Tekosyysi mikset perusta kotitarvekanalaa pihallesi?
Saisit puoli-ilmaista kanaa ja kananmunaa eikä sinun tarvitsisi välittää tuotantoeläinten oloista.
Kommentit (43)
Jotenkin ajattelen, että kanala ei oikein sovi pienelle rivaripihalle.
Kanankakka haisee järkyttävän pahalle.
En ole vielä jaksanut rakentaa kunnon tarhaa, mutta haaveissa kanat on.
Nyt kasvatan kyllä kaneja lihaksi pihassani. Tänä vuonna näkee ekan kerran todellisen hinnan kanin lihalle, kun kaikki rakennukset on rakennettu ja nyt maksetaan enää vain rehut.
Mikä on APn tekosyy, ettei kasvata lihakaneja?
Äiti ei anna lupaa. Haluaisin myös lihakaneja, mutta se ei halua, että nylkisin niitä autotallissa.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä jaksanut rakentaa kunnon tarhaa, mutta haaveissa kanat on.
Nyt kasvatan kyllä kaneja lihaksi pihassani. Tänä vuonna näkee ekan kerran todellisen hinnan kanin lihalle, kun kaikki rakennukset on rakennettu ja nyt maksetaan enää vain rehut.
Mikä on APn tekosyy, ettei kasvata lihakaneja?
RHD.
Asun kerrostalossa ja naapurit eivät todennäköisesti yhtään tykkäisi kuunnella kanojen kotkotuksisa.
Suomen lainsäädäntö. Kanojen pitäminen on luvanvaraista ja sitä viranomaiset valvovat. Enkä halua siksi joutua käräjille ja maksaa sakkoja.
Vierailija kirjoitti:
Tekosyytä ei ole. Rotat tulevat, kukko kiekuu ja ruokkiminen ja hoito on työlästä.
Eivät taitaisi naapuritkaan tykätä.
Tiedän, tutuilla oli.
Kanala haisee sikalaakin pahemmalle. Olen joskua laittanut kukkapenkkiin kanankakkaa ja sitä hajua ei kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekosyytä ei ole. Rotat tulevat, kukko kiekuu ja ruokkiminen ja hoito on työlästä.
Tiedän, tutuilla oli.
Kanala haisee sikalaakin pahemmalle. Olen joskua laittanut kukkapenkkiin kanankakkaa ja sitä hajua ei kestä.
Linnunpaska on hirveän hajuista
Saattaa tulla sanomista jos laitan kanoja parvekkeelle. Tai pyörävarastoon. Sitten pitäisi ainakin laittaa lappu oveen. Älkää päästäkö kanoja karkuun.
Kerrostalon pihalle ei saa laittaa (kysytty on!)
Asun kerrostalossa, en syö kanaa tai kananmunia.
Vierailija kirjoitti:
Suomen lainsäädäntö. Kanojen pitäminen on luvanvaraista ja sitä viranomaiset valvovat. Enkä halua siksi joutua käräjille ja maksaa sakkoja.
Ei kanoihin viekläkään sentään lupaa tarvitse hankkia, mutta on ne ilmoitettava viranomaisille ja on noudatettava määräyksiä.
En ole uskaltanut edes kysyä taloyhtiön hallitukselta lupaa perustaa kanala taloyhtiön pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, tutuilla oli.
Oikeassa olet. AP ei itse omista kanoja joten mitä täällä imet?
Meillä kanat talvehtii autotallissa. Ne viedään kanalaan joskus helmi-maaliskuun vaihteessa ja teetetään tipuja niin paljon kuin tarvitaan ennenkuin parvi päästetään ulkoilemaan Ruokaviraston ohjeiden mukaan. Kesän ja syksyn mittaan laitetaan niitä sitten lihoiksi ja pakastetaan talven yli. Ei tämä nyt niin hirveän kalliiksi tule.