Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko tyytyväinen 1500e eläkkeeseen?

Vierailija
13.02.2024 |

Itellä nyt tämä tilanne. Miten on riittäisikö teikäläiselle?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en olisi, mutta sitten kun jään eläkkeelle, niin luulen että täytyy olla tyytyväinen.

Töitä on tehty amiksen ja armeijan jälkeen koko ajan.

Työttömyyttä on yksi (1) päivä, koska vuorotteluvapaan sijaisuuteen piti olla "työtön". Kävi myös niin, että sijaisuus poiki vakiduunin.

Palkkataso ei ole ollut kovin suuri (nyt 36 000€/v) ja nousua tulee ainoastaan yleiskorotuksista, koska olen urani huipulla ja haluja kiivetä korkeammalle ei ole.

Joten luulen, että 22 vuoden päästä, jolloin nykyisen tiedon mukaan on mahdollista päästä eläkkeelle, niin eläkkeeni ei tule olemaan korkeampi kuin 1500€/kk. Ellen tee sitten muutamaa vuotta duunia eläkeikäisenä.

Irtisanomissuojaa heikennetään. 

Vierailija
22/30 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tyytyväinen. Minulla on nyt 1500 € eläke bruttona.

Enemmänkin saisi olla, mutta kun ei ole, tällä olen tottunut pärjäämään.  Käteen jää n. 1238 € / kk.

Minulla on onneksi oma pieni asunto, jossa on vastike pieni.

Eniten rahaa eläkeläisenä menee lääkkeisiin ja lääkevoiteisiin.

Kauhea verotus sulla. Minulla jää himpun päälle 1500e eläkkeestä käteen 1350e/kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin. Tällä hetkellä eläkkeeni on noin 950 euroa/netto. Ensi kesänä saan siihen lisäosan, jonka jälkeen noin 1230 euroa/netto.

Vierailija
24/30 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin asunnosta. Jos saan sitä ennen maksettua asunnon, niin tuolla eläisi todella hyvin.

Vierailija
25/30 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin.

Nyt näyttää siltä, että saan n. 1000e työeläkettä eli juuri sen verran, etten saa takuuta.

Vierailija
26/30 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt jäisin eläkkeelle niin kyllä. Oma eläkekertymä kun on vasta jotain 600 euroa kuussa.

Vierailija
27/30 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin.

Nyt näyttää siltä, että saan n. 1000e työeläkettä eli juuri sen verran, etten saa takuuta.

Tämä siis brutto.

Vierailija
28/30 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisin! Nyt olen 56 v ja eläkkeeni tulee olemaan 1000 e - verot. Tällä hetkellä tienaan nettona 800 e kuussa.

Vierailija
29/30 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tyytyväinen, mutta yrittäjänä tuskin saan noin paljon, koska maksan liian vähän YELiä. Siksi olen varautunut säästöillä ja sijoituksilla. Varoja on sen verran, että niistä riittää todennäköisesti eläkkeellä jäämisen jälkeen vähintään 2000 euroa kuussa kuluihin loppuiäkseni, ellei sitten esim. jokin terveyteen liittyvä seikka pistä asioita sekaisin.

Vierailija
30/30 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en olisi, mutta sitten kun jään eläkkeelle, niin luulen että täytyy olla tyytyväinen.

Töitä on tehty amiksen ja armeijan jälkeen koko ajan.

Työttömyyttä on yksi (1) päivä, koska vuorotteluvapaan sijaisuuteen piti olla "työtön". Kävi myös niin, että sijaisuus poiki vakiduunin.

Palkkataso ei ole ollut kovin suuri (nyt 36 000€/v) ja nousua tulee ainoastaan yleiskorotuksista, koska olen urani huipulla ja haluja kiivetä korkeammalle ei ole.

Joten luulen, että 22 vuoden päästä, jolloin nykyisen tiedon mukaan on mahdollista päästä eläkkeelle, niin eläkkeeni ei tule olemaan korkeampi kuin 1500€/kk. Ellen tee sitten muutamaa vuotta duunia eläkeikäisenä.

Irtisanomissuojaa heikennetään. 

BÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ 🤡😱😨

👮🚨

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme