Mikä työ sopisi mulle?
Olen aikoinaan jättänyt lukion kesken. Sen jälkeen työskentelin yli kymmenen vuotta pikaruokapaikassa, suurimman osan ajasta vuoropäällikkönä tai apulaisravintolapäällikkönä. Jäin tuosta työstä äitiyslomalle kuusi vuotta sitten ja sain kolme lasta, joista nuorin on pian kaksi. Nyt mietin töihin paluuta. Aiempi työ ei kiinnosta useammastakin syystä, kuten kolmivuorotyö ja työpaikan huono sijainti uuteen kotiin nähden.
Mitä työtä voisi kuvitella hakevansa tälläisellä historialla? Lyhyt kouluttautuminen ei ole ongelma, mutta tällöin työllistymisen kyseiselle alalle pitäisi olla melko varmaa. Vai olenko pikaruokapaikan ansassa, siellä kun olen jo kerännyt palkkaan vuosilisää.
Olen jo muutaman viikon nukkunut huonosti kun en saa päätäni raksuttamaan mitä muuta voisin tehdä tai mitä edes haluaisin tehdä.
Kommentit (23)
Lähihoitaja, kurssit, työkokeilu, yleensä kolmivuoro. Mut voi löytää myös päivätyönä.
Tai: aloita oma palvelu ikäihmisille, ruokaostot-ruuan laitto? pienet siivouspalvelut, kuljetus kauppakeskukseen, yms.
Kyllä nuo ainakin ottivat vaarilta pienestäkin palvelusta 20€ (lähes kalju/hiustenleikkuu) kynsihoito 30€
Tohon äsköseen vielä: opiskelu jos mahdollista.
Mites joku muu ravintolatyö? Vaikka lounasravintola tai kahvila, niin ei tarvitse tehdä kolmivuorotyötä.
Et kerro mitään ominaisuuksistasi tai mikä sinua kiinnostaa, niin on vaikea suositella mitään.
Hotelliala, matkailuala, bussikierroksille opas, tulkki, kielenkääntäjä, kurssiope? Ei vaan. Siis mitä itse toivot ja haluat. Mikä kiinnostaa, mihin sovit mielestäsi. Sama ala vai eri ala. Mikä on suht eettinen ja turvallinen.
Joku liikenneasematyö voisi olla hyvä.
facetoface markkinointiassistentti
Oletko lihava?
Ruokalähetti polkupyörällä. Tee buzinestä, urakalla.
Alusvaatemalliksi kiintiömuijaksi mainoksiin.
Roskakuski (hyvä palkka ja näet maisemia)
Vierailija kirjoitti:
Seksityöntekijä
Eihän se edes muista, mitä tarkoittaa..
Viininmaistaja, viinienvertailija.
Hae opiskelemaan kun olet vielä melko nuori. Ehdit opiskella vaikka mitä vielä, mutta voit myös tehdä työtäkin, pitää välivuoden ym.
Lounasruokalaan?
Ethän sinä mikään ikäloppu ole. Mieti mikä ammatti sinua kiinnostaisi ja opiskele siihen, vaikka se veisi vähän pidempäänkin aikaa.
Voi olla tyystin muu ala, et sinä ole jumissa hampurilaisissa etkä asiakaspalvelussa. Ryhdy vaikka putkinaiseksi tai eläinlääkäriksi.