Ylipainon vaikutus raskaaksi tuloon ja raskauskomplikaatioihin? Kokemuksia?
Olisin kiitollinen kokemuksista. Olemme kolmikymppinen pariskunta, yritämme ensimmäistä lasta, nyt kolmas yrityskierto meneillään eli alussa toki ollaan.
Olen lukenut paljon juttuja, että mitä tehdä ja mitä ei tehdä yrittäessään raskautta. Olemme molemmat perusterveitä, mutta molemmilla on jonkin verran vaikeuksia painonhallinnassa. Eli ylipainoa. Minulla lievästi ja miehellä vähän enemmän. Olen nyt alkanut stressaamaan, että vaikuttaako tämä mahdollisuuksiimme tai raskauden sujumiseen. Toisaalta sitten neuvotaan, että raskautta yrittäessä ei kannattaisi samaan aikaan laihduttaa.
Meidän tilannettahan nyt kukaan ei pysty ennustamaan, mutta lähinnä kiinnostaisikin kuulla muiden kokemuksia. Arveletteko painolla olleen vaikutusta raskaaksi tuloon tai raskauden sujumiseen? Kiitos!
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut aina runsaasti ylipainoinen ja tullut aina helposti raskaaksi. Myös mieheni oli ylipainoinen. Ei ollut raskauskompikaatioita eikä muutakaan (esim. diabestesta)
Viimeisimmällä kerralla olin 36v BMI oli 36 ja takana kaksi sektiota. Tulin raskaaksi ehkäisystä huolimatta.
Liittyikö ylipaino siihen että päädyit sektioihin? Kysyn ystävällisesti.
Ei liittynyt vaan synnytyspelkoon
Olin silloin 164/73. Ei ollut ongelmia.
Up