Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkkakuitti ja tilapäinen hoitovapaa

Vierailija
14.02.2024 |

Miten teillä merkattu palkkakuittiin tämä kun olette joutunut lapsen kanssa jäämään kotiin tilapäiselle hoitovapaalle? Eli järjestämään lapsen hoitoa, joka meillä Tes palkallinen 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä merkitystä sillä on miten se siellä lukee, kunhan loppusumma on oikea?

Usein saattaa olla x määrä sairaslomaa niin tulee kehityskeskustelu tai varataan työterveyteen aikaa miksi on niin paljon poissa.

T. Itsellä tästä kokemusta 

Vierailija
22/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein saattaa olla x määrä sairaslomaa niin tulee kehityskeskustelu tai varataan työterveyteen aikaa miksi on niin paljon poissa.

Riippuu toki työnantajasta, mutta kaikki eivät seuraa työaikaa palkkakuittien kautta. Yksinkertaisimmillaan palkkakuitti voi olla tämän tyylinen

Tuntipalkka 10€

160*10€= 1600

Ennakonpidätys 20% -320€

Eläkemaksu xx% -xx€

Työttömyysvakuutusmaksu 0,71% -11,36€

Maksetaan netto xx€

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu toki työnantajasta, mutta kaikki eivät seuraa työaikaa palkkakuittien kautta. Yksinkertaisimmillaan palkkakuitti voi olla tämän tyylinen

Tuntipalkka 10€

160*10€= 1600

Ennakonpidätys 20% -320€

Eläkemaksu xx% -xx€

Työttömyysvakuutusmaksu 0,71% -11,36€

Maksetaan netto xx€

Lähinnä tässä oli ponttina että jos työnantajan järjestelmän merkataan kaikki vain sairaspoissaolona, ei kukaan muista myöhemmin milloin oli lapsi ja milloin työntekijä kipeänä. Jos se on systeemissä jo kerralla oikein, niin ei tarvitse ihmettellä että juurin tuo oli jossain taudissa niin miten se nyt taas on uudestaan jos kyseessä onkin eri henkilö.

Vierailija
24/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri tämä... Jos omia sairauspäiviä kertyy siksi, että lapsi sairaana niin ei mene oikein. 

Vierailija
25/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitäisi hakea monien saikkujen jälkeen kelan sairauspäivärahaa niin nuo lasten siihen lasketut menee värin 

Vierailija
26/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieleen meni

Vierailija
27/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla laitettu koodilla sairauspoissaolo. Eli laitettu niin, että MINÄ muka olisin ollut sairaana. 

Ei varmaan ole ihan oikein?

Voithan sinä kysyä työnantajalta/palkanlaskijalta, että miksi on merkitty sinun sairaudeksi eikä tilapäiseksi hoitovapaaksi? Paremmin ne asiat selviää sieltä kuin vauva.fi:stä.

Kysyin kuule ja esimies ei ymmärrä ja palkanlaskija ei voi tehdä kuulemma merkintöjä ennen kuin pomolta kysynyt. Tästä samasta asiasta nyt väännetty puoli vuotta

Kuka teillä tekee nuo merkinnät työaikaseurantaan/poissaoloihin? Sinä vai esimiehesi?

Vierailija
28/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla laitettu koodilla sairauspoissaolo. Eli laitettu niin, että MINÄ muka olisin ollut sairaana. 

Voithan sinä kysyä työnantajalta/palkanlaskijalta, että miksi on merkitty sinun sairaudeksi eikä tilapäiseksi hoitovapaaksi? Paremmin ne asiat selviää sieltä kuin vauva.fi:stä.

Kysyin kuule ja esimies ei ymmärrä ja palkanlaskija ei voi tehdä kuulemma merkintöjä ennen kuin pomolta kysynyt. Tästä samasta asiasta nyt väännetty puoli vuotta

Kuka teillä tekee nuo merkinnät työaikaseurantaan/poissaoloihin? Sinä vai esimiehesi?

Itse pitää huolehtia, että merkit on oikein kun listat lähtee palkkoihin. Tilapäinen hoitovapaa eli lapsen sairaus kirjoitetaan LS siihen perään ja jos itse kipeä niin merkki on S

Vierailija
29/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilapäinen hoitovapaa merkataan erikseen 

Vierailija
30/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se poissaolo on palkanlaskentaan tullut sinun sairauspoissaolonasi, niin ei ne voi siellä sitä muuksi muuttaa ihan vain sinun sanasi perusteella. 

Vierailija
31/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se poissaolo on palkanlaskentaan tullut sinun sairauspoissaolonasi, niin ei ne voi siellä sitä muuksi muuttaa ihan vain sinun sanasi perusteella. 

Mut eihän LS ja S ole sama asia jotka lukenut 

Vierailija
32/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on "sairaspoissaolo, palkaton". Työnantaja on ilmoittanut, että syy on sama, oli sairaana itse tai olipa lapsi. Ilman lääkärintodistusta ei saa palkallista vapaata, mikään neuvolasta saatu lappu ei kelpaa.

Mä ainakin tästä syystä pyydän terveysasemalta saikkitodistuksen joka kerta. Ymmärtävät hyvin kun olen kertonut että työnantaja vaatii jokaisesta päivästä. Jos ei terveysaseman hoitaja/lääkäri kelpaa työnantajalle, niin silloin työnantaja on velvollinen kustantamaan haluamansa lääkärin.

Hoitajan kirjoittama todistus ei ole sama kuin lääkärin kirjoittama.

Vierailija
33/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut eihän LS ja S ole sama asia jotka lukenut 

Eli palkanlaskentaan on mennyt oikein tieto LS, mutta palkkalaskelmalla lukee S?

Vai mitä sä selität?

Vierailija
34/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin palkkalaskelmissa tilapäinen hoitovapaa on laitettu minun sairauslomaksi 

Vierailija
35/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin palkkalaskelmissa tilapäinen hoitovapaa on laitettu minun sairauslomaksi 

Kysymys kuului: onko se tullut palkanlaskentaan tilapäisenä hoitovapaana vai sinun sairautena? Siitähän tässä on kyse. Mitä ne sanoi siellä palkanlaskennassa, kun kysyit asiasta?

Ja sano sille esimiehellesi, että kysyy kollegalta tai omalta esimieheltään, joka tajuaa näistä asioista jotain.