Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäisyys on tylsää

Vierailija
14.02.2024 |

Olen vuosia harrastellut kaikenlaista ja pitänyt itseni liikkeellä ulkoilemalla, lukemalla, siivoamalla ja opettelemalla uusia asioita. Mietin taas mille kurssille sitä menisi että saisi sisältöä tähän harmaaseen, tyhjään ja merkityksettömään elämään mutta ihan oikeasti olen niin kyllästynyt keksimään korvaavia toimintoja kaipuulleni merkitykselliseen ihmisseuraan. Laskin että 10 päivänä olen ollut 7 päivää puhumatta kenellekään. Niinä kolmena päivänä höpöttelin jotain ympäripyöreää työpaikalla. Kamalaa miten elämä vaan valuu hukkaan. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista seuraa haluaisit ja miten olet sitä etsinyt?

Vierailija
2/4 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista seuraa haluaisit ja miten olet sitä etsinyt?

Kavereita, ystäviä, romanttisen kumppanin. Luotettavia, asiallisia, normaalit kommunikointitaidot omaavia ihmisiä, joiden kanssa voi jutella kevyemmistä ja vakavammista asioista. Huumorintajuisia, ei tuomitsevia. Sellaisia joilla on rajat kunnossa ja kunnioittavat muiden rajoja. Olisi samoja kiinnostuksen kohteita, että olisi jotain yhteistä. Nämä pitää olla kunnossa. Ne jotka eivät yksinäisyydestä mitään ymmärrä luulevat aina, että yksinäisyys poistuu kun kaksi yksinäistä laitetaan yksin tai menee vaan johonkin ryhmään ja alkaa jutella niin heti tulee kavereita. Ei poistu. On totta, että ystäviä pitäisi etsiä sieltä missä on muita ystävättömiä, koska muualla ihmiset tulevat tekemään tiettyä asiaa. Töihin töitä ja kansalaisopiston kurssille opettelemaan jonkun pitsinnypläys tai guassimaalaustekniikan, sitten kotiin omien ystävien luokse. Netin ystävähakufoorumeilta löytyisi sitten ystävien etsijöitä, mutta miten monelta puuttuukaan joku tai useampi edellä mainituista. On outoa, jopa pelottavaa käytöstä.  Itse opin foorumeita kokeiltuani ja jonkin vuoden seurattuani etten enää kirjoittele tuntemattomille netissä. Ystävyys syntyy jos on syntyäkseen tosielämässä mutta todennäköisesti omalta kokemuspohjalta näyttää siltä että juna meni jo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nään yksinäisyyden avaimena isompaan ymmärrykseen, koska sillon ihminen ei voi paeta itseään minnekkään

Mut siihen ei saa jäädä jumiin. Yksinäisyys on addiktoivaa. On osattava tulla pois sieltä myös, sitteku on valmis. 

Vierailija
4/4 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nään yksinäisyyden avaimena isompaan ymmärrykseen, koska sillon ihminen ei voi paeta itseään minnekkään

Mut siihen ei saa jäädä jumiin. Yksinäisyys on addiktoivaa. On osattava tulla pois sieltä myös, sitteku on valmis. 

Yksinäisyys ei kyllä vuosia jatkuessaan ole avain mihinkään, paitsi ehkä varhaiseen muistisairauteen. Ihminen tarvitsee muutakin kuin omat ajatuksensa, reflektiota, perspektiiviä, peilin joka on se toinen ihminen tai ryhmä ihmisiä. Kyse ei ole addiktiosta tai valinnasta, josta voisi vain astua helposti pois niin kuin pimeästä kaapista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän