Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatko vieläki tukea AY-korruptiota? Esim. Teollisuusliiton Riku Aallon ansiotulot liki 300 000 vuodessa.

Vierailija
17.02.2024 |

Kyllä Suomesta leikkauskohteitä riittää, kun tarkasteluun otetaan ammattiyhdistysliikkeiden virkamiesten palkat.  Esimerkiksi Teollisuusliiton porsastelija Riku Aalto tienaa lähes 300 000 euroa vuodessa ja tämä otetaan puhtaasti työntekijöiden selkänahasta.  Erotkaa nyt hyvänen aika ihmiset näistä korruptiolaitoksista.  Ansioturvaan riittää työttömyyskassaan kuuluminen eikä siihen AY:tä tarvita.  Palkat voidaan myöss sopia ilma AY:tä ja työlainsäädännöllä voidaan pelkästään saada yleissitovat turva työntekijöille. 

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AY-herrat ovat taistelleet itselleen kunnon etuudet.

Ei ihme että niistä on suurin osa sellaisia ihratynnyreitä.

Vierailija
42/111 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäisten työntekijöiden on hyvin vaikea puolustaa etujaan. Joukossa on voimaa, ja liittojen avulla työntekijät pystyvät härjestäytymään yhteiseksi rintamaksi. Jos liittoja ei olisi, työntekijät jäisi täysin työnantajan armoille, ota tai jätä meiningillä. Maksan mielelläni liittojen johdolle, jotta he mahdollistavat työntekijöiden aseman ja etujen puolesta taistelun. Kyllä niille yritystenkin pomoille ja poliitikoille maksetaan. Kaikille korkeassa asemassa oleville maksetaan hyvää palkkaa. Miksi liittojen pomot olisivat eri juttu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ay-johtajien palkkojen leikkaaminen ainoastaan huonontaa julkista taloutta.

Samoin EK.n johtajien palkkojen leikkaus? 

Vierailija
44/111 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja muutkin, ette ilmeisesti käsitä, että nuo oivat Riku Aallom

KOKONAISTULOT  VUODESSSA.

Ei tuo tulo pelkästään ay-pomon hommista.

Tuloihin kuuluu myls edut, mitä hän saa, kuten auto-etu/kk.

Lisäksi palkkiot niistä luottamushommusta ja eri yritysten hallituksissa istumisesta.

Hän saa mm. Työeläkeyhtiö Varman halkituksen jäsenenä

20 000 €:n vuosipalkkion, samoin tuon firman jokaisesta kokouksesta, kokouspalkkion 630 €.

Noilla johtajilla suuret tulot karttuvat pienistä puroista, sieltä täältä.

Ihan sama se on työnantaja puolenkin pomoilla ja johtajilla.

Miettikää jo sitä, miten helvetin monta TYÖNANTAJA LIITTOA  Suomessa on, Aina Kaupan Liitosta lähtien. Ja nuo liitot ajavat tietenkin työnantajien etuja.

Kenes selkänahasta, noiden työnantaja liittojen pomojen suuret  palkat on revitty?

Minä kysyn vaan ?

Vierailija
45/111 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liityn liittoon sitten, kun duunarin palkka on 300 000 ja AY-herran 30 000.

Muut saa tehdä työt, minä vain nautin hedelmistä. terveisin edellinen

Vierailija
46/111 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja ap sun kanssa. Mielummin maksan jäsenmaksuja kun annan työnantajan ja hallituksen pompottaa oikeuksiani. Kenen luulet auttavan minua, jos toimin ilman vakuutusta ja joudun ongelmiin?

Lakot ja ay ei sinua auta. Kohta voi joillakin työtkin lähteä alta kun lakot osuvat juuri yrityksiin 

Missä sulla menee raja? Miten huonolla palkalla, ja työehdoilla olet vielä iloinen, että saat sentään pitää työpaikkasi? Minä valitsen mieluummin sen vaihtoehdon, että se työpaikka sitten vaikka lähtee alta, jos niin käy. Toinen vaihtoehtohan on hyväksyä kiltisi työnantajalle haettava diktaattorin asema suhteessa työntekijöihin. 

Vierailija
47/111 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Pamin jäsen, olen kyllästynyt siihen, että nämä pomot eivät saa neuvoteltua yhtään parempia palkkoja myyjille. Itse saavat muhkeaa ansiota, mutta jäsenistölle neuvottelevat aivan surkeita palkankorotuksia. Neuvotelkaa paremmin siitähän teille maksetaan.

Vierailija
48/111 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ainakin kuulun farmasialiittoon jatkossakin. Liitto on meille neuvotellut ruokailun työajalla, ilman sitä olisi työpäivä 30 min pidempi. 

Apua myös jatkuvasti haluaa pienentää ilta- ja lauantailisiä ja niitä saatiin jopa jokunen vuosi nostettua.

Liitosta saan myös apua, jos esim työnantaja ei maksa lisäeläkettä sovitusti. 

Vaikka meillä taulukkopalkat on huonot vastuuseen nähden. 

Vierailija
49/111 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Kummankaan palkkaa ei makseta julkisista varoista -> palkka pienenee -> julkisen talouden saamat verotulot pienevevät.

Vierailija
50/111 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja ap sun kanssa. Mielummin maksan jäsenmaksuja kun annan työnantajan ja hallituksen pompottaa oikeuksiani. Kenen luulet auttavan minua, jos toimin ilman vakuutusta ja joudun ongelmiin?

Lakot ja ay ei sinua auta. Kohta voi joillakin työtkin lähteä alta kun lakot osuvat juuri yrityksiin 

Missä sulla menee raja? Miten huonolla palkalla, ja työehdoilla olet vielä iloinen, että saat sentään pitää työpaikkasi? Minä valitsen mieluummin sen vaihtoehdon, että se työpaikka sitten vaikka lähtee alta, jos niin käy. Toinen vaihtoehtohan on hyväksyä kiltisi työnantajalle haettava diktaattorin asema suhteessa työntekijöihin. 

Tuollainen vastakkainasettelu duunari vs porvari ei kuulu tähän päivään. Itse olen duunari ja kykenen sopimaan palkkani ja sopimukseni.  Minimipalkka voidaan säätää myös lailla joten ei tässä ole mitään diktaattorin pelkoa. Yrittäjä ottaa riskin.

Vierailija
51/111 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä ainakin kuulun farmasialiittoon jatkossakin. Liitto on meille neuvotellut ruokailun työajalla, ilman sitä olisi työpäivä 30 min pidempi. 

Apua myös jatkuvasti haluaa pienentää ilta- ja lauantailisiä ja niitä saatiin jopa jokunen vuosi nostettua.

Liitosta saan myös apua, jos esim työnantaja ei maksa lisäeläkettä sovitusti. 

Vaikka meillä taulukkopalkat on huonot vastuuseen nähden. 

Siis apta haluaa pienentää lisiä.

Oikeastaan apteekkarit varmasti haluaisi että työntekijä maksaisi päästäkseen töihin 

Vierailija
52/111 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki palkkatöitä tekevät ole vähä-älyisiä kokoomuslaisia tai persuja.

(?)

There's an old saying in Tennessee I know it's in Texas, probably in Tennessee that says, fool me once, shame on shame on you. Fool me you can't get fooled again.

George W. Bush

Vierailija
53/111 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen duunari ja neuvotellut työpaikallani palkan, joka on parempi kuin työehtosopimuksen palkkataulukko määrittää. En ole TESiä koskaan tarvinnut. Osaan neuvotella itsekin. Ymmärrän silti että TES on hyvä olla, mutta se voitaneen hoitaa työlainsäädännöllä ilman liittoja.

Suomessa ei ole esim. minimipalkkalakia. Häkämiehen kehumassa Saksassa tehdään töitä jopa 5 €:n tuntipalkalla.

Vierailija
54/111 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EK:n roistojohtajat eivät käytä julkisia palveluja operoidessaan veroparatiiseissa.

Vierailija
55/111 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus vie kalatkin vedestä. Kannattaisi nyt kuitenkin ottaa pää pois takapuolesta ja opetella edes perusasiat. 

Tässä tulee käymään vielä niin, että nämä kaikki Suomen taloudelle "välttämättömät" uudistukset ruhjotaan väkisin läpi, ja jo tämän hallituksen vallassaolon aikana köyhyys moninkertaistuu, leipäjonot pitenevät, asunnottomuus ja työttömyys lisääntyvät ja valtion velka räjähtää käsiin. Sitten ollaan suu pyöreänä, että oho, kuinkas tässä näin nyt kävi. Mutta ei hätä ole tämän näköinen, kun on olemassa vakiolause, jolla saa synninpäästön. Niinniin muttakun edellinen hallitus... jne.

Vierailija
56/111 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vertaa ay liikkeiden tj palkkoja työnantajien liittoon?

Esim. Aleksi Randelinin,  Rakennusteollisuus RT:n toimitusjohtajan, joka edustaa rakennusalan työnantajia. 

Tai EK:n esim. Häkämiehen? Silloin ne olisi vertailukelpoisia. 

Vierailija
57/111 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen vastakkainasettelu duunari vs porvari ei ku

Ei kuulu tähän päivään? No tulevaisuuteen kyllä tulee sitäkin enemmän kuulumaan! Olet aika yksinkertainen, jos et ymmärrä, että yritykset toimivat voitto edellä. Perusduunari ei voi neuvotella nyt, eikä varsinkaan jatkossa. Jos hän pyytää parempaa palkkaa, on vastaus aivan varmasti ei, koska on niin paljon korvaajia, jotka pystyvätbtekemään ihan sen saman työn pienellä perehdytyksellä. Ainoastaan he, joilla on niin paljon erityisosaamista, että ovat henkilökohtaisesti tärkeitä yritykselle, ovat asemassa jossa voivat aidosti neuvotella. Valtaosa työväestöstä ei tähän joukkoon kuulu. Perusosaaminen ei riitä mihinkään. Perusduunari on aina korvattavissa, jos se alkaa ikävästi keulia ja pyytää jotakin.

Vierailija
58/111 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen vastakkainasettelu duunari vs porvari ei ku

Ei ole minimipalkkalakia, ja jos sellainen säädetään, niin minimipalkka todellakin on se mitä maksetaan. Perusduunareita on niin paljon, ettei työnantajan tarvitse maksaa yhtään enmpää saadakseen jonkun hoitamaan hommat.

Vierailija
59/111 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan törkeä palkka, mitä tämä Riku Aalto puuhastelee vuoden, että saa tällaista palkkaa 300 000 eur vuodessa. Hänen työpanoksensa ei todellakaan ole niin suuri, että tuollaista palkkaa pitää saada. Aivan naurettavaa. Hänelle riittäisi ihan normaali palkka tuosta työstä. Omia etujaan ajavat nämä ihan selvästi, omia palkkojaan ja etujaan. Tosiaan, tehdään yhdessä joukkopako ammattiliitoista, ovat niin punaisia ja vanhaa aikaa, että. Ei sovi enää tähän päivään. Suomen pitää nousta tästä suosta. Tällä lakkoilulla Suomi ei tule nousemaan.

Kaikkien liittojen pomot tienaavat aivan naurettavia summia, ajavat VAIN JA AINOASTAAN omia etujaan, heidän palkkansa tippuu, jos joukkopako liitoista alkaa. Haluatteko ihmiset itsellenne palkkaa vai maksella vain näiden pamppujen törkypalkkoja. Ovat kyllä ahneita, ei voi muuta sanoa. 

Joku raja noihin palkkoihin pitäisi laittaa, ovat muka yleishyödyllisiä yhdistyksiä ja sen perusteella vapautettu täysin veroista ja sehän on käytännössä kuin lupa painaa rahaa. 5000 €/kk on jo hyvä palkka ja se saisi riittää näille AY-pampuille, eivät lihoisikaan niin paljoa. Siitäkin huolimatta että Ay-pamput saavat rahat verovapaana, niin heidän vuokrayhtiönsä Kojamo riistää köyhiltä vuokralaisilta huippukorkeita vuokria, tästä oli tutkimuskin. Törkeää toimintaa kaiken kaikkiaan!!!

Vierailija
60/111 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältövaroitus: Tämä ketju sisältää EK:n propagandaa jonka todenperäisyyttä ei ole voitu todeta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi