18-vuotias poika menettää kaverit kun ei juo eikä osaa pitää hauskaa
Osasyynä tosi vanhoillinen tyttöystävä, joka ei hyväksy juomista eikä baareja.
Pojan kaverit menee ja pitää hauskaa, joskus surettaa katsoa kun poika on vaan kotona, tyttöystävänkään kanssa kun ei aina niin hyvin mene.
Kommentit (35)
Eli ongelmasi on tyttöystävä ja sinä lyöt kiilaa nuorenparin väliin painostamalla. Annapa pojan valita haluaako riekkua baareissa vai olla tyttiksen kanssa, jos nimittäin välität lapsestasi.
Kuule ole tyytyväinen, ei tarvi sinunkaan yötä myöden miettiä tuleeko se hengissä kotiin. Ja siinä ei ole mitään vanhoillista jos ei halua olla baareissa istumassa ja juomassa. Ehtii tuo myöhemminkin , jos on tarvetta. Kaikki ei pidä juomisesta ja jos sen vuoksi menettää kaverit, niin antaa mennä. Kavereiden kanssa voi tehdä muutakin , kun juoda.
Vierailija kirjoitti:
I hear you, ap. Samaa ajatellut. Omat lapset on vielä aikuisinakin ihmeellisiä niuhottajia. Ymmärtäisin jos perheessä olisi alkoholismia tai olisivat nähneet edes jossain muualla alkoholismia, mutta ei. En tiedä kuka nuo on aivopessyt tuollaisiksi totisiksi torvensoittajiksi. Ei raittius minua muuten haittaisi, mutta ovat kyllä aika tylsää seuraa.
Ite olet varmaan opettanut? Et ole ikinä ottanut lapsien aikana edes sitä saunakaljaa , niin olet opettanut, että alkoholin juominen on suoraan saa-ta-nas-ta. Tommosia niistä sitten tulee aikuisena.
onko pojalla höyrymopin jälkiä iholla lapsuudesta, kun on tuollaisessa perheessä kasvanut?
Et sitten ole osannut kertoa että hauskaa voi olla ilman viinaa ja viinaa voi olla ilman hauskaa ? Baarissa myydään myös autoileville eli alkoholitonta ja sinne voi mennä vaikkei alkoholia käytä. Vika on sinussa jos hauskaa ei voi olla ilman viinaa ja baareja, sinä olet ollut se esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Parempi yksin kuin huonossa seurassa. Poika päättäköön itse onko tyttöystävä vai kaverit huonoa seuraa.
Ei kai juhlivat kaverit ole huonoa seuraa. Ei nyt ole kyse mistään alkoholismista :)
Vierailija kirjoitti:
Eli ongelmasi on tyttöystävä ja sinä lyöt kiilaa nuorenparin väliin painostamalla. Annapa pojan valita haluaako riekkua baareissa vai olla tyttiksen kanssa, jos nimittäin välität lapsestasi.
En minä painosta, mutta tyttöystävä KIELTÄÄ juomisen. Se on aina hetkellinen ero jos niin käy
Minäkin menetin nuorena koska en juhlinut Minä urheilin mielummin ja olin yhden tytön kanssa aina ja me vaan urheiltiin ja käytiin treeneissä. Olin sen naisen kanssa 20 vuotta. Alettiin olee 14 vuotiaana kun oltiin samas urheiluseurassa. Eipä ole paljon kavereita nykyäänkään koska en ole baareissa juuri käynyt varmaan 2 kertaa viimeisen 20 vuoden aikana.
Pojan täytyy opetella ryyppäämään, eihän tuommosesta kotihiirestä muuten
miestä tuu. Viinaa ja eri pilluja pitää nuoren miehen kokeilla.
T.Sonja
On meitä muitakin juomattomia ja riekkumattomia nuoria. Miksi nämä istuu kotona? Kutsuisi kaltaisiaan vaikka peli-iltaan. Leffa-iltaan jne. Ymmärrän huolesi, kaverit kaikkoaa, kun aina kaksistaan. Poika voisi satsata harrastuksiin ja oman perheen iltoihin. On hyvin tärkeää olla yhdessä perheen kanssa ilman sitä tyttöystävääkin. Itse harrastan myös äidin kanssa sulista ja isän kanssa salilla käyntejä. Perheenä myös mökkeillään. Tyttöystävä mukaan aina, kun hänelle sopii maalle lähtö.
Jos kaverit eivät muuta tee kuin juopottelevat, aika hankkia uusi ystäviä. Jos kaverit vain osan ajasta juhlivat, no sitten hengatkoon poikasi näiden kanssa noina hetkinä, jos muilta osin kokee tuon seuran mieleisekseen. Joka tapauksessa poikasi on jo aikuinen mies, joten koen tämän avauksen vähän erikoiseksi. Selvittäköön itse omat suhteensa.
Tyttöystävä läheisriippuvainen ja kontrolloiva. Ei mitään tekemistä juomattomuuden kanssa.
No vähän oma-aloitteellisuutta nyt ap! Alkoon mars. Ostat kossupullon-pari ja istutat lemmenparin keittiön pöydän ääreen ja ryhdytte yhdessä pämppäämään. Kyllä se siitä!
Ryyppääminen ja tupakointi on menneen talven lumia. Nykyään ollaan joko streittareita (enemmistö) tai sitten vedetään vapea tai nuuskaa ja päihteenä kevyitä huumeita (paha juttu). Oma poika ei ole myöskään innostunut alkoholista, maistanut on, eikä pidä siitä. Tupakkatuotteista on annettu niin kattavaa tietoiskua kouluissa, ettei uskalla kokeillakaan. :D On saanut nyt lukiossa uusia kavereita, jotka eivät myöskään käytä päihteitä, hyvä niin.
I hear you, ap. Samaa ajatellut. Omat lapset on vielä aikuisinakin ihmeellisiä niuhottajia. Ymmärtäisin jos perheessä olisi alkoholismia tai olisivat nähneet edes jossain muualla alkoholismia, mutta ei. En tiedä kuka nuo on aivopessyt tuollaisiksi totisiksi torvensoittajiksi. Ei raittius minua muuten haittaisi, mutta ovat kyllä aika tylsää seuraa.