Voiko ovulaatio aiheuttaa KIPUJA!?
Ovulaation pitäisi nyt olla käsillä, ja alavatsassa on munasarjojen alueella kovia kipuja. Aika paljon samantyyppisiä kuin kuukautiskivut. Voiko tämä olla ihan normaalia, ja voiko liittyä muutamia kuukausia sitten hoidettuun kohdunulkoiseen raskauteen?
Kommentit (23)
Minulla oli aina ovulaatiopäivänä koko alavatsa kipeä (kuin menkkakivut) ja turvonnut muutaman tunnin ajan. Kipu lähti yhtä nopeasti kuin alkoikin.
Siskoni tunsi aina ovulaation selvänä pistävänä kipuna munasarjan kohdassa.
ongelmia lastensaannissa? Mahtaako noiden välillä olla yhteys?
Sitä ennen en muista ovulaatiokipuja tunteneeni. Tosin söin pillereitä 12 v putkeen ennen lapsensaantia, eli aika ison osan elämästäni olen niitä popsinut eikä ovulaatiokipuja luonnollisesti pillereiden kanssa tule. Kipu on tosiaan aika kova ja itselläni se kestää pari päivää. Yhteyttä lapsensaannin ongelmiin ja ovulaatiokipuihin en osaa sanoa; yksi lapsi, joka sai alkunsa pari kuukautta pillereiden lopettamisen jälkeen. Toivottavasti ei ongelmia tule jatkossakaan!
Minulla on aina ajoittain todella kovia kipuja munasarjoissa. Kävinkin gynellä asian takia perjantaina.
Alapää on siisti, eikä kystiä ole, mutta kipu johtuu limakalvojen turpoamisesta, jotka yhdessä endometrioosin kanssa saa kivut aikaiseksi.
Tein eilen ovulaatiotestin ja siinä testiviiva tuli heti ja oli paljon tummempi kuin kontrolliviiva. Eilen oli myös vasemassa munasarjassa kova kipu.
Eli kyllä voi olla ovulaation aikana kivut.
ovatko nuo kipusi ihan " normaalia" pelkkää limakalvojen turpoamista?
T. 11, jolla myös kovia munasarjakipuja, mutta ei endometrioosia ainakaan tietääkseni.
Kaksi kertaa olen tullut raskaaksi samantien. Nyt kolmatta yritetään ja saapi nähdä miten käy. Toinen yrityskierto nyt meneillään.
Jossain välissä kiertoa kohdun limakalvot turpoavat, jotta munasarjan mahdollinen kiinnittyminen onnistuu. Tuo aiheuttaa kipuja minulle endometrioosin takia. Tuolloin ei vielä ole ovulaatiota ollenkaan.
Sitten ovulaation aikana minulla on myös viiltävää kipua, kun munasolu kypsyy ja lähtee liikenteeseen. Kipu voi olla myöskin endometrioosin syytä, mutta varmaa se ei ole.
Ja sitten kun limakalvot lähtevät vuotamaan pois keltarauhasen kanssa, niin sekin voi aiheuttaa kipua kohdassa, missä endometrioosia on.
Eli, kiva olla nainen.
-12-
Nyt ensimmäisen kerran ostin ovistikkuja. Jos nyt ei tärppää, niin menemme kättärille tutkimuksiin.
-12-
Aikaisemmin en kyllä oikein edes tiennyt mikä on ovulaatio ja milloin se minulla on : ) Ihmettelin pitkään mitä se muutaman tunnin kestävä toispuoleinen viiltävä kipu on, kunnes älysin syy-yhteyden limojen kanssa.
Endoa ei ole tietääkseni eikä menkkakipujakaan, ja lapset olen saanut helposti.
ja ne kestävät 3-4 päivää! ONKO TÄMÄ NORMAALIA?? Onko muita, joilla oviskivut kestävät jopa muutaman päivän?? Endometrioosia mulle ei tietääkseni ole, sitä kyllä välillä olen epäillyt. Tutkittu ei ole, onko sitä. Mutta 2 lasta mulla on, jotka saaneet alkunsa helposti.
Peukkuja tosiaan myös sinulle. Onneksi tavallaan, että minulla on jo yksi lapsi, jos mahdollisista hoidoista ei tule mitään.
Minulla nyt tosiaan on ovis ja olemmekin rakastelleet joka päivä nyt. Toinen olisi niin tervetullut.
Endometrioosikipujen hoitona käytetään e- pillereitä ja jos en tule raskaaksi, niin minun on se resepti haettava. Todella ristiriitaista ja ahdistavaa. Varsinkin kun en enää olen niin nuori, jo 34.
-12-
jos neljäs kipupäivä, ja ovistesti ei ole vieläkään näyttänyt plussaa. :(
ap
En oikein usko, että 4 päivää? Mene lääkäriin.
Neljä päivää " Ovis- kipuja" , Eikä kuitenkaan ovista. Kannattaa todella mennä tutkimaan, missä vika.
Ennen toista raskautta kyllä testailin ovistesteillä ja ovis siis kuitenkin tapahtuu. vaikka onhan se outoa, kun niin monta päivää ovisivut kestävät! En kyllä muista, missä " vaiheessa" kipuja ovistesti näytti plussaa. Eli kun minulla kivut kestävät neljäkin päivää.. Mutta ei se ainakaan vielä ekana kipupäivänä plussaa näyttänyt. TIETÄÄKÖ KUKAAN, ONKO KUITENKIN MAHDOLLISTA, ETTÄ MONTA PÄIVÄÄ KESTÄVÄT OVISKIVUT VOISIVAT OLLA NORMAALIA?? VAI ONKO AINA KYSE JOSTAIN ENDOMETRIOOSISTA? Pitäisiköhän minunkin hakeutua johonkin tutkimuksiin....
t.21
Ovulaation aikaan siis on pari päivää jomottelua ja myös terävä " kipupiikki" , eli 1-2 tunnin ajan kovaa pistoa jommankumman munasarjan kohdalla. Siitä eteenpäin on menkkoihin asti usein päivittäistä jomottelua ja vihlontaa. Tämän kipuilun ja ultrassa näkyvän nesteen perusteella gyne epäilee endoa, mutta varmuutta ei tietenkään ole kun ei ole tähystetty.
PIllereitä en ole vielä aloittanut uudelleen syömään, joten en tiedä vähentävätkö kipuja. Lääkärille meno viikon päästä ja sitten tarkoitus aloittaa pillerit, mutta pitääpä muistaa mainita nuo kivut varalta.
oviskipuisilla yhdyntä ovulaation aikaan?? Mulla sattuu tosi paljon ainakin jos penis työntyy syvälle!! ja silloin kuin juuri pitäisi olla yhdynnässä jos vauvaa haluaa!
Joskus vuonna 2004 kun lopetin pillerit vuosien käytön jälkeen, aloin tuntemaan ihmeellisiä kipuja. Pisti toiseen munasarjaan ja kovaa. Tajusin sitten että ovat oviskipuja, hyödynsin ja vauva tuli. Synnytksen jälkeen muuttivat muotoon, enää ei pistä vaan ovat menkkamaista kipua.