Olen vasta neljänneksi tärkein ihminen ystävälle, näin listan
Hänellä on se ICE-lista, näin sen. Oon listalla vasta neljäs. Toinen hänen ystävänsä on listalla ennen mua.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Ei kenelläkään voi olla mitään tollasia listoja. Tai sitten on tosi tunnekylmä ihminen.
En ainakaan itse voisi laittaa läheisiäni mihinkään järjestykseen
Minä voin. Ekana soitatte tälle ja jos ei vastaa, niin tälle.
ICE-lista on puhelimessa oleva "kohta", jonne voi tallentaa hätätilannetta varten sellaisten ihmisten yhteystiedot, joista voi olla apua hätätilanteessa tai joille olisi hyvä tiedottaa tilanteesta. Ei se kyllä mielestäni ole mikään ystävyysmittari tai kaverilista, ihan muilla perusteilla sinne nimiä laitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Käsin kirjoitettu lappu oli.
Mitä sitten? Olisiko ollut parempi että se olisi printattu tekstinkäsittelyohjelmasta?
Näyttääkö kaikille kavereille listan missä kaveri on neljäntenä ja katsoo miten kaveri alkaa reagoimaan, ihan mukava kokeilu?
Mun ice-listalla on tasan yksi sukulainen ja yksi naapuri. Naapuri siksi, että jos minä heitän lusikan nurkkaan tai päädyn koomassa sairaalaan jossain työreissulla, niin naapuri tietää, mistä talon vara-avain löytyy ja voi huolehtia kissojen ruokkimisen ensisijassa.
Ice-nimeämiset on vain käytännön asioiden hoitamiseksi.
Alanuolituksen perusteella voi todeta, ettei osa ihmisistä tiedä, että muilla tosiaan voi olla tärkeysjärjestys tai eivät halua huomioida sitä. Vaikka osa ajattelee taas että kaikki ovat samanarvoisia, mutta jos ovat, kuka heistä on tärkeä vai ei kukaan ole tärkeä pelkkää massaa. Osalla menee perhe edelle ja eivät auta muita hädässä. Vai miten.
Omassa listassani on kyllä puoliso, aikuiset lapset ja vanhemmat nimettyinä. Ei mun ystävät sille listalle kuulu.
Olisit onnellinen kun saat sitten olla rauhassa jos olet listan lopussa. 😁
Liikaa katsottu elokuvia kuten Schindlerin listaa.🤣
Ja olikohan nyt kyse aikuisista ihmisestä? Kuulostaa päiväkoti-ikäisten touhulta, leikin mieluummin tuon kuin tuon kanssa.. Ja sitten suututaan ja itketään - voihan some sentään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kenelläkään voi olla mitään tollasia listoja. Tai sitten on tosi tunnekylmä ihminen.
En ainakaan itse voisi laittaa läheisiäni mihinkään järjestykseen
Ihan tiedoksi, hätätilanteessa terveydenhuollossa katsotaan potilastietojärjestelmästä lähiomaisten yhteystiedot ja ne on siellä sivulla allekkain listattuna (tavanomaisin järjestys täysi-ikäisillä ihmisillä on useimmiten ensin puoliso, sitten täysi-ikäiset lapset, omat vanhemmat, omat sisarukset, joku muu jne.), ylimmäisenä on ensisijaiseksi/lähimmäksi yhteyshenkilöksi nimetty ja siitä aletaan soitella henkilöitä yksi kerrallaan läpi kunnes joku heistä vastaa. Ihan sama onko se eka vai viides, kierros jatkuu niin pitkään että joku tavoitetaan.
Tuleeko tämä listaus jotenkin automaattisesti? En minä ainakaan ole ilmoittanut ketään muuta kuin mieheni lähiomaiseksi siinä vaiheessa kun ekaa lasta odotin.
Osa ei selkeästi tiedä, mikä ICE-lista on. In case of an emergency, hätätilanteessa. Eli ihmiset, joihin tulee olla yhteydessä, kun listan pitäjälle tapahtuu jotain. Yleensä nämä on puhelimen tiedoissa, esim puoliso on nimellä ICE Pekka, mutta miksei lapullakin ja voihan siihen määrittää myös järjestyksen.
Tyystin toinen asia on sitten se, että ap on omistushaluinen sekopää, kun loukkaantuu tuollaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Olisit onnellinen kun saat sitten olla rauhassa jos olet listan lopussa. 😁
Tämä tuli mieleen. Hyvillään ja helpottunut saa olla.
Kun tämä tekee vaikutelman että olen tärkeä ystävä mutta ehkä en olekaan.
Mulla ei ole sillä listalla kuin yksi henkilö. Ei tarvitse muiden sitten riidellä. Toisaalta onneksi, monet miettii niitä listoja tehdessään myös henkilön saavutettavuutta ja elämäntilannetta. Jos on todella kiireinen, tai paljon stressiä jne jne, on todennäköisesti alempana listalla koska ystäväsi välittävät sinusta. Sellaista se.