Suzanne Innes-Stubb, täyden kympin nainen
Kun täällä aina kysellään millainen on kympin nainen niin:
Kaunis, kohtelias, sivistynyt, perhekeskeinen, tyylikäs, ystävällinen kaikille, puhuu sujuvasti useita kieliä, hyvästä perheestä ja hyvä kokkikin vielä.
Kommentit (338)
Eikös Alex ole kaksikielisestä perheestä eli kaiken järjen mukaan hänellä pitäisi olla myös suomenkielisiä sukulaisia. Varmasti on Suzanne kuullut joskus hänen puhuvan heidän kanssaan suomea.
Luonteesta en tiedä mutta ulkonäöltään ei ole yhtään mun makuuni.
Jostain syystä jos on hyvin hoikka, ja pukeutuu kalliisti, niin on muka kympin nainen.
Ei noissa brittien kuninkaallisissakaan ole juuri kympin naisia, vaikka niitä on kymmeniä.
Lieneekö kukaan täyden kympin nainen?
Pukeutumistyyli aina välillä horjahtelee. Kuten nyt tuolla Saksassa se sinisenkirjava mekko. Positiivista oli, että käyttää samoja iltapukuja useamman kerran. Negatiivista se, että mekko muistutti kuvioinniltaan lähinnä yöpaitaa. Yksivärinen asu olisi ollut juhlavampi.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä jos on hyvin hoikka, ja pukeutuu kalliisti, niin on muka kympin nainen.
Ei noissa brittien kuninkaallisissakaan ole juuri kympin naisia, vaikka niitä on kymmeniä.
Vaaditaan kymmenen kuninkaallista tekemään yhden ihmisen työt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehdessä luki, että nuori sukupolvi johtaa maita. Stubb kuulemma etunenässä. Onpa outoa, jos pitkälle keski-ikäistä pidetään kovin nuorena. Kuka täällä sitten enää hoitaa asioita, jos tämänkin ikäiset ovat niin nuoria. Onhan meillä hallituksessakin useita Stubbia nuorempia.
no onhan 'nuori' verrattuna liki ja yli 70-ikäisiin joita valta osa on ollut, mutta kaikkialla vaihtuu niihin 'nuorempiin'. Nuorempi on jos on +-50 ikäinen verrattuna +-70 ikäiseen. Ei kannata juuttua siihen että nuori on 20-ikäinen, sellaiset ei ole ikinä politiikan johtopaikoilla
No ei ole mikään nuori ja on Stubb ollut politiikassa vaikka kuinka pitkään. Kaikki aikaisemmat presidentit ovat olleet Suomessakin hänen ikäluokkaansa, kun ovat presidentiksi ryhtyneet. Niinistö oli kyllä joitakin vuosia vanhempi. Ei kukaan
Tarkoitettiin varmaan sitä, että uusi sukupolvi johtaa nyt monia maita edellisen väistyttyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehdessä luki, että nuori sukupolvi johtaa maita. Stubb kuulemma etunenässä. Onpa outoa, jos pitkälle keski-ikäistä pidetään kovin nuorena. Kuka täällä sitten enää hoitaa asioita, jos tämänkin ikäiset ovat niin nuoria. Onhan meillä hallituksessakin useita Stubbia nuorempia.
no onhan 'nuori' verrattuna liki ja yli 70-ikäisiin joita valta osa on ollut, mutta kaikkialla vaihtuu niihin 'nuorempiin'. Nuorempi on jos on +-50 ikäinen verrattuna +-70 ikäiseen. Ei kannata juuttua siihen että nuori on 20-ikäinen, sellaiset ei ole ikinä politiikan johtopaikoilla
No ei ole mikään nuori ja on Stubb ollut politiikassa vaikka kuinka pitkään. Kaikki aikaisemmat presidentit ovat olleet Suomessakin hänen ikäluokkaansa, kun ovat presidentiksi ryhtyneet. Niin
No uusi sukupolvi joka paikassa samaan aikaan tule valtaan. Koko ajanhan tapahtuu muutosta. Espanjassa on jo aikaa sitten vaihtunut kuningas, samoin on Belgiassa. Jenkeissä on ollut väillä paljonkin nuorepia ja sitten tuli taas palasi vanha valtaan. Eikö tuos Stubbkin ollut jo aikaa sitten pääministeri eli ei hän mitenkään uusi vallanpitäjä ole. Ruotsissa taas edelleen kunkku pitää valtaa ainakin nimellisesti, samoin Norjassa. Isobrianniassa taas valtaa pitää melko iäkäs Charles. Monen maan presidentti on jo välillä vaihtunut useaan kertaan.
Myös Hollanissa vaihtui jo aikaa sitten kuningas. Aika ihmeellistä tehdä yleistys... Stubbkin on jo vanha vallanpitäjä, koska on ollut aiemmin pääministerinä yms.
Aalto-yliopiston opiskelijat haluavat lisätä vapaaehtoistyön arvostusta Suomessa. Tempausviikon aikana opiskelijat tekevät yhteistuumin 2000 tuntia vapaaehtoistyötä.
Tempauksen suojelija on Suzanne Innes-Stubb:
Hyvät vapaaehtoiset,
Vapaaehtoistyö on täydellinen tapa tavata uusia ihmisiä, myötävaikuttaa merkittävästi maailmaan sekä nauttia olostaan samalla kertaa. Oletpa sitten intohimoinen ympäristön suhteen, haluat auttaa vähempiosaisia tai haluat vain jakaa osaamistasi ja aikaasi tehdäksesi maailmasta valoisamman paikan, rohkaisen sinua osallistumaan sydäntäsi lähellä olevaan vapaaehtoistoimintaan. Jos etsimääsi ei vielä ole olemassa, aloita uusi vapaaehtoisprojekti! Tarvitaan vain pieni vaiva meiltä jokaiselta niin voimme yhdessä parantaa valtavasti toisten ihmisten elämää sekä maailmaa, jossa elämme.
Kiitos!
https://www.ayy.fi/fi/tempauksen-suojelija-on-suzanne-innes-stubb
https://www.ayy.fi/fi/opiskelijat-tempaavat-tekevat-viikossa-2000-tunti…
Suzanne on erittäin sympaattinen ja mukavan oloinen ihminen
Suzanne Innes-Stubb: Aina kannattaa yrittää sanoa jotain, vaikka ei puhu suomea täydellisesti
Tasavallan presidentin puoliso kertoo Ylen selkokielisten uutisten haastattelussa suomen kielen suosikkisanansa.
Hänestä voi jokainen rahvaan pullero ottaa oppia. Olisiko aika luopua kouvolatukasta ja räväköistä tatuoinneista?
Edustaa ja pääosin pukeutuu tyylikkäästi. On sivistynyt ja puhuu useita kieliä, joten pressan puolisoksi varmaan lähelle kymppiä. Ilmeisesti myös hillitsee impulsiivista Stubbia eli on tasapainoisempi luonne.
Hiukset melko näyttävät, mutta kasvonpiirteet ovat kuitenkin kolkot ja hieman maskuliiniset. Silmät eivät ole myöskään mitenkään kauniit.
Varmaan erinomainen diplomaatti, mutta aika kaukana "kympin naisesta".
Rouva Innes-Stubb miten elämä on muuttunut sen jälkeen kun puolisostanne tuli presidentti?
- Kaikki on muuttunut. Meillä on uusi koti, minulla on kaksi uutta roolia sekä presidentin puolisona, mutta myös Aalto-yliopistolla.
- Meillä on uusia velvollisuuksia, mutta myös erittäin kiinnostavia mahdollisuuksia Niin kuin matkani Ukrainaan ja YK-yleiskokoukseen myös. Se on uusi kiinnostava vaihe elämässä.
Te olette nyt ollut presidentin puolison roolissa puoli vuotta. Miten suomalaiset ovat ottaneet teidät vastaan?
- Olen todella kiitollinen ja iloinen lämpimästä vastaanotosta, jonka olen saanut suomalaisilta. Kiitos siitä.
Rouva Innes-Stubb on syntynyt Englannissa. Hänellä on juristin koulutus.
Ennen presidentinvaaleja hän oli töissä hissiyhtiö Koneessa. Vaalien jälkeen hän siirtyi Aalto-yliopistoon.
Työ on osa-aikaista, koska Innes-Stubb tarvitsee aikaa myös presidentin puolison tehtäviä varten.
Miten te näette oman roolinne presidentin puolisona?
- Toivottavasti mä voin käyttää osaamistani Suomen hyväksi ja viedä Suomen viestin eteenpäin sekä kotimaassa että maailmalla.
Ennen presidentin puolisoa sanottiin maan äidiksi. Mitä ajatuksia tämä teissä herättää?
- Maan äiti kuulostaa vähän vanhalta mun mielestäni. Mä luulen, että presidentin puoliso on hieman neutraalimpi, ja mä pidän siitä enemmän.
Teillä on myös oma työ ja ura. Miten aika riittää kaikkeen? Riittääkö aika kaikkeen?
- Joo, yritän löytää oman rytmin, olen aika kiireinen, mutta onneksi Aalto-yliopiston työ on joustavaa ja ja osa-aikainen, ja se tarkoittaa, että minulla on aikaa työskennellä tehtävässäni presidentin puolisona myös.
Suzanne Innes-Stubbin äidinkieli on englanti. Lisäksi hän puhuu saksaa, ranskaa, ruotsia ja suomea. Suomen kieltä hän opiskelee edelleen kerran viikossa.
- Ja nyt jatkan Suomen tunteja ja yritän puhua suomea niin paljon kuin mahdollista.
Miten teille on tullut näin laaja kielipaletti?
- Olin aina kiinnostunut kielistä. Ja se on avain ajatustapaan ja kulttuuriin ja sieluun.
Vierailija kirjoitti:
Suzanne on erittäin sympaattinen ja mukavan oloinen ihminen
Suzanne Innes-Stubb: Aina kannattaa yrittää sanoa jotain, vaikka ei puhu suomea täydellisesti
Tasavallan presidentin puoliso kertoo Ylen selkokielisten uutisten haastattelussa suomen kielen suosikkisanansa.
Joo aika huonoa oli siihen nähden, että on pitkään asunut Suomessa. Olisikohan valmiiksi jopa saanut kysymykset. Saihan tuosta toki selvän.
Vierailija kirjoitti:
Rouva Innes-Stubb miten elämä on muuttunut sen jälkeen kun puolisostanne tuli presidentti?
- Kaikki on muuttunut. Meillä on uusi koti, minulla on kaksi uutta roolia sekä presidentin puolisona, mutta myös Aalto-yliopistolla.
- Meillä on uusia velvollisuuksia, mutta myös erittäin kiinnostavia mahdollisuuksia Niin kuin matkani Ukrainaan ja YK-yleiskokoukseen myös. Se on uusi kiinnostava vaihe elämässä.
Te olette nyt ollut presidentin puolison roolissa puoli vuotta. Miten suomalaiset ovat ottaneet teidät vastaan?
- Olen todella kiitollinen ja iloinen lämpimästä vastaanotosta, jonka olen saanut suomalaisilta. Kiitos siitä.
Rouva Innes-Stubb on syntynyt Englannissa. Hänellä on juristin koulutus.
Ennen presidentinvaaleja hän oli töissä hissiyhtiö Koneessa. Vaalien jälkeen hän siirtyi Aalto-yliopistoon.
Työ on osa-aikaista, koska Innes-Stubb tarvitsee aikaa myös presidentin puolison tehtäviä
Nuo kaikki muut ovat englannin puhujalle helpompia, mutta suomi on vaikea.
No olisi myös aika noloa, jos ei yhtään osaisi mitään sanoa suomeksi, jos/kun on pitkään asunut Suomessa. Lisäksi on nyt presidentin puoliso.
Viisikymppinen, pitkät hiukset, asianajaja. Kuulostaa ihan vaimomatskulta.
Vierailija kirjoitti:
Edustaa ja pääosin pukeutuu tyylikkäästi. On sivistynyt ja puhuu useita kieliä, joten pressan puolisoksi varmaan lähelle kymppiä. Ilmeisesti myös hillitsee impulsiivista Stubbia eli on tasapainoisempi luonne.
Hiukset melko näyttävät, mutta kasvonpiirteet ovat kuitenkin kolkot ja hieman maskuliiniset. Silmät eivät ole myöskään mitenkään kauniit.
Varmaan erinomainen diplomaatti, mutta aika kaukana "kympin naisesta".
Näin on. Kolhot ja maskuliiniset, länsieurooppalaiset piirteet. Harvinaisen tumma britiksi. Menisi espanjalaisesta. Tummuus hänessä viehättää, eivätkä kasvonpiirteet.
Toisaalta rouva Stubb on ollut Suomessa töissä pitkään ja ehkä siellä työpaikalla jotkut myös puhuivat suomea. Herrahan asui yksinään Italiassakin.