Lasten hiihtolomat alkoi. Mutta miksi teidän perhe ei matkusta Lappiin nauttimaan luonnosta?
Eilen oli todella paljon autoja liikenteessä ja lähes kaikilla oli auton katolla suksiboksi. Ja matkakohteena Lappi. Mutta miksi teidän perhe ei matkusta hiihtoloman aikana minnekään?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Kuka lähtee oikeasti johonkin kylmään?
Enkä kyllä lähtisi ainakaan ruoanlaittajaksi muille kun itselläkin loma.
Ruoanlaittajaksi? Käydään usein Lapissa mutta ikinä en oo ruokaa laittanut, onhan siellä ravintoloita. Ja jos mökillä ollaan niin käydään sieltä hotelliaamiaisella.
Ei lähdetä Lappiin kun on oma mökki Kainuussa. Sinne mennään ensi viikonloppuna. Ei ole liikaa porukkaa, mukava naapuri tehnyt taas latuja jäälle ja kunnan vauhdikkaat ladut lähellä. Nautitaan mieluummin siellä.
Matkustamme alpeille. Hyva tarjous, joten meidan porukalle halvempaa + paremmat rinteet
Ei tarvi kun me asutaan jo Lapissa. Oot sä kyllä tyhymä.
Koska minulla on lomaa 5 viikkoa vuodessa. Pidin lomaa vuodenvaihteessa, ja tarkoitus on tänä vuonna pitää lomaviikko syyslomaviikolla.
Eli ei ole hiihtolomaa.
Ei tulisi mieleenkään lähteä talvella talvimaisemasta talvimaisemaan. Laskettelukin on loppujen lopuksi aika tylsää. Tulet mäen alas ja menet takaisin ylös laskeaksesi taas mäen alas. Aika mielenköyhää hommaa.
Olen kerran käynyt lapissa. Ihan hirveää. Ei enää ikinä!
Nautin ihan lähiluonnosta, jonne matkaa pari sataa metriä. Asun Helsingissä. Laitan rahani mieluummin muuhun kuin matkusteluun.
Olen nähnyt talvea ihan tarpeeksi.
Lapsella alkaa yo-kirjoitukset 12.3. ja haluaa keskittyä niihin nyt täysillä. Lähdetään sit huhtikuussa rinteisiin ja kesäkuussa etelään, ennen kuin armeija kutsuu samaista lasta heinäkuun alussa.
Kun lapsi on jo 26 vuotias, ei vietä enää hiihtolomaa. Siksi emme mene Lappiin hiihtämään.
Kehäkolmosen sisäpuolellakin on kaikki paikat täynnä lunta, lähimetsä alkaa pihan reunasta. Ei todellakaan tarvitse lähteä talven ja luonnon perään kotoa yhtään mihinkäån.
2000-luvun alussa ei kukaan matkustellu hiihto- ja syyslomilla. Lapsena riitti se, että oli lomaa, eikä tarvinnut mennä kouluun. Sai tehdä omia juttuja kuten lukea kirjoja, nähdä kavereita tai nähdä isovanhempia.
Meillä on täällä Pohjois-Karjalassakin lunta ja metsää. Vietän kyllä lomani aina muutenkin niin, että puuhastelen kotona. Mulla on paljon taide- ja DIY-projekteja ja lomalla on ihanaa, kun saa tehdä niitä rauhassa koko päivän.
Perheemme koira pelkää automatkoja, en voisi kuvitellakaan kiusaavani sitä pakottamalla sen panikoimaan autossa koko matkan Etelä-Suomesta Lappiin.
Nokka kohti helsinkivantaata ja nauttimaan lämmöstä. Lappiin en rahojani pistaä,talvi on inhokki vuodenaika.
Meidän lapset on 34, 32 ja 30 vuotiaat. Osaavat kyllä tuon ikäisinä matkustaa jo ihan ilman meitä omille hiihtolomilleen.
En halua Lappiin, yök. Matkustamme mieluummin aurinkoon ja lämpöön.