Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa ei käytetä pullovettä?

Vierailija
15.02.2024 |

En jaksaisi kääntää koko ajan hanasta, odotella että vähän edes kylmenis ja lisäksi maksaa siitä kuutiohintaa käytön mukaan. Haaleasta vedestä. Muualla Euroopan ja Aasian sivistysmaissa vaan ottavat jääkaapista valmiin pullon ja korkkaavat viileän veden.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään käyttäisi, jos olisin Suomessa. Joissakin maissa vaan hanasta tuleva vesi ei ole juomakelpoista. Pullovedestä saa mikromuoveja elimistöön. 

Ikäänkuin Suomessa ei saataisi myös mikromuoveja elimistöön kun leipäkin on pakattu muoviin kuten kaikki muutkin elintarvikkeet.

En kylläkään osta muoviin pakattua leipääkään. 

Vierailija
42/47 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä vitsi. Kuka ei osaa itse täyttää pulloa ja laittaa sitä jääkaappiin?

Pulloja ei ole suunniteltu kuin kertakäyttöön. Otat tietoisen riskin. Lasipullot toimii toki. 

Että kaupoissa tyhjinä myytävät juomakäyttöön tarkoitetut pullot ovat kertakäyttöisiä? No eivät ole.

Muovista tehdyt ovat. Elintarvike säilytysastiat ja pullot kestävät normaalia pidempään mutta eivät jatkuvaa käyttöä, niistä irtoo muovia sekä kemikaaleja ruokaan/nesteisiin.

Lasi on turvallisin.

Kunnes keksitään, mitä lasista irtoaa.

Mulla on muovinen kannu, missäpidän vettä jääkaapissa. Se on ollut jo varmaan 30 vuotta, ja edelleen se on olemasssa, eli ei siitä hirveästi ole irtoillut mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voitkin olla noinkin typerä, pullovesikö sivistystä 😂. Uusavuttomuus huipussaan 😒

Sivistystä on nimenomaan se, että hanasta saa puhdasta raikasta juomakelpoista vettä. 

Vierailija
44/47 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niinku mielummin avaat uuden mallisen korkin joka jää roikkumaan pullon suusta ja kannat niitä pulloja kaupasta kotiin ja tyhjänä taas kierrätykseen?????????

Hullua.

Vierailija
45/47 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Saksassa juodaan pullovettä, vaikka hanavesi on ihan hyvää (ainakin meillä päin).  Minä suomalaisena laitan hanavettä pulloon ja laitan sitten jääkaappiin kylmenemään.  En pidä pulloveden mausta.

Vierailija
46/47 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En jaksaisi kääntää koko ajan hanasta... "

Voi ap hyvä, kun ei sitä hanaa tarvitse koko ajan veivata vettä saadakseen. Vesi tulee kyllä itsekseen kun hana on avattu.

Vierailija
47/47 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meidän hanavesi muuhun hanaveteen nähden puhdasta toki, mutta silti lääkeaineet, pöpöt ja nimenomaan mikromuovit leviävät sitä kautta.

Itse hankin Aqualta suodattimen, joka poistaa näitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä