä tilannetta työkaverini kohdalla työpaikalla. Ikää on liikaa joten ulos, huolimatta siitä miten on parasta mitä saa.

Sittenhän potkujen saaminen on lottovoitto, jos työnantaja on niin typerä, että heittää pois parhaat työntekijät. Huipputyyppi työllistyy varmasti hetkessä muualle.

Vierailija
58/88 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja painu sinä ruskeakieli vaikka Texasiin, siellä riittää nuoleskeltavaa enemmänkin. 

Vierailija
59/88 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ay-liikkeen masinoimaa, maailman jäykintä, työmarkkinaa kannattavako on täysijärkinen?

Nythän hallitus jäykentää työmarkkinoita entisestään kun osa-aikatyö ei enää jatkossa kannata ja ansiosidonnaisen heikennyksen takia haetaan tukea kahdelta luukulta. Persuille käy kaikki kunhan saa mölistä mammuista.

Vierailija
60/88 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatyö ei jatkossa kannata. Helpompaa heittäytyä toimeentulotuelle. Kuinka fiksua ja kannustavaa tämäkään on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi