Saksalaisturisti kuoli yskittyään litroja verta pussiin lentokoneessa Thaimaasta palattuaan, mikä tauti iski?
Hurjaa menoa, onko pandemia taas tulossa?
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/7bc32474-616d-4472-b37d-79950747e4db
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli aiemmin maksakirroosi ja viime vaiheessa juuri tähystettiin noita ruokatorven suonikohjuja, varix. Niitä sitten ammuttiin kumilenkkiligatuureilla kiinni. Epämukava pikku operaatio mutta toki sieltä pääsi kävelemään kotiin.
Ongelma syntyi kun kirroosin takia koppuroitunut maksa puristaa porttilaskimoa. Silloin tulee suonikohjuja ruokatorveen ja kai jonnekin suolistoonkin.
Sain maksansiirron ja sillä on menty parikymmentä vuotta. Ihan terveenä ja urheilullisen ja töissä. Lääkkeitä toki menee kourallisittain.
Lisään vielä että kyseessä oli elintavoista riippumaton maksatauti jonka takia olin täysraitis. Nyt siirron jälkeen - kun alkoholitaustaa ei ole - olen vain 90% raitis.
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko paljonkin ihmisiä jotka ovat vuotaneet kuiviin juostuaan lyhyen matkan?
En tunne, mutta tiedän, että noin voi käydä jos on maksakirroosi. Veri ei pääse kulkemaan kunnolla, kun maksa on arpeutunut. Juostessa verta täytyy pumpata enemmän kuin yleensä ja sitten verisuoni rikkoutuu. Kirroosi on kuolemaksi.
Aortan repeäminen vuotaa sisäisesti, veri ei syöksy kurkusta ulos.
ihmettelen että oli annettu lentää vaikka oli noin huonossa kunnossa! Ja miten äijä itse lähtee pitkälle mannertenväliselle lennolle tuossa kunnossa?!
sinänsä ihan tyylikäs tapa kuolla. Mutta karmea tilanne ja varmaan painajaismaista muille matkustajille, lapsille jne.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli aiemmin maksakirroosi ja viime vaiheessa juuri tähystettiin noita ruokatorven suonikohjuja, varix. Niitä sitten ammuttiin kumilenkkiligatuureilla kiinni. Epämukava pikku operaatio mutta toki sieltä pääsi kävelemään kotiin.
Ongelma syntyi kun kirroosin takia koppuroitunut maksa puristaa porttilaskimoa. Silloin tulee suonikohjuja ruokatorveen ja kai jonnekin suolistoonkin.
Sain maksansiirron ja sillä on menty parikymmentä vuotta. Ihan terveenä ja urheilullisen ja töissä. Lääkkeitä toki menee kourallisittain.
Juuri tätä epäilen kuolinsyyksi. Onneksi sinulla tutkittiin ja sait hoitoa ajoissa, maksansiirron ja selvisit!
Keuhkosyöpä on minusta epätodennäköisempi. Tuskin syöpäpotilas juoksisi lentokoneeseen, tai edes lentäisi pitkillä lennoilla, koska tiedostaa varmasti riskit tai ainakin vaimon luulisi ne tajuavan.
Olisikohan äijä selvinnyt ilman tuota koneeseen juoksemista?
Vierailija kirjoitti:
Arveltu kuolinsyy voi olla maksakirroosiosta johtuva komplikaatio jossa ruokatorven suonikohju puhkeaa ja henkilö kuolee verenvuotoon. Kauhea tilanne!
Eli kansankielellä verensyöksy.
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko paljonkin ihmisiä jotka ovat vuotaneet kuiviin juostuaan lyhyen matkan?
Joo, näitähän on paljonkin. Aivan yleinen vaiva nykyään, siksi et näekään ihmisiä juoksemassa juuri missään.
Pääasia että matkailu takoo rahaa!
Mitä jostain maailmanlaajuisista, vakavista taudeista!
Näinhän ne matkailuyrittäjät suomessakin asennoituivat jo koronankin aikana!
Vierailija kirjoitti:
Perusflunssalta kuulostaa.
Kyllä. Aina lentsussa maatessani joudun yskimään litroittain verta nenäliinaan, levolla mennyt ohi. Yleensä kolme päivää saikkua jos on viikolle osunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, näitähän on paljonkin. Aivan yleinen vaiva nykyään, siksi et näekään ihmisiä juoksemassa juuri missään.
Vielä juoksevat pallon perässä kentillä, ja näitä futareita kuoleekin otteluissa jatkuvasti. NWO.
Tähän aikaan vuodesta suomilennoillakin tarvitaan paluumatkalla joka kerta lääkäriä kun alkoholipitoisuus laskee jollain sissillä liian alas.