Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä lähtee maitohampaat?

Vierailija
05.09.2008 |

Alkavat yleensä lähteä 5-7-vuotiaana, tiedän sellaisiakin joilla on ensimmäinen hammas irronnut jo 4-vuotiaana.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapselta lähti etuhampaat 5v

Vierailija
2/13 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensä murrosiän kynnyksellä on kaikki vaihtuneet. Vaihtelu on aika isoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin et on jotenkin aikaista?? Hampaat on pesty AINA aamuin illoin eikä makeitakaan usein syödä..

Vierailija
4/13 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäiset maitohampat lähtevät eskarivuoden aikana. MUTTA yksilöllisiä eroja on tosi paljon eikä ne todellakaan riipu hampaiden hyvästä tai huonosta hoidosta.

Vierailija
5/13 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei epänormaalia. Ja lähteminen ei liity pesemiseen tms. (jos ei ihan hirveä kroonistunut ientulehdus ole päällä)

Vierailija
6/13 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsella heilui hammas aika pitkään, oli just täyttänyt 5 v. Sitten yllättäen ylähammas tipahtikin ensin, ja sitten heti perään toinen, ja vasta sitten se heiluva alahammas:-)

Vierailija
7/13 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähti ensimmäinen maitohammas vasta viime kuussa

Toinen alahammas heiluu jo ja takaa kurkkaa jo uunituore rautahammas.

Vierailija
8/13 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että varsinkin takahampaissa voi käydä niin, etteivät irtoakaan. Sitten ne ovat heikkoja hampaita aikuisena. Maitohampaita aikuisella?

Vierailija
9/13 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähti alahammas äskettäin. hän on nyt 5,5 v. Itseltäni aikanaan lähti eka vasta ekalla luokalla :).

Vierailija
10/13 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että varsinkin takahampaissa voi käydä niin, etteivät irtoakaan. Sitten ne ovat heikkoja hampaita aikuisena. Maitohampaita aikuisella?

sieltä ei ole alta tulossa ollenkaan pysyvää hammasta, joten maitohammas on edelleen paikallaan...ja olen siis 32 v.

Vierailija
11/13 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi takahammas romahtanut kokonaan. Todennäköisesti maitohammas? En tiedä hampaistani. Tyttärellä lähti eka 4 vuotiaana. Nyt hän on 8 vuotias, mutta YHTÄÄN takahammasta ei ole lähtenyt, eikä edes kulmahammasta. Kaikki etuhampaat kyllä.

Vierailija
12/13 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin joku 12-13 vuuotias. Silloin ei otettu röntgenkuvaa, ja mulle ei koskaan kasvanut rautahampaita. Aikuisena jouduin teettämään sillat taakse, sillä hampaat rupesi siirtymään ja kulmahampaat kaatumaan taaksepäin. Sisaren tyttärelläni on sama vika, mutta sen maitohampaat on edelleen suussa, tyttö on jo aikuinen. onneksi nyt ei nyppäistä hampaita pois tosta vaan.

Vierailija
13/13 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takahampaat lähtevät vasta noin 10-vuotiaana. Muistetaan taas että tämä on keskiarvoaika : )

Mulla yksi takahammas romahtanut kokonaan. Todennäköisesti maitohammas? En tiedä hampaistani. Tyttärellä lähti eka 4 vuotiaana. Nyt hän on 8 vuotias, mutta YHTÄÄN takahammasta ei ole lähtenyt, eikä edes kulmahammasta. Kaikki etuhampaat kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi