Jussi Raittinen kuollut
Kommentit (47)
Sananmuunnosten mestari läksi. RIP.
No, tuttuja lähtee virtana Vallikujaltakin.
Vierailija kirjoitti:
Pronominirock.
Se on Speden kappale
Vierailija kirjoitti:
Suomi rockin tietäjä, sitä mitä Jussi ei tiennyt Suomi rockista se ei ollut tietämisen arvoista.
Näinpä. Pärjäsi hyvin radion Poppikoulussa, jota aikoinaan tuli kuunneltua paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä se on?!
Ketä? Se kirjoitetaan KUKA!
Kuka
hän
oli, ei ketä se on tai kuka se on. Kuollut ihminen, ei elävä eläin tai asia.
Kyllä minä sen tiedän, että ihmisestä käytetään hän sanaa. Halusin vain huomauttaa tuosta ketä ilmaisusta. Ja itse käytän hän ilmaisua myös eläimistä!
Jussi ei ole enää Tiibetissä tässä vähän mietiskelemässä tietä uuteen elämään.
RIP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi rockin tietäjä, sitä mitä Jussi ei tiennyt Suomi rockista se ei ollut tietämisen arvoista.
Näinpä. Pärjäsi hyvin radion Poppikoulussa, jota aikoinaan tuli kuunneltua paljonkin.
Muistan yhden töllöstä tulleen tietokilpailun, olisiko ollut 90 luvun loppulla. Jussille sattui arvalla kysymys Suomi rockista, tietokilpailun juontaja alkoi lukemaan kysymystä ja ennen kuin kysymys oli luettu loppuun niin Jussi vastasi ja oikein, tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Tämän Metsämökin tontun myötä aloin pitää Jussi Raittista käsittämättömän pellenä ihmisenä. Mukahauskuus, ulkomuoto ja "amerikan meininki" osasivat ärsyttää oikein reilusti. Onhan Jussilla toki musiikillisia ja muitakin ansioita, mutta tiedätte tunteen, kun ei vaan voi jotakuta sietää. Levätköön kuitenkin rauhassa ja ei muistella muuten pahalla. Tärkeä ihminen suomalaisen rockin historiassa.
Raittisen tuotannosta nostaisin itse vuoden 1976 albumin "Nashville", jonka hän kävi tekemässä jenkeissä. Levyn biisit ovat suomalaisia, mutta siinä soittavat muusikot olivat pääosin amerikkalaisia, joten siinä on autenttiset country-soundit. Eino Grön teki 80-luvulla vähän samalla periaatteella tango-levyn Argentiinassa, jossa myös paikalliset soittajat, ja suomalaiset laulut.
Orivesi - Ruovesi - Visuvesi - Virrat
Tehtiin tie uus, tie kuuskytkuus.
Route 66, ihan hyvä suomenkielinen versio. Meillä on kesämökki tuolla päin ja muista kun faija aikoinaan aina puhui tuosta sanoituksesta.
Nyt alkaa näitä vanhoja mestareita menemään. Kevyet mullat Jussille.
Vuonna 1979 ilmestyi Lapsilta kielletty lp. Siinä oli kitaristina Pekka Tammilehto eli Topi Sorsakoski. Mainio levy. Juuri huomasin lp:n sisältävän Mun rock and roll blues-cd:n vihkoa selatessani, että sen levytys alkoi 13.2.1979 eli 45 vuotta Jussin kuolinpäivää aiemmin.
Suomalaisen rockmusiikin legenda on nyt poissa.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää vanhalta rum molta.
JOKA toista haukkuu
on ITSE
se joutuu
räkälasukkuun!
Mitä muuta vikaa sussa on kuin tyhmyys?
Housuissas on rummo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulki jo viime vuonna rollaattorilla ja kerrotaan kuolleen pitkäaikaiseen sairauteen. Ikääkin oli jo 80 v.
Vuonna 2020 iski sydänkohtaus. Seurasi nelinkertainen ohitusleikkaus, joka kuritti kehoa: jaloista jouduttiin ottamaan suonia sydämeen.
Oli koko julkisen ikänsä ylipainoinen
Mitä sitten, eli kasikymppiseksi kuiteskin , vissiin haukkujien kiusaksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulki jo viime vuonna rollaattorilla ja kerrotaan kuolleen pitkäaikaiseen sairauteen. Ikääkin oli jo 80 v.
Vuonna 2020 iski sydänkohtaus. Seurasi nelinkertainen ohitusleikkaus, joka kuritti kehoa: jaloista jouduttiin ottamaan suonia sydämeen.
Oli koko julkisen ikänsä ylipainoinen
Laihat kuolee ensin. Jussi opetti mulle Stadin bamlaust Kiitos siitä ja kaikesta
Vierailija kirjoitti:
Laihat kuolee ensin. Jussi opetti mulle Stadin bamlaust Kiitos siitä ja kaikesta
Slangi.net
The Boys kävi koulussamme 90-luvun taitteessa keikalla. RIP Jussi
Montako lihavaa satavuotiasta oot nähny?
Olenko liian zoomer kun en tiedä kuka tää on