Miten olette saaneet pakarat treenattua pyöreiksi ja muhkeiksi?
Vaatiiko kuntosalia vai voiko kotioloissa saada tehokasta treeniä. Porukkahan kyykkää jollain sadalla kilolla ja sellaisia painoja mulla ei kotona ole.
Kommentit (58)
Suklaalla ja pitsalla onnistuu helpoiten sekä nopeinten.
Pyöräilemällä saa hyvän pyllyn mutta siinä ei kilsa tai kaksi silloin tällöin riitä
Auttaisiko porrastreeni, portaitahan on missä vaan. Ja lantionnostot lisäpainolla.
Voin laittaa DM:llä parit hyvät plastiikkakirurgit.
Sofia, dubai
Vierailija kirjoitti:
Kehonmuodolla on merkitystä.
Joillakin naisilla, kuten minulla, on leveä lantio luonnostaan ja siten se persekin on väkisinkin muhkeampi, vaikka ei ikinä jumppaisi.
Sitten taas mulla on pienet rinnat, sillekkään en mahda mitään.
Niinpä :( Mulla on kapea lantio, pieni takapuoli ja pienet rinnat.
Ap
Youtubesta tai kirjoista varmasti löytyy ohjeita millä liikkeillä sitä muodokkuutta saa sinne lisää. Kotonakin onnistuu, mutta kyllä se oikeasti salilla on kätevää kun kaikki tarvittavat välineet on käytettävissä eikä tarvi niin paljoa miettiä ja improvisoida. Itsekin turasin noita kotijuttuja aikanaan, mutta nykyään salilla käyvänä ei vähempää voisi kiinnostaa kotona jumppailu.
Mulla on ap samanlainen kehonmalli ja oon saanu tiimalasin muotoa vartaloon kotitreenillä joka sisältää lantionpohjan, lantion, pakaroiden, reisien, selän ja syvien vatsalihasten treeniä. Esim kyykkyä, lantionnostoja, erityisesti lantion syviä lihaksia ja lantionpohjan lihaksia jotka vaikuttaa lantion ja sitä myöten pepun muotoon, pakaralihastreenillä saa sitten sitä kokoa lisää. Netistä oon vaa kattonut core, butt exercises hauilla liikkeet. Käytän vaan kehon painoa, tosin en tähtää isoon peppuun mut pyöreään kyllä.
Jos olet valmis laittamaan satasen-pari kotitreenivälineisiin niin onnistuu kotonakin. Levytankosarja on se olennaisin, sillä pystyy tekemään käytännössä kaikki tarvittavat isot liikkeet. Sen lisäksi mulla on käsipainotanko pääasiassa sumokyykkyjä varten, toimii samoilla levypainoilla mitkä on tangossa. Takakyykkyjä en uskalla kotona tehdä joten olen ostanut dippivyön johon isken levypainot roikkumaan. Sitten vaan kyykkäämään.
Tärkeintähän elämässä on iso peba.
Salilla treenaa pakaroita 2 kertaa viikossa. Lantionnosto, askelkyykyt ja maastaveto taitaa olla ne tehokkaimmat liikkeet pakaroille. Ja isoilla painoilla. Sitten spurtteja esim. juoksumatolla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tärkeintä, mutta vahvoilla pakaroilla on ihan terveysvaikutuksiakin.
Ap
Hyvin harva nainen tai edes mies kyykkää 100+ kg painoilla.
Kahvakuulan hommaat kotiin ja fitfarmilta Ilona Siekkisen treeni. Ainakin lihakset tulee oikeilta kohdin kipeeks. Jos pientä pyöreyttä tavoittelet niin ehdottomasti ratsastus. Vahvistaa myös syvät vatsalihakset, lantionpohjan yms ryhtilihakset.
En ole nähnyt yhtään pyöräilijää, jolla olisi muodokas takamus. Kiinteä voi olla, mutta ei muodokas. Muotoa saa enemmän ruoalla ja vaikka luistelemalla. Tai salitreenillä.
Läpsin niitä aina ohi mennessä. Alkaa olla jo paljon hyviä pakaroita täällä.
Vierailija kirjoitti:
Tavoitteet itse kullakin 😄
Bulgarialainen kyykky ottaa ainakin pakaraan kivasti. Toki vaatii varmasti muutakin, mutta tuo on yksi helposti tehtävä ja koska se tehdään yhdelle jalalle kerrallaan, niin kehonpaino tai muutama kilo lisäpainoa riittää ja pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on litteät pakarat, eivät ne treenaamalla muhkeiksi muutu. Käy Tallinnassa hoitamassa ne muhkeiksi.
Höpö höpö. Jos ihminen treenaa ja hänellä on litteät pakarat, niin hänellä on todennäköisesti "laiskat pakarat". Ne saa opetettua kyllä aktiiviseksi.
Jos haluut kasvattaa peppua, syö enemmän kuin kulutat ja treenaa isoilla painolla peppua salilla