Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vela pariskunnat, miten vietätte tämän vapaan viikonlopun?

Vierailija
16.02.2024 |

Vapaaehtoisesti lapsettomat ja vapaata viikonloppua viettävät siis. Mitä kuuluu viikonloppuunne?  

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskellaan molemmat työn ohessa, joten opiskelujuttuja tehdään. Sitten tehdään lumitöitä, käydään kaupassa ja illemmalla leffaa. Ehkä päikkäritkin. Eilen mies kävi pelaamassa bilistä ja mä menen huomenna teatteriin. Lisäksi pyykinpesua, siivousta. 

Loppupeleissä aika samanlaista kuin lapsiperheenki elämä. Ainakin mitä omassa kaveripiirissä lapsiperheet tekee.

Vierailija
22/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela viettää nuoresta aikuisesta asti mummo-/pappaikäisen elämää. Pariskunnan elämä on siis nuoresta asti vastaavaa kuin aikuisten lasten vanhempien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaaleja kotitöitä, telkkaria, kokkailua ja viiniä.

Vierailija
24/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan seurattu Youtubesta sarjaa Escape to the country (ei ole näytetty Suomen telkkarissa), ja haaveillaan Britteihin muutosta.

Viikonloppuisin puuhastellaan omassa talossa tai pihalla, käydään kylässä tai pyydetään tuttuja käymään meillä. Ei tämä sen erikoisempaa.

Mikä on p a sk avam mainen tekosyysi olla tekemättä lasta tuohon kuvioon?

Vierailija
25/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaan Nintendo Switchillä Animal Crossing-peliä olohuoneessa. Vaimoni harrastaa seksiä makuuhuoneessamme somalirakastajansa kanssa. Suhtteemme on feministinen.

Itken.

Vierailija
26/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskellaan molemmat työn ohessa, joten opiskelujuttuja tehdään. Sitten tehdään lumitöitä, käydään kaupassa ja illemmalla leffaa. Ehkä päikkäritkin. Eilen mies kävi pelaamassa bilistä ja mä menen huomenna teatteriin. Lisäksi pyykinpesua, siivousta. 

Loppupeleissä aika samanlaista kuin lapsiperheenki elämä. Ainakin mitä omassa kaveripiirissä lapsiperheet tekee.

Miksei lasta?

Vierailija
27/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontoidaan ja tehdään lumitöitä. 

Vierailija
28/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela viettää nuoresta aikuisesta asti mummo-/pappaikäisen elämää. Pariskunnan elämä on siis nuoresta asti vastaavaa kuin aikuisten lasten vanhempien.

Mitä vikaa siinä on? Itse ainakin nautin suuresti rauhallisesta arjesta, siitä että voin ottaa aikaa omille jutuilleni ja tehdä asioita puolison kanssa spontaanisti. Matkustelemme kahdestaan aika paljon, ei meillä olisi siihen varaa lapsiperheenä (eikä matkakohteet voisi olla samoja lapsien kanssa).

Moni huokaisee helpotuksesta kun on vihdoin saanut lapsensa turvallisesti maailmalle ja iloitsee avoimesti siitä, että vihdoin voi keskittyä itseensä ja omiin juttuihin. Miksi velat eivät saisi iloita ja nauttia samoista asioista? Koska välistä jää 20-vuotta ruuhkavuosia, kasavatusta ja huolta siitä, että entä jos lapsi ei löydäkään omaa paikkaansa maailmassa tai pärjää jatkuvasti kasvavien koulu- ja työelämän vaatimusten alla?

Vierailija
29/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa siinä on? Itse ainakin nautin suuresti rauhallisesta arjesta, siitä että voin ottaa aikaa omille jutuilleni ja tehdä asioita puolison kanssa spontaanisti. Matkustelemme kahdestaan aika paljon, ei meillä olisi siihen varaa lapsiperheenä (eikä matkakohteet voisi olla samoja lapsien kanssa).

Moni huokaisee helpotuksesta kun on vihdoin saanut lapsensa turvallisesti maailmalle ja iloitsee avoimesti siitä, että vihdoin voi keskittyä itseensä ja omiin juttuihin. Miksi velat eivät saisi iloita ja nauttia samoista asioista? Koska välistä jää 20-vuotta ruuhkavuosia, kasavatusta ja huolta siitä, että entä jos lapsi ei löydäkään omaa paikkaansa maailmassa tai pärjää jatkuvasti kasvavien koulu- ja työelämän vaatimusten alla?

Vähän ehkä erikoinen argumentti tuo, että "sittenhän minulle ei jää niin paljon". Ei se elämä lopu lasten saamiseen. Se muuttuu, mutta jatkuu. Erikoinen on myös toi pelko jo etukäteen, että entä jos lapsi ei löydä paikkaansa, ja antaa sen estää lasten saannin tai toisaalta perustelee sillä itselleen, ettei halua lasta.

Vierailija
30/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni huokaisee helpotuksesta kun on vihdoin saanut lapsensa turvallisesti maailmalle ja iloitsee avoimesti siitä, että vihdoin voi keskittyä itseensä ja omiin juttuihin. Miksi velat eivät saisi iloita ja nauttia samoista asioista? Koska välistä jää 20-vuotta ruuhkavuosia, kasavatusta ja huolta siitä, että entä jos lapsi ei löydäkään omaa paikkaansa maailmassa tai pärjää

No eiköhän se ole aika relevantti pelko. Joku myös synnyttää tähän maailmaan kaikenmaailman roistot, mutta eihän toki mun lapsi sellaista  

Vierailija
31/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdettiin keskieurooppaan hetken mielijohteesta. Täällä hetki ravintoloita ja kiertelyä ja sitten kotiin.

Vierailija
32/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni huokaisee helpotuksesta kun on vihdoin saanut lapsensa turvallisesti maailmalle ja iloitsee avoimesti siitä, että vihdoin voi keskittyä itseensä ja omiin juttuihin. Miksi velat eivät saisi iloita ja nauttia samoista asioista? Koska välistä jää 20-vuotta ruuhkavuosia, kasavatusta ja huolta siitä, että entä jos lapsi ei löydäkään omaa paikkaansa maailmassa tai pärjää

Mulla on lukuisia syitä olla lapseton, niistä olennaisimpana se, että yksinkertaisesti en koe kaipuuta lisääntymiseen. Joillain ihmisillä on siihen hyvin voimakas vietti, toisilla taas sitä ei ole. Onneksi ei ole pakko lisääntyä jos ei koe siihen lainkaan sisäistä tarvetta.

Mutta on ihan relevantti pelko myös se, että jos lapsesta ei tulekaan pärjäävää aikuista. Mun oma veljeni on syrjäytynyt narkomaani ja kyllä mä näen miten mun äitini kärsii siitä ja pelkää koko ajan soittoa että veli on kuollut yliannostukseen tai tapettu huumevelkojen takia. Ja huomaan kyllä miten mun äitiä sitten taas ilahduttaa kuulla mun kuulumisia, kun mulla menee hyvin, olen onnellinen ja elän normaalia keskiluokkaista elämää. Olisi varmasti vielä hirveämpää jos molemmat lapset olisi ulkona yhteiskunnasta. Äiti nytkin miettii ihan liikaa olisiko sen pitänyt tehdä jotain toisin ja että missä meni vikaan vaikka syy mun veljen tilanteeseen ei todellakaan löydy kotioloista. 

Vierailija
33/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotiin viiniä sohvalla ja katotaan jotain sarjaa (ryypättiin). Aamulla krapulassa pekonia ja munia. Aamu alkoi klo 11. Nyt keskustellaan (riidellään) kumpi menee tekee lumityöt ja kumpi hoitaa koiran ja käy kaupassa. Aivan perus. Haluaisin muuttaa kerrostaloon, omakotitalo kahdelle on täysin turha.

Illalla taas syödään hienosti (ryypätään) ja katotaan sarjoja. Tai jos riidellään oikeesti ni sit ei katsota vaan ukko mököttää ja mää naureskelen sille. Huomenna menen salille ja näen kavereita ja ois kyllä sitä voinu tehdä jo tänäänkin. Kohtuullisen tylsää viettää viikonloput aina puolison seurassa.

Vierailija
34/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin eilen yhdessä keikalla, nyt mies vielä nukkuu ja mä selailen nettiä. Tänään herkutellaan ja ehkä katsellaan jotain leffaa. Voi olla että tässä viikonlopun aikana siivotaan yhdessä, jos huvittaa. Huomenna menen kaverin kanssa jumppaan, ja mies luultavasti treenaa kotona. Muita suunnitelmia huomiselle ei ole. Hengaillaan ja jutellaan keskenämme, katsellaan tv:tä, syödään, rentoudutaan jne.

Vierailija
35/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastamalla anaaliseksiä.

Vierailija
36/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä erotuksella että elinvoimaa ja energiaa riittää ihan eri tavalla kuin 20 vuotta vanhemmalla.

Minä tein eilen töitä pitkään iltaan (olen taiteilija) ja mies katseli dokkareita. Nukkumaan mentiin myöhään. Tänään ei erityisiä suunnitelmia, olen itse aivan poikki työviikosta enkä jaksa mitään erityistä ja miehellä sairasloma juuri nyt, joten emme tee mitään kovin ihmeellistä. Varmaan siivotaan ja pestään sauna.

Tämä on erityisen tylsä viikonloppu. Yleensä ollaan menossa ja nautitaan kulttuurista.

Vierailija
37/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiks kukaan aio nussia sillai rehellisesti panemalla lähetyssaarnaaja-asennossa ??

Vierailija
38/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen töiden jälkeen käytiin uimassa ja pitsalla.

Tänään ollaan vaan oltu ja löhötty ja kohta mennään kauppaan. Ruokaa, sauna ja ajoissa nukkumaan.

Huomenna lähden reissuun ja mies jää kotiin.

Vierailija
39/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee vähän ohi alkuperäisestä aiheesta, mutta siitä on jo moni muukin eksynyt. Meillä on jokaisella yhtäläinen oikeus hankkia lapsia tai olla hankkimatta. Ja ennen kuin joku huomauttaa, niin kyllä, joukkoon mahtuu myös niitä, jotka ovat tahtomattaan lapsettomia.

Muiden valintoja on aivan turhaa ja typerää arvostella, jokainen eläköön haluamallaan tavalla.

Vierailija
40/97 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aika tuore suhde. Nähdään vasta illemmalla, käydään syömässä kivassa ravintolassa mutta veikkaan että valtaosa illasta ja yöstä menee sängyssä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän