Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten hiihtolomat alkoi. Mutta miksi teidän perhe ei matkusta Lappiin nauttimaan luonnosta?

Vierailija
18.02.2024 |

Eilen oli todella paljon autoja liikenteessä ja lähes kaikilla oli auton katolla suksiboksi. Ja matkakohteena Lappi. Mutta miksi teidän perhe ei matkusta hiihtoloman aikana minnekään?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kotona on paremmat hiihtokelit. Eikä ole lomaa, lapset on jo aikuisia.

Vierailija
22/70 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvemmalla pääsee etelään lomailemaan ja nauttimaan. Lappi on nähty jos on kerran käynyt. Siellä ei ole mitään muuta kuin yksitoikkoisia maisemia ja hirveät hinnat. Kiitti mutta kerta riitti.

Det är tyvärr lite samma här. 20 -25 gånger har man varit där och skidat, vilket har varit bra. Några sommarresor kommer ovanpå de besöken. Då är Lappland dött, frånsett laxfiske.

Av det som man uppskattar i Lappland har just inget tillkommit men allt har blivit minst dubbelt dyrare än förr, inflations korrigerat. Skulle man ta sig till Lappland, Österrike, Frankrike, Italien eller Spanien? Mörkt och kallt eller soligt och varmt, fortfarande på skidor. Ingen svår ekvation. Vill man spara finns Bulgarien, Slovenien, Kroatien och Polen att välja mellan. Då behöves inte ens halva Lapplandsbudgeten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan jo.

Vierailija
24/70 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen E-Suomesta kotoisin. Kun olin lapsi, lomailimme aina hiihtolomilla jossakin etelässä, Kanarialla ym. Vanhempien logiikka oli, että ei kai nyt kukaan halua lomiaan viettää vielä kylmemmässä kuin on pakko.

Nykyään asun ulkomailla lämpimässä. Ehkä muutaman päivän voisin viettää Lapissa, kerran. Muuten ei houkuta yhtään.

Vierailija
25/70 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta siellä on paksusti ja pirusti porukkaa. En nauti tuommoisesta yhtään. Pysyn kotona jossa on ihaninta maailmassa.

Vierailija
26/70 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsia eikä edes lapsenlapsia. Aika vähän olisi Lapissa turisteja, jos pelkästään lapselliset sinne menisivät mäkeä alas laskemaan. 

Vierailija
27/70 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen syntynyt Kittilän vieressä olevassa pikkukylässä Kaukosessa ja siellä viettänyt erittäin paljon aikaa lapsuudessa ja nuoruudessa. 

Minun muistot Kittilästä ja etenkin Levistä  on tuhottu jo vuosia sitten eikä sinne minua saa enää kirveelläkään. Haluan pitää muistossani sen lapsuuden, kun pulkalla laskettiin Levin tunturia alas ilman ihmisiä, ilman mökkikylää, ilman luonnon tuhoamista. Ukin ja mummon paistettiin makkaraa ja syötiin eväit rinteen alla.... 

Lappi on tuhottu minun silmissä.

Vierailija
28/70 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ukon kanssa reissataan puolivuotta joka vuosi, ja aina vältetään turistit lapsineen. lappia on kierretty jo vuosia, kun toiset raataa työmaalla, ja kakarat nyhjää koulussa. paras aika on silloin, kun saa olla kaksistaan. kaikki muut on munapäitä.

Vierailija
29/70 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtoloma (jos sellainen olisi) Lapissa vielä menettelisi. En ymmärrä miksi ihmiset menevät Lappiin lumen keskelle vielä silloin, kun etelään on vihdoin tullut kevät, eli pääsiäisen tienoilla.

Vierailija
30/70 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla hiihtoihmisiä ja odotan kesää. Ja lähdössä kohta vuoden ainutta lomamatkaa kohti etelää. 

Vierailija
31/70 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttimaan luonnosta? Niihin laskettelurysiin suurin osa on matkalla ja niissä luonto on pilattu. Onneksi sinne silti menee väkeä tuomaan rahaa paikallisille ihmisille.

Vierailija
32/70 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappi on out.

Mennään Cortina d'Ampezzoon.

Vierailija
33/70 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oikein nappaa lappi kun saa tämän talven kanssa painia ihan kotosallakin. Mieluummin teen vaikka metsänhoitotöitä lasten kanssa ja säästän nekin rahat parempaan tarkoitukseen.

Vierailija
34/70 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lomaa, siksi ei matkusteta yhtään minnekään. Olin viimeksi lomalla viikon ennen joulua. Jäljellä huhtikuulle 2 lomapäivää. Inhoan lomia, kun lomalta paluun jälkeen työ on aina niin raskasta. Vaikka olisi poissa vain 2 työpäivää, aina töitä kasaantuu. Työelämä on mennyt pilalle. Vielä 15 vuotta sitten minunkin alallani oli sijaisia. Nyt ei ole. Työnantajat väittää, että sijaisia vaikea saada ja kouluttaa. Sehän ei ole totta, koska jos ei ole tarjolla sijaisuuksia, kukapa tahallaan jää työttömäksi ja yrittää elättää itsensä sijaisuuksilla. Se taas johtaa siihen, ettei niitä sijaisia enää löydykään silloin kun pitäisi, koska ei ole ollut tarjolla töitä pitkään aikaan. 

Olen joskus niin väsynyt työelämään, kun ei ihmisen jaksamista tueta mitenkään. Kauniita puheita pidetään, mutta käytännössä työelämä on heikentynyt. Sain ensimmäisen vakituisen työpaikkani vuonna 2000. Jos kehitys jatkuu tämän suuntaisena, en varmasti tule jaksamaan eläkeikään saakka.

Vierailija
35/70 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka lähtee oikeasti johonkin kylmään? 

Enkä kyllä lähtisi ainakaan ruoanlaittajaksi muille kun itselläkin loma. 

Vierailija
36/70 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hiihtoloma on vasta parin viikon päästä. Ei viitsi ajaa Lappiin viikonlopuksi kun suurin osa ajasta menee matkustamiseen.

Vierailija
37/70 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonosta voi nauttia aivan yhtä hyvin etelässäkin. Lappiin menolle ei ole oikein mitään hyvää syytä. Pakkanen ja lumi ei kiinnosta talvella. Kesällä hyttyset ja mäkärät. Syksyllä täynnä turisteja. 

Lomalla lähden mieluummin vaikka etelään kun Lappiin. Ainoa kuviteltavissa oleva syy lähteä Lappiin on kalastus.

Vierailija
38/70 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiihtoloma vasta 2 viikon kuluttua eikä todellakaan tee mieli mihinkään Lappiin. Lunta ja pakkasta riittänyt koko talven täällä etelässä ja olen kurkkua myöten täynnä talvea. Lähdetään todennäköisesti johonkin muutaman päivän reissulle keski-eurooppaan tai sitten hengataan vaan kotona. 

Parin viikon päästä lähdette todennäköisesti johonkin muutaman päivän reissulle Keski-Eurooppaan, mutta ette siis ole vielä matkaanne varanneet? Niin luotettavan kuuloista tarinaa on taas kerran..

Vierailija
39/70 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin vältän menemästä ns lapsiperheturistikohteisiin ja yleensä olen hiihtolomat töissä tuuramassa muita kollegoja, on ihanan hiljaista ja saa keskittyä töihin ja pahimmat valittajat ovat lomalla. Omat lomani vietän muualla kuin Lapissa.

Vierailija
40/70 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle loma tarkoittaa lämpöä ja aurinkoa eikä mitään tuntikausien autossa istumista johonkin missä on vielä ikävämmät kelit kuin kotona. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi