Ihan juuri rahastavat personal trainerit ovat työttöminä: lihavuuslääkkeet tulee!
https://yle.fi/a/74-20068358?fbclid=IwAR2p-q96J5NDNZMdRbJagGgCoelWPlmuP…
Mainiota! Tällä konstin myös säästetään hurjia summia terveyskuluissa! Jopa neljännes painosta pois!
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
"Lääkkeestä olisi hyötyä niille ylipainoisille, jotka syövät ja elävät terveellisesti, mutta eivät saa aiemmin kertyneitä kiloja pudotettua."
Eli suurinpiirtein yhtä hyödyllisiä kuin yksisarvisten ehkäisypillerit?
Noup. Nuo hormonipohjaiset todellakin toimii. Vertaisin lihavuusleikkaukseen. Sori salimake, sun perseenhajuinen aikasi on eletty. Olet elämän narsistinen turhake.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi vetää loppuelämä lääkkeitä kuin parantaa elintapojaan
Ymmärrätkö, että useiden kymmenien kilojen pudottaminen saattaa olla jo mahdotonta pelkällä omalla elämänmuutoksella, joillekin/useimmille lihaville? Nyt tuntuu vain siltä, että lihavien laihtuminen ottaa joitain pataan ja kunnolla. Kun ei enää pääse solvaamaan, sitäkö se on? Eiköhän kannustaminen ole kuitenkin se paras porkkana.
Kun saa painoa alas, on siitä hyvä lähteä tekemään itse pienin askelin töitä ja alkaa muuttaa niitä huonoja tapojaan. Laihtuminen auttaa myös masennuksesta ylös, jolloin homma onnistuu huomattavasti suuremmalla todennäköisyydellä. Suuntaus on siis oikea.
Mutta tällaisia kommentteja sitä saa niiltä, joilla ei ole omakohtaista kokemusta ja lihavuuden ongelmia. Muistuttaisin vielä, että ylipaino on jokaisen henkilökohtainen kirous. Lisäksi useimmat lihavat te
Ei se hoikkuus ole meille kaikille hoikille helppoa mutta valitsen tehdä jatkuvasti pieniä uhrauksia sen sijaan että päätyisin tilanteeseen jossa on pakko tehdä suuria uhrauksia. En ota jälkiruokaa siinä kun lihava santaaa kaksi kertaa yms. Minä en hoikkana vaan ole kertomassa jatkuvast kuinka vaikeaa on pysyä hoikkana. Lihavat sen sijaan kertovat hyvinkin vuolaasti kuinka vaikeaa on saada ylimääräiset 30kg pois ja uskon että onkin. Minä olen tehnyt saman työn päivittäisillä valinnoilla, lihavalle se työ tulee kertarytinällä ja tuntuu todella vaikealta kun siihen ei ole yhtään tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lääkkeestä olisi hyötyä niille ylipainoisille, jotka syövät ja elävät terveellisesti, mutta eivät saa aiemmin kertyneitä kiloja pudotettua."
Noup. Nuo hormonipohjaiset todellakin toimii. Vertaisin lihavuusleikkaukseen. Sori salimake, sun perseenhajuinen aikasi on eletty. Olet elämän narsistinen turhake.
Et tainnut oikein ymmärtää viestiä johon vastasit.
Kyllä hävettäisi kertoa kavereille etten itse osaa laihduttaa niin täytyy käyttää pillereitä. Aikuiset ihmiset, missä on itsekuri?
Periaatteessa hieno juttu jos edes pillereillä saadaan läskiepidemia kuriin, mutta tavallaan surullista myös. Lisäksi vähän arveluttaa että minkälaisia pitkän aikavälin ongelmia nuo tuovat tullessaan. Ozempicista esimerkiksi ei taida paljon muutamaa vuotta pidempiä tutkimustuloksia vielä olla, ikäviä sivuvaikutuksia on jo nytkin tiedossa eikä kaikissa maissa siksi nyttkään suositella pitkäaikaista käyttöä lihavuuden hoitoon (diabeteksen hoidossa sivuvaikutukset ovat hyväksytympiä, koska diabetes on vaarallisempi kuin lihavuus). Siksi noita ei monissa maissa tällä hetkellä suositella lihavuuden hoidossa pitkäaikaiseen käyttöön ja toisaalta paino palaa rytinällä kun lääkityksen lopettaa...
Yleensä kun mennään sieltä missä aita on matalin niin ajaudutaan ojasta allikkoon, toivottavasti tässä ei käy niin...
Vierailija kirjoitti:
Eivät laihdutuslääkkeet kaikille tehoa. Varmaan monille tulee tuo edellä mainittu kierre, että sitten mässytetään kahta kauheammin irtokarkkeja, koska lääke muka kumoaa ylensyönnin.
Mitä olen vierestä seurannut, niin aika monilla aikuisilla ylipainoa aiheuttaa se, että ei ymmärretä, mikä on normaali annoskoko. Lautanen mätetään ääriään myöten täyteen, ja sitten vielä otetaan santsiannos, kun maistuu niin hyvältä. Tosiasia vaan on se, että nelikymppisen aineenvaihdunnalla ei enää kannata syödä yhtä paljon kuin parikymppisenä.
Minunkin ylipainoinen kaveri ihmettelee miten vähän mä syön. Vaikka mulla tulee oikeasti maha ihan täyteen. Hän kyl yrittää hoikistua ihan perinteisillä menetelmillä.
Aika hullua kun katsoo mitä roskaa puolet ruokakaupan hyllyistä on täynnä, niitä syödään ja sitten laihdutuslääkkeet päälle. Yksinkertaisempi ratkaisu olisi vain perusterveellinen ruoka, mutta minkäs teet jos on lapsesta asti totutettu syömään rasvaisia ja sokerisia epäelintarvikkeita. Uskon että koulusta on vaikea irrottautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sielläkö jo perseenhajuinen personal trainer ulisee? Mitä merkitystä sillä on! Aivan sama on tulos kunhan paino putoaa! Mä olen niin onnellinen kun sinäkin lähdet opiskelemaan perseenpesijäksi!
Sinä perseenhajuinen laiskimus et halua syödä terveellisesti ja liikkua?
Olen eri, enkä kannata ikäviä viestejä. Mutta jos ajatellaan lihavuuden syitä, niin kyllä niitä on useampia. Jos mennään siihen, että viikot syö terveellisesti ja viikonloppuisin syö jotain herkullisempaa (ei sipsimättöä), niin silläkin voi lihoa. Jokainen kuitenkin tarvitsee jotain iloa elämäänsä, olkoon ne sitten herkkukaakao kermalla tai mitä tahansa. Ei täällä maailmassa ole tarkoitus istua omaa ja muiden painoa kyttäämässä ja kärsimässä, vaan myös kokemassa nautintoa ja iloa. Eri ihmiset saavat iloa eri asioista. Jotkut saavat hyvän olon tunnetta seksistä tai liikunnasta, mutta eivät kaikki. Joku voi käydä lenkillä pahaa oloa tuntien, mutta nauttii sen jälkeisestä pullasta (en syö pullaa). Parempi kuitenkin käydä lenkillä ja syödä pulla kuin pelkästään syödä se pulla. Jos on mielenterveysongelmia taustalla, niin ne pitää hoitaa. Ei riitä, että ongelmiin tupataan laihdutuslääkettä. Laihuuden ei pitäisi olla tavoiteltava asia, vaan sen sivutuote, että muihin asioihin on löytynyt tasapaino. Esim. sairausprosesseihin ei saa mitään apua tai tukea. Itse kävin 3-5 liikunta- ja tanssiryhmässä per päivä, kunnes tapaturma esti liikunnan. Muutos oli valtava ja nopea ja aloin lihiomaan, vaikka/koska söin samoin. Pyysin kuntoutusohjelmaa, että pääsen takaisin tunneille. pyysin useammasta eri paikasta. Fyysinen vaiva jäi pysyyväksi ja lääkärin mielestä minun EI TARVITSE KÄVELLÄTAI LIIKKUA. Sehän vaatisi rahallista panostusta valtion rahoista jos satsattaisiin paranemiseeni. Pitäisi heti selvittää fyysisen ongelman laatu ja tehdä ohjelmat ja satsata yhteiskunnan varoja, että saadaan ihmiset takaisin kuntoon. Olen täysin oman onneni nojassa joka tabvalla. Ei edes sossupuoli maksa apuvälineitä tai mitään. Teille hulluille kaikkein tärkeintä on se, että palaisin entiseen ALIpainooni. Ketään ei kiinnosta oikeasti TERVEYTENI. Eli se, että fyysisesti tutkitaan ja kuntoutetaan niin, että voisin elää normaalisti. Normaali sisältää minulla paljon liikuntaa. Tällaionen syöt vaikka näkkärin päivässä, kunnes saavutat alipainosi takaisin, ei johda mihinkään.
Se on tosi hienoa, että päästään ulkoistamaan kaikki asiamme lääketeiollisuudelle. Ei tarvitse ottaa itse vastuuta elämästään, kehostaan, mielestään, terveydestään. Pilleriä vaan naamaan. Ei tarvitse muuttaa omaa olemista, tekemistä, ajattelutapaa, käytöstä. Helppoa. Ja sen jälkeen uutta pilleriä toiseen ongelmaan ja taas uutta seuraavaan ongelmaan. Ja sitten voi syyttää omasta huonosta tilanteesta sitä, ettei pääse lääkäriin tai ei saa tarvitsemiaan lääkkeitä. Siis lääkkeitä, lääkkeitä ja lääkkeitä. Lääketeollisuus on saanut ihmisten aivoihin istutettua niin vahvan uskomuksen, että vain lääkkeet auttavat ja parantavat. Se on tosi surullista.
Vierailija kirjoitti:
Aika hullua kun katsoo mitä roskaa puolet ruokakaupan hyllyistä on täynnä, niitä syödään ja sitten laihdutuslääkkeet päälle. Yksinkertaisempi ratkaisu olisi vain perusterveellinen ruoka, mutta minkäs teet jos on lapsesta asti totutettu syömään rasvaisia ja sokerisia epäelintarvikkeita. Uskon että koulusta on vaikea irrottautua.
Huoli pois, ne eivät ole samoja ihmisiä, jotka syövät roskaa ja laihdutuslääkkeitä. Niiden kanssa ei tee yhtään mieli mitään roskaa. Mun ongelma oli ihan vaan annoskoko (rajoitteiden vuoksi teen kaikki ruoat itse) ja leipä, ja nekin on nyt korjattu. -21 kg vuodessa, ei enää ylipainoa eikä nälkää. Lääkitys jää ylläpidolla pysyvään käyttöön. Josko se koko aikuisiän jojottelu olisi nyt tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, että useiden kymmenien kilojen pudottaminen saattaa olla jo mahdotonta pelkällä omalla elämänmuutoksella, joillekin/useimmille lihaville? Nyt tuntuu vain siltä, että lihavien laihtuminen ottaa joitain pataan ja kunnolla. Kun ei enää pääse solvaamaan, sitäkö se on? Eiköhän kannustaminen ole kuitenkin se paras porkkana.
Kun saa painoa alas, on siitä hyvä lähteä tekemään itse pienin askelin töitä ja alkaa muuttaa niitä huonoja tapojaan. Laihtuminen auttaa myös masennuksesta ylös, jolloin homma onnistuu huomattavasti suuremmalla todennäköisyydellä. Suuntaus on siis oikea.
Mutta tällaisia kommentteja sitä saa niiltä, joilla ei ole omakohtaista kokemusta ja lihavuuden ongelmia. Muistuttaisin vielä, että ylipaino on jokaisen he
Mitä sinäkään persupirkko tiedät lihavien elämästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoli pois, ne eivät ole samoja ihmisiä, jotka syövät roskaa ja laihdutuslääkkeitä. Niiden kanssa ei tee yhtään mieli mitään roskaa. Mun ongelma oli ihan vaan annoskoko (rajoitteiden vuoksi teen kaikki ruoat itse) ja leipä, ja nekin on nyt korjattu. -21 kg vuodessa, ei enää ylipainoa eikä nälkää. Lääkitys jää ylläpidolla pysyvään käyttöön. Josko se koko aikuisiän jojottelu olisi nyt tässä.
Sama täällä. Syömishäiriö vihdoin tasapainossa näillä lääkkeillä. Happy!
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa hieno juttu jos edes pillereillä saadaan läskiepidemia kuriin, mutta tavallaan surullista myös. Lisäksi vähän arveluttaa että minkälaisia pitkän aikavälin ongelmia nuo tuovat tullessaan. Ozempicista esimerkiksi ei taida paljon muutamaa vuotta pidempiä tutkimustuloksia vielä olla, ikäviä sivuvaikutuksia on jo nytkin tiedossa eikä kaikissa maissa siksi nyttkään suositella pitkäaikaista käyttöä lihavuuden hoitoon (diabeteksen hoidossa sivuvaikutukset ovat hyväksytympiä, koska diabetes on vaarallisempi kuin lihavuus). Siksi noita ei monissa maissa tällä hetkellä suositella lihavuuden hoidossa pitkäaikaiseen käyttöön ja toisaalta paino palaa rytinällä kun lääkityksen lopettaa...
Yleensä kun mennään sieltä missä aita on matalin niin ajaudutaan ojasta allikkoon, toivottavasti tässä ei käy niin...
Ja minä olen ymmärtänyt, että kun nuo lääkkeet lopettaa ja jos ei ole tehnyt sitä elämäntapamuutosta, niin kilot tulevat ryminällä takaisin ja joskus jopa tuplana? Nuo lääkeet ovat varmasti oiva apukeino ja tuki, mutta sen ihmisen silti pitää itse ymmärtää tehdä ne muutokset omassa ruokavaliossaan ja elämäntyylissä että tulokset ovat pysyviä.
Vierailija kirjoitti:
Surullista joo, mutta sylttytehtaalle tie löytyy hyvin helposti länsimaisen ruoanjalostuksen ja markkinatalouden koukeroista. Ei tämä epidemia enää käännä kelkkaansa kuin lääkityksellä. Hyvä että edes sillä.
Ei ole jutun nainen viitsinyt siivota kotiaan edes kun toimittaja valokuvaajineen saapuu paikalle sovitusti. Kyllä tämä jostain kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sielläkö jo perseenhajuinen personal trainer ulisee? Mitä merkitystä sillä on! Aivan sama on tulos kunhan paino putoaa! Mä olen niin onnellinen kun sinäkin lähdet opiskelemaan perseenpesijäksi!
Sinä perseenhajuinen laiskimus et halua syödä terveellisesti ja liikkua?
Olen eri, enkä kannata ikäviä viestejä. Mutta jos ajatellaan lihavuuden syitä, niin kyllä niitä on useampia. Jos mennään siihen, että viikot syö terveellisesti ja viikonloppuisin syö jotain herkullisempaa (ei sipsimättöä), niin silläkin voi lihoa. Jokainen kuitenkin tarvitsee jotain iloa elämäänsä, olkoon ne sitten herkkukaakao kermalla tai mitä tahansa. Ei täällä maailmassa ole tarkoi
Siinä mennään pahasti pieleen jos elämän ainoa ilo on syöminen. Silloin on muitakin ongelmia kuin pelkkä ylipaino.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole jutun nainen viitsinyt siivota kotiaan edes kun toimittaja valokuvaajineen saapuu paikalle sovitusti. Kyllä tämä jostain kertoo.
Monilla on syömisongelmien lisäksi masennusta ja problematiikkaa arjenhallinnassa. Yllättääkö tämä sinua? Oletko koskaan googlannut, moniko suomalainen joutuu syömään masennuslääkkeitä jaksaakseen _elää_? Maailman onnellisin kansa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla on syömisongelmien lisäksi masennusta ja problematiikkaa arjenhallinnassa. Yllättääkö tämä sinua? Oletko koskaan googlannut, moniko suomalainen joutuu syömään masennuslääkkeitä jaksaakseen _elää_? Maailman onnellisin kansa!
Ja miksi sitten hän väittää jutussa että ainoa hänen ongelmansa on ollut liian iso ruokahalu?
Ei muuten jääkaapissakaan näytä olevan mitään terveellistä, paitsi ilmeisesti porkkanapussi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi sitten hän väittää jutussa että ainoa hänen ongelmansa on ollut liian iso ruokahalu?
Ei muuten jääkaapissakaan näytä olevan mitään terveellistä, paitsi ilmeisesti porkkanapussi.
Koska tuo on hänen normaalinsa, ei ehkä edes huomaa sotkua/mitään outoa. Aika moni elää noin. Mua jaksaa aina huvittaa, kun elän tosi siististi, niin masennuksessa psykiatri kirjasi tietoihini että olen ylihygieninen 😅 Koskaan ei hyvä!