Nuoret naiset läskistyvät
Tämähän on ollut silmämääräisesti jo nähtävillä.
Toinen huolestuttava seikka on naisten ylipainon lisääntyminen. Tuloksista käy ilmi, että naiset ovat kaksi painoindeksiyksikköä painavampia verrattuna aikaisempaan tutkimukseen, jossa oli mukana vuonna 1966 syntyneitä naisia.
Kommentit (131)
Tähän ei mitään hienoja tutkimuksia tarvita.
Todella moni (mies ja nainen) voi syödä jonnekin 17-20v mitä vain, eikä tarvitse edes liikkua, eikä liho ja tämä elämäntapa jää helposti päälle.
Miehillä se salakavala painonnousu alkaa hieman myöhemmin kuin naisilla.
Suurin ongelma on se, että tuntuu olevan hyväksyttävää, jos paino nousee vaikka vain 1-2kg vuodessa ja olen kuullut vanhempienkin sanovan "tuo on normaalia aikuiseksi kasvamista".
Asia ei ole näin, jos 20v henkilö lihoaa 2kg/per vuosi, hän painaa 45 vuotiaana 50kg enemmän kuin nyt.
Tämä on se asia, joka tulisi kotona opettaa, olen varma että "kuumat julkkikset" eivät paina 40 vuotiaana yhtään enemmän, mitä painoivat 16 vuotiaana, ei tarvitse laihduttaa, riittää ettei lihota ja tuossa vaiheessa sen pitäisi vielä olla helppoa.
Ei se oo ihme jos ovat lihavia nuoret naiset.
KELA syöttää kotisoffalle.
T.Skäbä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti ovat edelleen vähemmän läskejä kuin miehet.
Mutaa lihava nainen ei saa kumppania, eikä saa tehtyä lapsia, kun taas mies saa kumppanin jos vain menestyy, tässä on todella suuri laatuero elämälle.
Moni mies saa kumppanin, jos vain menestyy... - Ollaanpa sitä vaatimattomia. Ei siis riitä, että mes tulee toimeen ja pärjää taloudellsiesti vaan täytyy "vain" menestyä.
Ruuan alv 30% niin johan laihtuu yhteiskunta. Kaks kärpästä yhellä iskulla.
Eikö yhteiskunnan tulisi palkita sellaiset ihmiset jotka näkevät vaivaa terveytensä eteen, pitävät itsensä työkykyisinä ja hyvinä veronmaksajina, eivätkä kuluta terveyspalveluita, joten tulevat halvemmaksi!
Minäkin liikun pyörällä (nytkin vaikka on paljon lunta ja auto on pihassa), en käytä koskaan hissiä, teen kaikki remontit kotona ja kesämökillä itse, vaihdan autonrenkaat itse, jne. Ainoa terveyspalvelu on, että käyn joka toinen vuosi yksityisellä hammaslääkärillä.
t Terve mies jolla ei ole ylipainoa lainkaan ja ikä 53v
Palstanaiset taas elementissään. Aloitus ja aloituksen artikkeli koskevat naisia. Jutussa vielä ulistaan siitä, ettei naisiin keskitytä tarpeeksi. Miten reagoivat palstanaiset?
" MU-MUTTA ENTÄ MIEHET SITTEN"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti ovat edelleen vähemmän läskejä kuin miehet.
Mutaa lihava nainen ei saa kumppania, eikä saa tehtyä lapsia, kun taas mies saa kumppanin jos vain menestyy, tässä on todella suuri laatuero elämälle.
Moni mies saa kumppanin, jos vain menestyy... - Ollaanpa sitä vaatimattomia. Ei siis riitä, että mes tulee toimeen ja pärjää taloudellsiesti vaan täytyy "vain" menestyä.
Tässähän puhuttiin lihonneista ihmisistä, joten ymmärsit asian täysin väärin.
On ikävää, miten paljon löytyy nuoria naisia, joilla on nätit kasvot ja olisivat varmaan vartalon suhteen myös oikein kivoja, jos vain eivät olisi lihavia. Ikävä heittää hukkaan lyhytkestoinen nuoruudenkauneus sipsien ja pakastepizzan takia.
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö oikeasti voida noita haitallisia tuotteita, joita kukaan ei edes tarvitse, laittaa isolle verolle: sipsit, karkit, jäätelöt, makeat mehut ja jugurtit ja kaikki tällaiset joita ei tarvitse elämiseen.
Ok vähän väärin noita yrityksiä kohtaan mutta toisaalta tuohan on terveyden kannalta hyvin haitallista yritystoimintaa, joten ehkä se olisi sittenkin oikein.
Vierailija kirjoitti:
Eikö yhteiskunnan tulisi palkita sellaiset ihmiset jotka näkevät vaivaa terveytensä eteen, pitävät itsensä työkykyisinä ja hyvinä veronmaksajina, eivätkä kuluta terveyspalveluita, joten tulevat halvemmaksi!
Minäkin liikun pyörällä (nytkin vaikka on paljon lunta ja auto on pihassa), en käytä koskaan hissiä, teen kaikki remontit kotona ja kesämökillä itse, vaihdan autonrenkaat itse, jne. Ainoa terveyspalvelu on, että käyn joka toinen vuosi yksityisellä hammaslääkärillä.
Tässä on se hyvä, että lähdetään PALKITSEMISEN KAUTTA, eikä esimerkiksi rankaisemaan lihavia, jota täällä moni ehdotti, eli nämä palkitsevat mallit JATKOON!
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman, että nuoret naiset ovat aivan järkyttäviä ihravalaita nykyään. Näitä lyllertää joka päivä vastaan ihan joka päivä. Kaupassa ne seisoskelevat karkki, limsa, pullahyllyjen välissä puuskuttaen mitä tänään mättäisi suuhunsa. Eilen lähikaupassa, olin minä normaalipainoinen 54-vuotias ja neljä tällaista ihravalasta, näyttivät alle 30-vuotiailta, yhdenkin perse oli niin iso että vastasi kolmen normaalipainoisen takapuolta. Ruman näköistä tuollainen. Ei ihme, että nuoret eivät lisäänny, kukaan mies ei halua tuollaista porsasta naida.
Tämä on tällainen ikävä kierre. Kun on yksinäinen, ei ole muuta lohtua kuin syöminen, joka taas lihottaa entisestään ja karkottaa aina vain tehokkaammin miehet ympäriltä, jolloin lohtusyödään kahta kauheammin.
Vierailija kirjoitti:
Tähän ei mitään hienoja tutkimuksia tarvita.
Todella moni (mies ja nainen) voi syödä jonnekin 17-20v mitä vain, eikä tarvitse edes liikkua, eikä liho ja tämä elämäntapa jää helposti päälle.
Miehillä se salakavala painonnousu alkaa hieman myöhemmin kuin naisilla.
Suurin ongelma on se, että tuntuu olevan hyväksyttävää, jos paino nousee vaikka vain 1-2kg vuodessa ja olen kuullut vanhempienkin sanovan "tuo on normaalia aikuiseksi kasvamista".
Asia ei ole näin, jos 20v henkilö lihoaa 2kg/per vuosi, hän painaa 45 vuotiaana 50kg enemmän kuin nyt.
Tämä on se asia, joka tulisi kotona opettaa, olen varma että "kuumat julkkikset" eivät paina 40 vuotiaana yhtään enemmän, mitä painoivat 16 vuotiaana, ei tarvitse laihduttaa, riittää ettei lihota ja tuossa vaiheessa sen pitäisi vielä olla helppoa.
Se on juuri tämä huomaamattomasti kertyvä paino se ongelma joka pitäisi jo kotona opettaa, paino muistiin 15 vuotiaana ja se "lukitaan vastaus".
Hyppynaru on hyvää lääkettä tuohon vaivaan 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on se hyvä, että lähdetään PALKITSEMISEN KAUTTA, eikä esimerkiksi rankaisemaan lihavia, jota täällä moni ehdotti, eli nämä palkitsevat mallit JATKOON!
Toisaalta kyllä lihavat on rangaistuksensa ansainneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö oikeasti voida noita haitallisia tuotteita, joita kukaan ei edes tarvitse, laittaa isolle verolle: sipsit, karkit, jäätelöt, makeat mehut ja jugurtit ja kaikki tällaiset joita ei tarvitse elämiseen.
Ok vähän väärin noita yrityksiä kohtaan mutta toisaalta tuohan on terveyden kannalta hyvin haitallista yritystoimintaa, joten ehkä se olisi sittenkin oikein.
Niin no eipä kukaan ole säälinyt tupakkafirmojakaan, joiden tuotteiden hinnoissa veron osuus on 90+ %, tuotteita ei saa mainostaa missään eikä niitä saa edes pitää esillä myymälässä. Sama kohtelu karkeille ja sipseille, niin johan alkaa käyttö vähentyä. Ja sairaalapedillä makaavien megaläskien kuvia keksipaketin kylkeen niin kuin savukkeissakin on.
Kumma juttu muuten että jos katsoo telkasta ohjelmaa "Rikkaat ja rahattomat" niin melkeinpä poikkeuksetta ne äveriäät ovat langanlaihoja ja vähävaraiset tavikset pullukoita, varsinkin naispuoliset. Johtuneeko nykymaailmassa vallitsevasta itseä rääkkäävän liikunnan sekä kaikenmaailman itukuurien trendikkyydestä, varakkaathan ne aina trendejä seuraavat? Nykypäivänä ei kai enää voida ajatella suoraan että laihat ovat laihoja koska heillä ei ole varaa syödä, ja mitä pulskempi sen enemmän on ollut varaa ravitseviin ja lihottaviin ruokiin. Joskus kauan sittenhän pulskuutta ja punaposkisuutta arvostettiin tässäkin maassa.
-Pohdiskelija-
Vierailija kirjoitti:
Hyppynaru on hyvää lääkettä tuohon vaivaan 👍
15min hyppynarulla hyppelyä vastaa 30min juoksulenkkiä. Samalla voi katsoa telkkua kun pomppii.
Miksi ylipainoisia naisia ei vain viedä syrjäiselle saarelle ja opeteta syömään oikein?
Vierailija kirjoitti:
Aina vaan naisia syyllistetään. Varmana on miehetkin lihoneet samalla aikavälillä.
Tämä ei ole mitään syyllistämistä. Kyse on kansanterveydellisistä asioista. Ylipaino on monelle sairaudelle altistava tekijä, puhumattakaan siitä, miten se alentaa elämänlaatua.
Kannatetaan. Pituus miinus 110 ja ylimääräisestä joutuu maksamaan 100€/kg/kk.