Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hah, kyylä jäi rysän päältä äsken kiinni!

Vierailija
18.02.2024 |

Ai ai!

Tuuletin kämpässä ovet auki ja olin eteisen lähellä juuri seisomassa.

Kuulin ulkoa askelia, naapuri oli viemässä roskapussin ulkoroskikseen.

Käännyin katsomaan ulos JA näin, että naapuri kyyläsi asuntooni samalla todella intensiivisesti.

Kun naapuri näki, että katsoin häneen (ja huomasin sen kyyläävään asuntooni) niin kyllä vauhdilla laski katseensa..

No, naapuri vie roskat ja alle minuutin päästä tulee takaisin asuntoaan kohti.

Seurasin asuntoni sisältä, kyylääkö se taas ohi mennessään minun asuntooni.

Kyllä kyyläsi, ja laski nopeaa päänsä kun näki minun huomanneen sen.

Siis alle minuutti edelliskerrasta ja taas se kehtasi?

Kuitenkin (näin päällepäin) ymmärsi nolostua kun jäi kiinni kyylämisestään?

Kai naapuri sitten kuvitteli, minun mennee pois eteisestä?

Mutta miten joku kehtaa??

Ei siis todellakaan naapuri vaan vilkaissut asuntooni, vaan kaula pitkällä ja silmät pullollaan kyyläsi sisään.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin katsoisin että onko joku vialla kun ovet auki.

Ihanko totta?

Katsoisit siis sisään silloin kun VIET ne roskat ja silloin kun tulet sieltä takaisin?

Alle minuutin päästä katsoisit uudestaan sisään, vaikka huomasin sinut ja selkeästi tajusit hävetä?

Ja tämä on rivitalo, naapuri ihan selkeästi kyyläsi siis sisään.

Taustaksi vielä se, että sisäilma on huono eli tuuletus on jokapäiväinen asia minulla eikä mitään outoutta.

Paitsi näköjään tuolle.kyylälle:)

Ap

Tuuleta ikkunasta, tollo.

Vierailija
22/65 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloasujien ongelmia

Jaa. Juuri mietin, että hyvä asua kerrostalossa, niin ei ole tuollaisia naapureita kuin ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin katson jos kävelen kadulla ja satun näkemään, että jonnekkin asuntoon näkyy sisään, että millaiselta siellä kodissa näyttää ja mitä siellä tapahtuu. En siis mene erikseen ikkunan taakse tuijottaa tai pysähdy katomaan vaan ohimennen. Jos joku siellä alasti keikkaroi niin sitten kyllä en jää katselemaan. Monesti jään tuijottaa vaikka joku näkisikin sieltä asunnosta, että katson. Saatan moikata ja näyttää peukkua kääntää katseen sitten pois.

Ihminen on luonnostaan kyylä. Näin olen yhden ryöstönkin estänyt, kun olen nähnyt naapurin ikkunassa tuntemattoman tyypin ja tiesin, että naapuri oli reissussa (pyysi minua ruokkimaan kissat) eikä sinne ollut ketään muita menossa.

Vierailija
24/65 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä kannattaa kehdata kaikki mikä ei ole laitonta.

Vierailija
25/65 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko totta?

Katsoisit siis sisään silloin kun VIET ne roskat ja silloin kun tulet sieltä takaisin?

Alle minuutin päästä katsoisit uudestaan sisään, vaikka huomasin sinut ja selkeästi tajusit hävetä?

Taustaksi vielä se, että sisäilma on huono eli tuuletus on jokapäiväinen asia minulla eikä mitään outoutta.

Ap

Olen eri mutta ohiksena:

Ilma ei vaihdu ikkunan kautta yhtään. Vain läpiveto auttaa, asunnosta loppuu happi. En myöskään ala pitää ikkunoita auki 27/7 nopean läpivedon sijaan pari kertaa päivässä, vain naapurien takia. Saavat naapurit ajatella ihan mitä tykkäävät, minä tuuletin juuri niinkuin parhaaksi katson. 

Vierailija
26/65 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita on. Usein ovat vanhuksia tai muita joilla ei ole mitään omaa elämää. 

Paitsi että aloittaja kyyläsi ja otti aikaa kauanko naapuri käyttää aikaa roskien viemiseen. Aloittaja kyylää naapuria joka ihmettelee moista puuhaa 

Vierailija
27/65 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen lapseton viisik-kuusiymppinen tantta

Kyllä, ap on juuri sellainen.

Vierailija
28/65 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että aloittaja kyyläsi ja otti aikaa kauanko naapuri käyttää aikaa roskien viemiseen. Aloittaja kyylää naapuria joka ihmettelee moista puuhaa 

Aivan. Ap on itse kyylä ja nyt yrittää projisoida omia vikojaan naapuriin.

Vierailija
29/65 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko totta?

Ap

Kuinka leveä se ovesi on, että koko kämppä näkyy ohikulkeville? 

Vierailija
30/65 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tuuletetaan ovi auki, minä avaan ikkunan kun tuuletan. 

Ärsyttävä tapa kirjoittaa apllä, miksi tuommoiset rivivälit, typerä ap ei osaa. 

Vierailija
31/65 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap eteisessä on puolen metrin korkuinen pino roskaa. Ei ihme että naapuri jäi tuijottamaan. Ap yrittää tuulettaa mätää tyvien roskien hajun pois.

Vierailija
32/65 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten typerä elämä on apllä, säälin sinua ap. 

Vierailija
33/65 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siitä ovesta näe mihinkään muualle kuin eteiseen, ja siinä ei ole mitään näkemistä.

Eikö riitä, jos aukaisee ne tuuletusikkunat?  Entä takaovi, ei kai sieltä kukaan pääse sisälle katsomaan.

Tähän aikaan ei luulisi kenenkään mielellään tuulettavan kovinkaan kauaa.  Pakkanenhan sieltä ensimmäisenä sisälle tunkee.

Mutta kyllä näitä kyyläreitä on, mulle tuli mieleen yksi tyttöni luokkakaveri.  Tyttöni vietti synttäreitä ja oli niitä tyttöjä siinä aika paljonkin, 10-vuotiaita.  Olivat olkkarin pöydän ääressä syömässä kakkua ym., kun menin eteiseen ja käymään vaatehuoneessa.  Välittömästi yksi näistä tytöistä hyökkäsi siihen eteiseen ja vahtaamaan sinne vaatehuoneeseen, oikein todellakin kaula pitkänä ja sellainen utelias ilme päällä.  Heti näin, että siinä on tuleva  kyttääjä, se oli vielä niitä tyttöjä, jotka kuulemma aina arvostelivat toisten vaatteita ja kaikkea.  Näitä oli minunkin lapsuudessani.  Kotoa omilta vanhemmiltahan se asenne periytyy, ei lapsi luonnostaan sellainen ole.  Meillekin tuli yksi ihan yllättäen ja oli vielä niin ymmärtämätön, että sanoi, että äiti käski tulla teille ja kattoo minkä näköistä teillä on.

Vierailija
34/65 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaula pitkällä ja silmät pullolla? Kuulostaa siltä, että ap:lla ei ole ihan realistista kuvaa todellisuudesta.

😃

Vierailija
35/65 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko totta?

Ap

Olen eri mutta ohiksena:

Kerrostalossa saa ristivetoa aikaan jättämällä postiluukun raolleen.

Vierailija
36/65 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täällä haukutaan ap täysin (ilmeisesti sama kirjoittaja?) kun se tuulettaa läpi vedolla? Talviaikaan ja nimenomaan pitää tuulettaa nopeasti läpi vedolla. Ja hyviin käytöstapoihin ei kuulu katsoa naapurien asuntoihin sisään. Ei ovesta eikä ikkunasta. Ihan sama, vaikka jompikumpi olisi auki.

Vierailija
37/65 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin mielenkiintoista se muiden elämä, että kun joku naapuri tuulettaa asuntoaan, niin se on heti syy ja oikeutus jäädä tuijottamaan sisälle, että jos siellä sattuisi vaikka tapahtumaan jotain mielenkiintoista, mitä sitten miettisi koko loppupäivän. 

Mulla oli kerran semmonen kerrostalokyylä, juoppo eläkemummo, naapurina, joka istui ikkunan luona ja seurasi, mitä kukakin ulkona teki. Laittoi muistiin kaikki lähtö ajat, kotiinpaluu ajat (kuka lähti ja kuka saapui), vaatetuksen missä kukakin kulki, montako kassia kantoi kotiin tullessaan ja millaisia kasseja olivat; oliko paperi vai muovikassi, minkä värinen, ja lukiko siinä jonkin liikkeen nimi josta saattoi päätellä ostokset. Seurasi, kuka kulki vaikka jonkun kanssa, menivätkö vai tulivatko. Kyttäsi ihan kaiken ja sitten pöljä puhui, kuinka hänen ei tarvitse kytätä, kun hän katsoo ikkunasta ulos, niin hän näkee, mitä pihalla tapahtuu. No, voihan sen asian niinkin muotoilla. Se ei poista kuitenkaan sitä tosiasiaa, että hän kyttäsi. Normaaliin ikkunasta ulos katsomiseen ei tarvitse käyttää tuntitolkulla aikaa, eikä varsinkaan tehdä näkemästään muistiinpanoja raportointia varten. 😅

Vierailija
38/65 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyylä kyylää kyylää.

Vierailija
39/65 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut luuserimmat nuoret katsoo ihan siksi että olisko mitään arvokasta. Voi jotkut vanhemmatkin kyylätä siksi.

Vierailija
40/65 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

rappukäytävään ei saa tuulettaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi