Alexander Stubb puhuu Münchenin turvallisuuskokouksessa Areena klo 10.45
Linkki:
https://areena.yle.fi/1-68151637
Stubb osallistuu myöhemmin tänään paneelikeskusteluun päälavalla, YLE Areena näyttää myös sen
Kommentit (77)
Miksi hän koko ajan pyörittelee kynää kädessään?
Hyvin menee ainakin toistaiseksi.
Names dropping jatkuu.
Mä tunnen kaikki ja kaikki tuntee mut. Me ollaan bestiksiä.
hermostuneen oloinen, kynä se vain pyörii kädessä...
Vierailija kirjoitti:
Name droppailee nyt ihmisillä, joita tuntee.
Niin, on tavannut jo konferenssissa paljon ministereitä ja muita "tärkeitä" ihmisiä, jotka tuntee jo pitkältä ajalta. Osa heistä on hänen ystäviään. Siksi Stubbin on helppo aloittaa presidenttinä, koska hänet tunnetaan erittäin hyvin jo ympäri Eurooppaa ja maailmaa.
Kysyjä huomautti, että kaikki huoneessa eivät osaa ranskaa ja siksi Stubb varmisti, että hän vastaa englanniksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stubb ei ole vielä pressa. Joko nyt mopo keulii?
Hän on osallistunut tähän konferenssiin monta kertaa vuosien aikana. Ja hänet oli kutsuttu tänäkin vuonna professorina työpaikkansa edustajana.
Professorina suomalaisittain vai italialaisittain?
Olen ihan tyytyväinen että Stubb valittiin pressaksi vaikken häntä äänestänytkään.
Stubb on rento ja ehtii puhumaan viisi kertaa enemmän asiaa kuin Niinistö, koska Niinistön puhetapa on hidas.
Hyvin tuo esiintyy, mutta jotain ylimielistä ja ärsyttävää hänessä silti on.
Nimienpudottelua ja kielisnobbailua hieman turhan paljon, noiden 3 pointin hokemisen lisäksi.
En tiedä....ostaisinko häneltä sitä käytettyä autoa, tai uuttakaan autoa.
Tämä siis ihan henkilökohtainen ja luuloon ja fiilikseen pohjautuva perustelematon mielipide.
Haavisto varmaan hoitelisi tuon tilaisuuden myös ihan hyvin, mutta Halla-aho olisi katastrofi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin tuo esiintyy, mutta jotain ylimielistä ja ärsyttävää hänessä silti on.
Nimienpudottelua ja kielisnobbailua hieman turhan paljon, noiden 3 pointin hokemisen lisäksi.
En tiedä....ostaisinko häneltä sitä käytettyä autoa, tai uuttakaan autoa.
Tämä siis ihan henkilökohtainen ja luuloon ja fiilikseen pohjautuva perustelematon mielipide.
Snobbailua - että pystyy vastaamaan kysymyksiin myös ranskaksi ja saksaksi? Sehän on loistavaa.
Lisäksi hän kertoi, mitä on ehtinyt tehdä jo tämän kolmen päivän konferenssin aikana. Tietenkin hän kertoi, keitä on tavannut, ei vaan istunut kuuntelemassa muiden puhumista. Minusta on erittäin hyvä, että hän teki toimittajille selväksi heti, että hänellä on kontakteja ja on myös hienoa huomata, että monet ihmiset, mm. NATOn pääsihteeri Jens Stoltenberg, on halunnut tavata hänet heti nyt, kun siihen on mahdollisuus.
Mielestäni hän on ihan loistava, nyt on Suomi astunut kertakaikkiaan uuteen aikaan. Olen luottavainen ja ylpeä ja toivotan tulevalle presidentille paljon onnea vaativassa työssään.
Taas tulee kolmen listaa. Nyt Ukrainasta.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni hän on ihan loistava, nyt on Suomi astunut kertakaikkiaan uuteen aikaan. Olen luottavainen ja ylpeä ja toivotan tulevalle presidentille paljon onnea vaativassa työssään.
Minusta tuntuu aivan samalta. Luotan Stubbin kykyyn presidenttinä ja siihen, että hän johtaa Suomea hyvin tänä vaikeana aikana.
Eli tuonko pitäisi katsella pitkin seiniä ja katonrajaa sekä anteeksipyytävänä mumista, että emmäää kettäään oo täällä tavanna enkä määä kettäään tunne enkä mää oikeastaan ees tiijä miks mää täällä oon kun emmäää oo mistäään mittäään mieltäkkään..
Vierailija kirjoitti:
Vastasi toimittajan kysymykseen ketä on tavannut ja kenen kanssa keskustellut.
Stubb on uuden ajan presidentti. Olemme olleet ylpeitä Sauli Niinistöstä presidenttinä. Saamme olla ylpeitä myös tulevasta presidentistämme. On kuin kala vedessä tuolla kokouksessa. "Nuori", fiksu, dynaaminen. Hienoa katsoa ja kuunnella. 13.15 sitten paneelikeskustelu.
Olipa hyvä lehdistötilaisuus Stubbilta!