Miksi Suomessa ei käytetä pullovettä?
En jaksaisi kääntää koko ajan hanasta, odotella että vähän edes kylmenis ja lisäksi maksaa siitä kuutiohintaa käytön mukaan. Haaleasta vedestä. Muualla Euroopan ja Aasian sivistysmaissa vaan ottavat jääkaapista valmiin pullon ja korkkaavat viileän veden.
Kommentit (47)
Joo myydään meidän pohjavedet halvalla vaikka viidellä sadalla tuhannella eurolla EU:n käyttöön.
Vastapalveluksena saamme heiltä ostaa kallista huonolaatuista pullovettä. ALV 18% on vaan liian vähän kun ei kansa näköjään halua ostaa meidän vesipulloja, onhan ne kauniita ja tyylikkäitä kun etiketissä lukee "Pure water from mountain fountains" (ehkä kansa tilaakin ulkomailta)
Mutta mitä muumimaan hai hai hallitus muutakaan tekisi
Asun espanjassa ja tämä muovin määrä on ihan kamalaa kun täytyy juomavettä kantaa kaupasta.
haaleaa sen veden pitää olla, ei missään nimessä kylmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistä lunta kuppiin ja kauho lusikalla niin on kylmää vettä. Ei taida Suomessa olla sellaisia kerrostaloja tai rivareita hirveästi joista tulis heti kylmää vettä. Oletko miten avuton noin niinkuin muuten 😁🤭🤭 Vain pöljät laskee sitä vettä hukkaan vain odottaakseen kylmää vettä jos maksavat siitä itse.
Kuka elää niin kädestä suuhun että noin pieni kulutus vie talouden konkurssiin? 😂
Maksan kulutuksen mukaan enkä katsele kulutusta. Lasku kuukaudessa 23-33 euroa.
Ei mulla ole rahapulaa, mutta silti en keksi ainoatakaan syytä ostaa pullovettä tai valuttaa hanasta litratolkullaveträ saadakseni lasillisen veträ.
Vierailija kirjoitti:
Määrittele mielestäsi haalean ja kylmän veden lämpötila-alueet.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään käyttäisi, jos olisin Suomessa. Joissakin maissa vaan hanasta tuleva vesi ei ole juomakelpoista. Pullovedestä saa mikromuoveja elimistöön.
Ikäänkuin Suomessa ei saataisi myös mikromuoveja elimistöön kun leipäkin on pakattu muoviin kuten kaikki muutkin elintarvikkeet.
Pullot säästetään paremmille juomille.
Miten voitkin olla noinkin typerä, pullovesikö sivistystä 😂. Uusavuttomuus huipussaan 😒
Vierailija kirjoitti:
Hanasta otettavan juomaveden pitää olla kylmää, haaleassa muhii bakteerit.
Veden pitää olla riittävän kylmää ja kuumaa, että esim. Legionella-bakteeri ei pääse kehittymään.
Tunnistan ongelman, AP, voimia! Minulla on tämä sama vesiongelma, ja lisäksi myös toinen:
Kun otan kaupasta ostetun vesipullon jääkaapista, niin haluan juoda vettä mukista. Siispä kaadan mukin täyteen vettä, MUTTA: Se mukin kädensija on vasemmalla puolen mukia, ja minä olen oikeakätinen! Mitä teen? Kaapissa hirmuisesti mukeja jotka kaikki vääränkätisiä!!!? Eikö missään ole myynnissä oikeakätisille tehtyjä mukeja???
Pullovettä myydään kaupassa, myös niitä 5 l tonkkia. Voit niitä ostaa.
Tai laita hanavettä pullossa jääkaappiin.
Toinen ihailee pullovettä, kun monet pulloveden varassa kadehtivat meidän hanavettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kaupan pullovesikään todennäköisesti kylmää ostettaessa ole, itse pitää jäähdyttää. Jos ei sitten jotain "parempaa" vettä ole kaupan kylmäkaapeissa.
Är det bättre vattnet nedkylt dopvatten som får bebisarna att skrika vid dopen?
Vampyrerna också.
Onhan sitä vettä kaupassa myynnissä pulloittain. Siitä vaan ostamaan, jos laadukas hanavesi ei kelpaa ja on liian vaivalloista laittaa se jääkaappiin kylmenemään.
Muovisista pulloista irtoaa muovipartikkeleita juomaan . Ei suositella päivittäin käytettäväksi muovipulloja. Ei oikein tietetä , miten muovin kasaantuminen elimistöön vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä vitsi. Kuka ei osaa itse täyttää pulloa ja laittaa sitä jääkaappiin?
Pulloja ei ole suunniteltu kuin kertakäyttöön. Otat tietoisen riskin. Lasipullot toimii toki.
Että kaupoissa tyhjinä myytävät juomakäyttöön tarkoitetut pullot ovat kertakäyttöisiä? No eivät ole.
Muovista tehdyt ovat. Elintarvike säilytysastiat ja pullot kestävät normaalia pidempään mutta eivät jatkuvaa käyttöä, niistä irtoo muovia sekä kemikaaleja ruokaan/nesteisiin.
Lasi on turvallisin.
Suomalainen hanavesi on parempaa kuin pullovesi ylipäätään. Juon pullovettä vain siellä missä kraanavesi on juomakelvotonta.
Turistit ostavat, heidän mielestä veden pitää maistua auringon polttamalle muoville.
Meillä Suomessa hanavesi on niin puhdasta että sietäisi olla kyllä kiitollinen tai sitten muuttaa sinne aasiaan juomaan niitä pullovesiä🤣
AP on pakko olla trolli.
Se olisi kyllä hurjan vaativaa.