Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä työ sopisi mulle?

Vierailija
15.02.2024 |

Olen aikoinaan jättänyt lukion kesken. Sen jälkeen työskentelin yli kymmenen vuotta pikaruokapaikassa, suurimman osan ajasta vuoropäällikkönä tai apulaisravintolapäällikkönä. Jäin tuosta työstä äitiyslomalle kuusi vuotta sitten ja sain kolme lasta, joista nuorin on pian kaksi. Nyt mietin töihin paluuta. Aiempi työ ei kiinnosta useammastakin syystä, kuten kolmivuorotyö ja työpaikan huono sijainti uuteen kotiin nähden.

Mitä työtä voisi kuvitella hakevansa tälläisellä historialla? Lyhyt kouluttautuminen ei ole ongelma, mutta tällöin työllistymisen kyseiselle alalle pitäisi olla melko varmaa. Vai olenko pikaruokapaikan ansassa, siellä kun olen jo kerännyt palkkaan vuosilisää.

Olen jo muutaman viikon nukkunut huonosti kun en saa päätäni raksuttamaan mitä muuta voisin tehdä tai mitä edes haluaisin tehdä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana juuri on se etten enää tiedä mikä mua kiinnostaa. Nuorempana halusin leipuriksi, ompelijaksi, puvustajaksi, lastenhoitajaksi, vauvauinninohjaajaksi, auttaa vanhuksia... Lapsiperhearki on se mistä haaveilin ja sain sen. Se on vain näiden vuosien aikana sumentanut omaa persoonaani ja en näe itseäni enää muuna kuin äitinä. Suhtaudun aiempiin uratoiveisiini lapsellisina, että nyt pitäisi löytää se oikea aikuisen työ. En vain yhtään osaa ajatella mikä olisi realistinen. Pelkään että pidempi koulutus ei ole mahdollinen että saamme perheemme talouden pysymään hyvänä. Vuodet lasten kanssa ovat kuluttaneet säästöjä jo huomattavasti, vaikka en tuota aikaa vaihtaisi pois.

Ap

Vierailija
22/23 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkan vuosilisät saat muistakin paikoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaruokapaikan vuosilisäthän on ihan minimaalisia, tuommoisen takia olisin aivan järjetöntä olla kouluttautumalla uudelle alalle. On paljon aloja, joilla jo se lähtöpalkka on huomattavasti isompi kuin sun tämänhetkinen palkka. Miksi koulutuksen täytyy olla lyhyt? Olet vielä suht nuori, panosta kunnolla koulutukseen nyt ja voit saada vielä kunnon uran allesi.Itse tuossa tilanteessa suorittaisin lukion loppuun aikuislukiossa ja hakisin yliopistoon hakemaan alaa joka kiinnostaa. Miksi koulutuksen täytyy olla lyhyt? Olet vielä suht nuori, panosta kunnolla koulutukseen nyt ja voit saada vielä kunnon uran allesi.