Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vela pariskunnat, miten vietätte tämän vapaan viikonlopun?

Vierailija
16.02.2024 |

Vapaaehtoisesti lapsettomat ja vapaata viikonloppua viettävät siis. Mitä kuuluu viikonloppuunne?  

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vela viettää nuoresta aikuisesta asti mummo-/pappaikäisen elämää. Pariskunnan elämä on siis nuoresta asti vastaavaa kuin aikuisten lasten vanhempien.

Mitä vikaa siinä on? Itse ainakin nautin suuresti rauhallisesta arjesta, siitä että voin ottaa aikaa omille jutuilleni ja tehdä asioita puolison kanssa spontaanisti. Matkustelemme kahdestaan aika paljon, ei meillä olisi siihen varaa lapsiperheenä (eikä matkakohteet voisi olla samoja lapsien kanssa).

Moni huokaisee helpotuksesta kun on vihdoin saanut lapsensa turvallisesti maailmalle ja iloitsee avoimesti siitä, että vihdoin voi keskittyä itseensä ja omiin juttuihin. Miksi velat eivät saisi iloita ja nauttia samoista asioista? Koska välistä jää 20-vuotta ruuhkavuosia, kasavatusta ja huolta siitä, että entä jos lapsi ei löydäkään omaa paikkaansa maailmassa tai pärjää

Miksi vauvan lainaukset toimii niin huonosti, että tässäkään ei näy sitä kommenttia jota lainasin vaan sitä edeltävä? 

Toisaalta kommenttini liittyi myös siihen, joten näillä mennään. Vastaaja kommentoi: "Vähän ehkä erikoinen argumentti tuo, että "sittenhän minulle ei jää niin paljon"." En löydä tuosta edellisestä juuri tuollaista lainattua lausetta vaikka kuinka yritän. Enkä löytänyt myöskään vastausta edellisen esittämään kysymykseen, mitä vikaa siinä on jos vela  haluaa nautia rauhallisesta arjesta.

Vierailija
42/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset jo aikuisia. Eläintarhassa käytiin ja ravintolassa lounaalla. Illalla kaverin kanssa urheilemaan. Huomenna vaimolla töitä, itse meinaan mennä salille ja tehdä myös pari tuntia töitä kotona. 

Lapset on ihania ja rakkaita mutta näin viisikymppisenä ei enää jaksa edes teoriassa hoitaa niitä. Kolmikymppisenä meni ihan luontevasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pe illan ja la päivän töissä, sieltä suoraan ystävän luo pelaamaan lautapelejä. Puoliso pelannee tietokonepelejä kotona, ei kehtaa norossa lähteä kyläilemään. Su levätään molemmat, ei tehdä yhtikäs mitään, että jaksetaan ma töihin.

Vierailija
44/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levätään paljon,  tehdään ruokaa,  katsellaan ohjelmia,  levätään taas vähän lisää.  Huomenna kauppaan tekemään viikon ruokaostokset ja ulkoilua.  Olemme jo 50+ ikäisiä.  

Vierailija
45/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itken sohvan nurkassa elämäni tyhjyyttä. N44

Vierailija
46/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen pyykkiä ja lenkitän koiran tuolla räntäsateessa. En kyllä ymmärrä, miksi tässä on oleellista nimenomaan se, että olen vela. 

Vierailija
47/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kaverinsa kanssa reissussa, joten vietän viikonlopun yksin kotona. Ajattelin tehdä itselleni kohta pyttipannua, ja vain katsella jotain suoratoistopalvelusta. Olen vähän siivoillut kylpyhuonetta, ja kahvinkeittimessä on kalkinpoistoaine vaikuttamassa.

Illalla saatan ottaa viskipaukun. Ja huomenna ehkä imuroin ja käyn lenkillä. Saa nähdä. En ota mitään paineita tästä viikonlopusta, otan vain ihan rennosti. Pidän viikonlopuista, jolloin ei ole varsinaisesti mitään ohjelmaa.

Vierailija
48/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen pyykkiä ja lenkitän koiran tuolla räntäsateessa. En kyllä ymmärrä, miksi tässä on oleellista nimenomaan se, että olen vela. 

Koska ap toivoi vastauksia, joista välittyisi nautinnollinen ja elämystentäyteinen DINK-elämä. Oletus on, että jokainen perheellinen on valtavan kateellinen ja kiristelee hampaitaan niitä juttuja lukiessaan. 

Vierailija
49/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tähän vastatakseen pitää olla vela? Olen pysyvästi lapseton, koska en pysty saamaan lapsia. Lapsivapaa viikonloppuni on kuitenkin siis merkitykseltään jotenkin ratkaisevasti erilainen? 

Vierailija
50/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän kohta saunan ja dokaan. 

Vierailija
51/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tähän vastatakseen pitää olla vela? Olen pysyvästi lapseton, koska en pysty saamaan lapsia. Lapsivapaa viikonloppuni on kuitenkin siis merkitykseltään jotenkin ratkaisevasti erilainen? 

Siksi, koska vela:lla olisi toinenkin vaihtoehto, mutta ei käytä sitä.

Vierailija
52/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Lapsettomuusongelmat ovat jo kolmikymppistenkin keskuudessa varsin yleisiä, joten luonnollisesti myös osa veloista on todellisuudessa lapsettomia ihan riippumatta siitä, mitä päättävät. Ja eipä se vela muutenkaan juuri tähän viikonloppuun sitä perhettä saisi mistään vaikka kuinka päättäisi. 

Vierailija
53/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Lapsettomuusongelmat ovat jo kolmikymppistenkin keskuudessa varsin yleisiä, joten luonnollisesti myös osa veloista on todellisuudessa lapsettomia ihan riippumatta siitä, mitä päättävät. Ja eipä se vela muutenkaan juuri tähän viikonloppuun sitä perhettä saisi mistään vaikka kuinka päättäisi. 

Tässä puhuttiin vela:sta. "Vapaaehtoisesti lapseton"!

Vierailija
54/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ap toivoi vastauksia, joista välittyisi nautinnollinen ja elämystentäyteinen DINK-elämä. Oletus on, että jokainen perheellinen on valtavan kateellinen ja kiristelee hampaitaan niitä juttuja lukiessaan. 

Välillä täällä kysellään mitä lapsiperheiden vklopunviettoon kuuluu. Eipä ne herätä näin kitkeriä vastauksia :D

Mikähän tässä velojen viikonlopunviettokyselyssä sitten on että se joitain näin ärsyttää. 

Vierailija
55/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edelleenkään ymmärrä, miksi juuri se tekee velan viikonlopusta jotenkin erityisen kiinnostavan. Ihmisiähän on sekä perheellisten että perheettömien joukossa ihan joka lähtöön. Ihan valtavasti vaikuttaa sekin, ovatko lapset taaperoita vai kolmekymppisiä. Tästä välittyy se, että aloittaja on aika nuori eikä ihan hahmota, miten monella eri tavalla tätä elämää ylipäätään voi eri ikävaiheissa elää. 

Vierailija
56/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä puhuttiin vela:sta. "Vapaaehtoisesti lapseton"!

Niin puhuttiin ja siihen vastattiin, että ihminen voi olla sekä vela että täysin hedelmätön eikä siis todellisuudessa edes voisi valita toisin. 

Vierailija
57/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä täällä kysellään mitä lapsiperheiden vklopunviettoon kuuluu. Eipä ne herätä näin kitkeriä vastauksia :D

Mikähän tässä velojen viikonlopunviettokyselyssä sitten on että se joitain näin ärsyttää. 

Eihän tuossa mitään kitkerää ollut, sinua se sijaan näkyy kovasti viiksettävän, että motiivisi ovat noin läpinäkyviä. 

Vierailija
58/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levätään rauhassa kotona kun on työpaikalta tullut flunssa. Mies on tekemässä hyvää ruokaa ja minä luen vieressä vauvan keskusteluja, välillä myös ääneen kun löydän hauskan jutun. Pelaillaan pleikkaa yhdessä. Käydään pienellä lenkillä jos olo sallii. Nukutaan pitkään, halaillaan, jutellaan. Katsotaan ehkä muutama dokumentti. Huomenna pitää soitella sukulaisille kun emme päässeet flunssan takia isäni synttärijuhlille ravintolaan. 

jos ei oltaisi kipeenä niin viikonloppuna korvattaisiin läheisyys ja seksivajetta, mitä kyllä tulee pitkien työpäivien ja väsymyksen takia.

Vierailija
59/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin puhuttiin ja siihen vastattiin, että ihminen voi olla sekä vela että täysin hedelmätön eikä siis todellisuudessa edes voisi valita toisin. 

Vela:ssa on nimenomaan kyse valinnasta. Sitä tässä haettiin.

Vierailija
60/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on lapseton sinkku eikä ole ihan varma, haluaako lapsia 10 vuoden päästä? Ei saa vastata? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi