Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiemmin valitin talvisin että onpa kylmä ym. kunnes älysin hankkia tosi hyvät talvivaatteet

Vierailija
06.01.2023 |

Ei tarvi lainkaan palella vaikka olisi 30 astetta pakkasta. Kyllähän ne hyvät kamppeet tahtoo vähän maksaa mutta paljon turhempiakin vaatteita on tullut kyllä ostettua.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paras talvitakki ikinä, maksoi 30€ New Yorkerissa. Oleellista on tuulenpitävyys ja riittävä väljyys, jotta voi allekin pukea tarvittaessa lisää vastetta.

Vierailija
2/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvivaatteissa ei kannata mennä tyylikkyys edellä. Michelin-ukkona ei varmasti palele!

Vierailija
4/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen talvivalikoimat ovat liian usein suunniteltu muihin oloihin kuin ulkoiluun Suomen pakkasissa.

Vierailija
5/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotan jeesuksen lämpöön niin pärjään kesät talvet kevyesti pukeutuneena

6/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viesti sai minut pohtimaan, että turhan vähän oikeastaan kirjoitetaan esimerkiksi talvivaatteiden ominaisuuksista ja valinnasta. Kuitenkin tosi oleellinen asia Suomessa asuville ja virheostokset tulevat kalliiksi tai epämukaviksi!

Minä olen nykyään vannoutunut monen takin ihminen eli eri keleille ja toimintoihin erilaiset takit ja sitten taas alaosissa kovimpia pakkasia lukuun ottamatta kerrospukeutuja.

Kun pakkasta on yli 20 astetta, laitan toppahousut, siihen asti kuorihousut eri alakerroksilla. Takki taas sen mukaan, kuinka kylmä on ja miten aktiivinen olen fyysisesti - lumihommiin riittää perustuulitakki ja sukulaislasten leikkipuistoreissulle pitkä untsari, niin tarkene jököttää.

Se oma suuri oivallukseni on oikeastaan se, että olen löytänyt mulle passelit aluskerrosmerkit ja -materiaalit ja sit päällysvaatteissa vannon nykyään sporttimerkkien nimeen. Ne toimivat ihan parhaiten tämmöisessä eteläsuomalaisessa, usein kosteassa ja tuulisessa talvisäässä.

Vierailija
7/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

det fins inga dåliga väder bara dåliga kläder ehehehhehheee

Vierailija
8/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeilla vaatteilla voi ulkona pysyä lämpimänä muttei se poista sitä v-tutusta kun joka paikka on täynnä valkoista pskaa, kaikki lukot jäässä eikä mitään järkevää voi harrastaa kun ulkona on kylmä ja harrastustilojen lämmitys inhimilliseen lämpötilaan maksaa liikaa.

Vierailija
9/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

det fins inga dåliga väder bara dåliga kläder ehehehhehheee

Suomessa sanotaan että hulluilla on halvat huvit, sulla ne näyttää olevan ilmaiset

Vierailija
10/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naama jäätyy, vaikka muuten pysyisi lämpimänä. Jos kasvot peittää jollain, se (mikä onkaan, huivi, kommandopipo) höyrystyy ja on hetkessä inhottavan tuntuinen.

Vierailija
11/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun nimenomaan ei tarvitse olla michelinukkona. Kun ALLA on iholla esim. merinokerrasto, sitten välikerros fleeceä, niin päällystakin ei todellakaan tarvitse mahduttaa alleen paksuja villapaitoja tai takin olla mielettömän paksu.

Tärkeintä on se mitä on ihoa vasten.

Vierailija
12/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaratalo Stockmann, sivuilta oli vaikea löytää ja kirjautuminen mahdotonta, mutta sitten vain kävelin sisään ja kysyin myyjältä, heti löysin sopivan toppatakin, hieno palvelu. 

En minäkään tahdo palella, kestää joskus kaksi tuntia ennen kuin tointuu.

Vierailija
13/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naama jäätyy, vaikka muuten pysyisi lämpimänä. Jos kasvot peittää jollain, se (mikä onkaan, huivi, kommandopipo) höyrystyy ja on hetkessä inhottavan tuntuinen.

Joo huivin saaminen oikein on tarkkuuslaji, ettei käy juuri noin. Kiedon huivin löyhästi pään ympäri ja on myös tärkeää kummin päin liepeet menee, ettei se juurikin ole liian lähellä suuta. Siihen päälle huppu. Huivi on tällöin tavallaan hupun jatkeena, että naama on vielä paremmin suojassa, muttei kuitenkaan peitettynä.

Vierailija
14/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo huivin saaminen oikein on tarkkuuslaji, ettei käy juuri noin. Kiedon huivin löyhästi pään ympäri ja on myös tärkeää kummin päin liepeet menee, ettei se juurikin ole liian lähellä suuta. Siihen päälle huppu. Huivi on tällöin tavallaan hupun jatkeena, että naama on vielä paremmin suojassa, muttei kuitenkaan peitettynä.

Minä olen sen verran autistinen, että huivi on pakko olla takin alla, koska tulen muuten hulluksi. Kaikki pitää olla kaulaa vasten sileänä. Pitäisi olla toinen huivi pään ympärille. No joo, valintoja. Kiitos selkeästä neuvosta kuitenkin.

Vierailija
15/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sen verran autistinen, että huivi on pakko olla takin alla, koska tulen muuten hulluksi. Kaikki pitää olla kaulaa vasten sileänä. Pitäisi olla toinen huivi pään ympärille. No joo, valintoja. Kiitos selkeästä neuvosta kuitenkin.

Joo minulla on kovilla pakkasilla nimenomaan kaksi huivia, toinen on pelkkä päähuivi :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän