Koska hallitus järkiintyy? Lakoista jo nyt lähes miljardin kulut!
Eikö jo kannattaisi neuvotella Suomen työtätekevän väestön kanssa, arvoisat ministerit Orpo, Purra ym?
Miksi hakkaatte päätänne seinään ja aiheutatte isänmaallemme valtavat tappiot?
Isänmaallisinta mitä voisitte tässä tilanteessa tehdä olisi suostuminen neuvotteluihin ja oman järjen käyttö.
Kommentit (343)
"Me ollaan valittu tuo porukka tuonne ja hallitus voi päättää ihan mistä vaan."
Toki voi päättää mitä haluaa mutta pitää myös kantaa sitten ne päätösten seuraukset. Ja nyt ne seuraukset ovat mm. lakot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska HALLITUS järkiintyy???? Siis tarkoitat kai, että milloin lakkoilijat järkiintyvät!??
Lakkoilijat ovat vihervassuja, eivät kovin järkevää porukkaa. Huutavat kun käsketään ilman että tietävät mille huutavat. Toki nyt tiedämme että vaalitappiosta toipuminen on edelleen käynnissä.
Puhdasta kapinaahan tämä on denokraattisesti valittua hallitusta kohtaan.
Ei tämä ole kapinaa. Kapinassa katkotaan päitä. Tämä on vasta vastalause.
"mutta kun mistään ei saisi leikata ja yhdestäkäään saavutetusta edusta ei saisi luopua."
Onko joku sanonut niin? Minusta nyt on sanottu lähinnä että se ei voi mennä niin että vain ja ainoastaan leikataan ilman että tulee yhtään ainutta positiivista kokonaisuutta tasapainottavaa toimea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti hallitus järkiintyy ja kieltää poliittiset lakot kokonaan eikä vain osittain niin kuin on tähän saakka suunnitellut
Askel kohti itänaapuriamme. Seuraavaksi sitten kielletään kaikki muukin hallituksen vastustaminen. Venäjälläkin on vaalit, voidaan ottaa niistä mallia ja hävittää kaikki vastustajat. Saadaan sitten 100% kannatus oikeistolle tämän nykyisen juuri ja juuri riittävien äänien sijaan. Sehän on vaan demokratiaa.
Suomessa on demokraattinen parlamentarismi, jossa yhteiskunnan asioista päättävät ihmiset valitaan vaaleilla. Enemmistö on hallunnut nykyhallituksen ja se tekee juuri sitä mitä sen pitää. Ay-liikettä ei ole äänestetty päättämään yhteisistä asioistamme. Ei yhteisistä asioista voi ulkoparlamentariset toimijat päättää, vaan nämä kuuluvat eduskunnalle. Muuten valumme anarkiaan ja juuri kohti sitä diktatuuria, josta varoittelet. Parlamentaarisen demokratian kunnioittaminen on toimivan yhteiskunnan edellytys ja ay-liike pitää murjoa maanrakoon, jos se yrittää puuttua demokratian toimintaa, kuten se nyt tekee. Vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Voinko nyt olla 6 vuotta lakossa kun Stubb voitti?
Mä ainakin ajattelin heittää ihan vaan vitsiksi. Jos pressana on vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen äänestänyt eduskuntavaaleissa, mutta en ay-mafían vaaleissa. Hallitus edustaa minua, ammattiliitot eivät.
Pitäisikö siellä vasemmalla kertailla demokratian perusperiaatteita?
Eihän joku autoilijoiden keskusjärjestökään voi päättää että nopeusrajoitukset eivät ole heille sopiva juttu.
Demokratiaan kuuluu olennaisesti oikeus osoittaa mieltään ja sananvapaus kritisoida päättäjiä. Myös lakko-oikeus on olemassa myös vaalikausien välissä. Että ihan itse voisit nyt kertailla demokratian perusperiaattteet, se ei tarkoita sitä että hallitus on mielivaltainen despootti joka voi päättää ihan mitä tahansa eikä kellään ole oikeutta sitä arvostella tai osoittaa mieltään. Marinin hallituksen aikanakin oli oikeus kritisoida, lakkoilla ja osoittaa mieltään. Ihan sama nytkin. Hallituksen pitää vaan kestää jos sen tekemisiä arvostellaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät taida käsittää että Suomen asiat ja talous eivät yhden tai kahdenkaan hallituksen aikana ehdi palautua 2000 alun tasolle. Orpon tehtävänä on pitää Suomi kasassa. Seuraavan hallituksen on pakko luöda kasvua. Viimeinen mahdollisuus ennen konkurssia.
Tajuatko, ettei enää ole väliä vaikka tämä paska hajoaa? Tilalle ei voi tulla enää mitään pahempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti hallitus järkiintyy ja kieltää poliittiset lakot kokonaan eikä vain osittain niin kuin on tähän saakka suunnitellut
Askel kohti itänaapuriamme. Seuraavaksi sitten kielletään kaikki muukin hallituksen vastustaminen. Venäjälläkin on vaalit, voidaan ottaa niistä mallia ja hävittää kaikki vastustajat. Saadaan sitten 100% kannatus oikeistolle tämän nykyisen juuri ja juuri riittävien äänien sijaan. Sehän on vaan demokratiaa.
Suomessa on demokraattinen parlamentarismi, jossa yhteiskunnan asioista päättävät ihmiset valitaan vaaleilla. Enemmistö on hallunnut nykyhallituksen ja se tekee juuri sitä mitä sen pitää. Ay-liikettä ei ole äänestetty päättämään yhteisistä asioistamme. Ei yhteisistä asioista voi ulkoparlamentariset toimijat päättää, vaan nämä kuuluvat edusk
Miten voi olla samaan aikaan anarkia ja diktatuuri?
Tuntuma on että mitään neuvotteluja ei käydä. Päätökset on tehty ja tämä oli nyt tässä. Lakkoja pukkaa niin kauan kun AY-liikkeellä on varaa lakkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö yhtälailla voisi sanoa, että toinen osapuoli voisi tulla järkiinsä ja lopettaa lakkoilun?
Ei, sillä sanelupolitiikka ei ole demokratiaa.
Ay-liike harjoittaa ulkoparlamentarista anarkistista sanelupolitiikkaa, ei demokraattisesti valittu ja demokratian pelisääntöjä noudattava hallitus. On yhteiskuntaopin tunnit tainnut jäädä väliin.
Hallitus ottaa mieluummin miljardien tappiot kuin nielee ylpeytensä ja alkaa kuuntelemaan veronmaksajien mielipidettä. No annetaan hallitukselle se mitä vaativat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on demokraattinen parlamentarismi, jossa yhteiskunnan asioista päättävät ihmiset valitaan vaaleilla. Enemmistö on hallunnut nykyhallituksen ja se tekee juuri sitä mitä sen pitää. Ay-liikettä ei ole äänestetty päättämään yhteisistä asioistamme. Ei yhteisistä asioista voi ulkoparlamentariset toimijat päättää, vaan nämä kuuluvat edusk
Enemmistö ei tätä hallitusta valinnut. Sorry nyt vaan. Ja hallituksen nykykannatus on pohjamudissa. Osa kokoomuslaisistakaan ei kannata Orpon hallituksen toimia.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ottaa mieluummin miljardien tappiot kuin nielee ylpeytensä ja alkaa kuuntelemaan veronmaksajien mielipidettä. No annetaan hallitukselle se mitä vaativat.
Muuten hyvä mutta ei se ole hallitus joka maksaa ne miljarditappiot. Ihan tavalliset suomalaiset ne maksaa.
Vierailija kirjoitti:
"mutta kun mistään ei saisi leikata ja yhdestäkäään saavutetusta edusta ei saisi luopua."
Onko joku sanonut niin? Minusta nyt on sanottu lähinnä että se ei voi mennä niin että vain ja ainoastaan leikataan ilman että tulee yhtään ainutta positiivista kokonaisuutta tasapainottavaa toimea.
Kannattaa ruveta yrittäjäksi ja työnantajaksi. Sitten vaan kieriskelet rahakasoissa sillä aikaa kun lähes orjuutetut työntekijäsi tahkoavat sulle läjäpäin massia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen äänestänyt eduskuntavaaleissa, mutta en ay-mafían vaaleissa. Hallitus edustaa minua, ammattiliitot eivät.
Eihän joku autoilijoiden keskusjärjestökään voi päättää että nopeusrajoitukset eivät ole heille sopiva juttu.
juuri näin!
Autoilijat ovat vastustaneet onnistuneesti yksityisautojen seurantalaitteita ja ruuhkamaksuja. Ed. hallituksethan halusivat näitä.
EK toivoo hallituksen kiirehtivän kiisteltyjä työmarkkinauudistuksia ja toivoo ay-liikkeen lopettavan poliittiset lakot.
Vierailija kirjoitti:
Eikö yhtälailla voisi sanoa, että toinen osapuoli voisi tulla järkiinsä ja lopettaa lakkoilun?
Eli sama kun että israelin pitäisi tulla järkiinsä ja lopettaa sotiminen?
Lakkoja on koska hallitus perseilee. Lakot loppuu kun hallitus lopettaa perseilyn.
Menkää töihin! Hallutuksessa ei ole mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Demokratiaan kuuluu olennaisesti oikeus osoittaa mieltään ja sananvapaus kritisoida päättäjiä. Myös lakko-oikeus on olemassa myös vaalikausien välissä. Että ihan itse voisit nyt kertailla demokratian perusperiaattteet, se ei tarkoita sitä että hallitus on mielivaltainen despootti joka voi päättää ihan mitä tahansa eikä kellään ole oikeutta sitä arvostella tai osoittaa mieltään. Marinin hallituksen aikanakin oli oikeus kritisoida, lakkoilla ja osoittaa mieltään. Ihan sama nytkin. Hallituksen pitää vaan kestää jos sen tekemis
Työtaisteluihin liittyvää lakko-oikeutta ei olla rajoittamassa, ainoastaan poliittisia tukilakkoja, ja hyvä niin. Poliittiset lakot ovat anarkiaa.
Mikä ylläpito? Siitäkin leikataan kovasti. Saamme siis heikomman hyvinvointivaltion ja samalla maksamme siitä entistä isomman hinnan.