Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sylettää tämä suomalaisten häpeäkulttuuri.

Vierailija
16.02.2024 |

Palstaa lukiessa näkee, että se ei koske vain vanhaa polvea, vaan nuoretkin on kasvatettu kieroon.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saisitte hävetä tällaisia kirjoituksia. 

T. Rolli

Hys hys, muista ettei saa kertoa läheskään kaikkea. Kannattaa jättää kertomatta tietyt asiat ja valehdella loput. T: äitihahmo

Vierailija
22/50 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän vielä voisi lisätä sen että työpaikalle tulevalle uudelle työntekijälle ollaan tylyjä. Ei ihme että nuorilla menee huonosti kun työpaikoilla tuhahdellaan neniin merkiksi että kun nuori ei mitään osaa.

Suomi on kammottava paikka.

Niin vai. Kun se työpaikalle tuleva lumihiutale on minäminäminä-kulttuurin 100% kyllästämä joka ei oikeasti osaa puoliakaan siitä mitä työhaastattelussa väitti ja hakeutuu työterveyteen itkemään välittämästi jos asiakas sanoo jotain mistä ei ITSE pidä. 

Kukaan ei syyttä kiusaa ja sinulla on omat syysi, joita tuossa luettelet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen hylkääminen varmistaa häpeän juurtumisen jo pieneen ihmiseen. Monta kertaa lapsuuden aikana sitä ehtikin ymmärtää, että isä lähti, koska ei pitänyt minusta. Ihan sama mitä se siellä ollessa mulle lässyttelee. Äitikin koettaa vaan peitellä totuutta. Uudet sisarukset sinetöi tilanteen. Kaikilla muilla on perhe ja rakastavat vanhemmat. 

Eronneet alapeukuttaa. Lapsen kokemus on aikuisen kokemusta vähäarvoisempi.

Vierailija
24/50 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minua sylettää nykyinen häpeän PUUTE ihmisissä jokapuolella, ihmisistä on tullut liian julkeita, öykkäreitä, huomiohakuisia jne.

Häpeä on terve tunne, ilman sitä ihminen on holtiton ja käytökseltään vastenmielinen. Häpeä suojelee monelta asialta. 

Vierailija
25/50 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyteinit ottavat mallia jostain Kanye Weston vaimosta joka kulkee kaupungilla pelkkä läpinäkyvä kertakäyttösadetakki päällä. Että ei hävetä vai?🤦🏻🤦🏻🤦🏻

Vierailija
26/50 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän vielä voisi lisätä sen että työpaikalle tulevalle uudelle työntekijälle ollaan tylyjä. Ei ihme että nuorilla menee huonosti kun työpaikoilla tuhahdellaan neniin merkiksi että kun nuori ei mitään osaa.

Niin vai. Kun se työpaikalle tuleva lumihiutale on minäminäminä-kulttuurin 100% kyllästämä joka ei oikeasti osaa puoliakaan siitä mitä työhaastattelussa väitti ja hakeutuu työterveyteen itkemään välittämästi jos asiakas sanoo jotain mistä ei ITSE pidä. 

Tämä. Aspatyöntekijälle 22 v asiakas sanoi Kuules tyttö. Viikon sairasloma uUpuMuKsEstA ja lähete terapiaan. 

Suomi v 2024

Et sinä voi tietää kenenkään sairausloman syytä. Ellei sitten ole joku vuoto, ja sitten työpaikkajuoruilua. Voi niinkin olla toki että työntekijä avoin ja kertonut. No, ei olisi kannattanut kertoa.

Lisäksi ko, syystä kukaan ei sairauslomaa saa vaan taustalla on tietysti muutakin. Että olet väärässä sitäkin kautta. 

Vierailija
27/50 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minua sylettää nykyinen häpeän PUUTE ihmisissä jokapuolella, ihmisistä on tullut liian julkeita, öykkäreitä, huomiohakuisia jne.

Häpeä on terve tunne, ilman sitä ihminen on holtiton ja käytökseltään vastenmielinen. Häpeä suojelee monelta asialta. 

Pahimmat öykkärit vanhempaa sukupolvea oman kokemukseni mukaan ja nuoret yleisesti ottaen fiksuja. 

Vierailija
28/50 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva oman pärstänsä ja pärseensä kuvaaminen instagramiin on ihan normaalia, hyväksyttyä ja jopa ihailtua nykyään ja sinä puhut häpeäkulttuurista??

Vierailija
29/50 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyteinit ottavat mallia jostain Kanye Weston vaimosta joka kulkee kaupungilla pelkkä läpinäkyvä kertakäyttösadetakki päällä. Että ei hävetä vai?🤦🏻🤦🏻🤦🏻

Joistakin huomaa että ihmiskontaktia on vain onlinessa 😅

Vierailija
30/50 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat itse öykkäriltä. Etkä vaan vaikuta, vaan olet. 

Et osaa hävetä epäasiallista kielenkäyttöäsi.

Vierailija
31/50 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te sitten häpeätte? En tunnista tätä ilmiötä kuin vasemmistossa ja siitä seuraa halu saada Suomi täyteen kielitaidottomia ja mielenterveysongelmaisia, että oma alemmuudentunto lievenisi. Se on viherpesua.

Vierailija
32/50 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva oman pärstänsä ja pärseensä kuvaaminen instagramiin on ihan normaalia, hyväksyttyä ja jopa ihailtua nykyään ja sinä puhut häpeäkulttuurista??

Olen jo vanhempaa ikäpolvea.

Suomi24 treffipalstalla vakavaa suhdetta haki n. 55 vuotias nainen. Hänellä oli n. 7 valokuvaa. Kaikki hänen omasta pärstästään. 

Vierailija
33/50 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Aspatyöntekijälle 22 v asiakas sanoi Kuules tyttö. Viikon sairasloma uUpuMuKsEstA ja lähete terapiaan. 

Suomi v 2024

Joopa joo. Trollaat tuollaista paskaa koska tarvitsisit itse apua mutta et sitä ole saanut -> katkeruus

Vierailija
34/50 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on syyllistämisen kulttuuri. Luullaan, että heikommassa olevasta tulee menestyjä, kun haukutaan hänet vieläkin enemmän maan rakoon ja ruoskitaan henkisesti. Ei siten menestyjiä synny, päinvastoin yhä vain enemmän ja enemmän syrjäytyneitä.

Ei, kyllä tarkoitus on just estää, että muista tulisi parempia kuin minä itse. Se on sosialidemokratiaa.

Ymmärrätkö edes mitä sana sosiaalidemokratia merkitsee????

Vierailija
35/50 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaismummot lempiaiheensa parissa 😆

Vierailija
36/50 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi v 2024

Et sinä voi tietää kenenkään sairausloman syytä. Ellei sitten ol

FYI: kys naislapsi laittoi kaiken sen someen. 

Vierailija
37/50 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin palstalla aina pistää silmään, kun ollaan eri mieltä, niin aletaan syyllistämän ja häpäisemään. Outo toimintatapa. 

Vierailija
38/50 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että vauvapalstalla voidaan larpata erilaisia trollaavia mielipiteitä, ilman että niihin uskoo oikeasti. Täällä on ikään kuin tapana esittää todellisuus ja ihmiset huonompina kuin ne ovat.

Vierailija
39/50 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jees lukekaa liisa keltikangas-järvisen teoksia

Vierailija
40/50 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on syyllistämisen kulttuuri. Luullaan, että heikommassa olevasta tulee menestyjä, kun haukutaan hänet vieläkin enemmän maan rakoon ja ruoskitaan henkisesti. Ei siten menestyjiä synny, päinvastoin yhä vain enemmän ja enemmän syrjäytyneitä.

Ei, kyllä tarkoitus on just estää, että muista tulisi parempia kuin minä itse. Se on sosialidemokratiaa.

Ymmärrätkö edes mitä sana sosiaalidemokratia merkitsee????

Tasapäistämistä tässä kontekstissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi