Ylihuomenna on torstai ja hernekeittopäivä, vaikka kukaan ei pidä hernekeitosta
Ahdistaa jo valmiiksi. Miten oppisin pitämään hernekeitosta, kun nyt en meinaa saada sitä alas ja olen täysin kyllästynyt siihen?
Kommentit (33)
Hernekeittoa voi syödä vain koska se sisältää lupauksen pannukakusta.
Tykkään hernesopasta kuin hullu puurosta mutta aikaa vievä rituaali keittää monta tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään hernesopasta kuin hullu puurosta mutta aikaa vievä rituaali keittää monta tuntia.
Noo ei haittaa kun se keittyy ittekseen. Pitää vaan alottaa hyvissä ajoin. Vaikkapa edellisenä päivänä liotus.
Kukaan ei pidä=sinä et pidä?
Mä tykkään!
Suomen kansan on syytä opetella syömään keittoja 7 päivää viikossa, kohta on taloudessa kyyti kylmää.
Itsetehtynä pitkån kaavan mukaan parasta.
"Kukaan ei tykkää hernekeitosta"? Lounaspaikoissa, joissa olen työskennellyt, ovat hernekeittopäivät suosituimpia päiviä.
Minä pidin ennen paljon, mutta koppakuoriaisten jälkeen en ole syönyt.
Tänäänhän sitä pitää syödä, kun on laskiaistiistai. Jos et syö, niin suomalaisen kulttuurin vaalimispoliisi tulee ja rankaisee.
/sarkasmi
Hernesoppa on hyvää! Pannaria jälkkäriksi. Nam!
Juuri otin pinnat pihveihin ja menivät uuniin hetkeksi. Kermaperunat on jo valmiina.
Hyvin arkista mutta ihan terveellistä ruokaa. Kyllä se joskus on ihan maistuvaa muttei kovin usein.
Vierailija kirjoitti:
"Kukaan ei tykkää hernekeitosta"? Lounaspaikoissa, joissa olen työskennellyt, ovat hernekeittopäivät suosituimpia päiviä.
Hernekeitto ja porsaanleike tuttuja ja turvallisia. Kumpaakaan ei yleensä pilata oudoilla mausteilla.
Vierailija kirjoitti:
Juuri otin pinnat pihveihin ja menivät uuniin hetkeksi. Kermaperunat on jo valmiina.
Toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä.
Hernekeitto on parasta ja näin laskiaistiistaina menee taas.
Vierailija kirjoitti:
Pihvit uunissa. Jo on aikoihin eletty, pilataan hyvät raaka-aineet terveys intoilulla.
Todellisessa elämässä useimmat tykkäävät hernekeitosta.
Ja ai että, jos siihen saa lettuja kaveriksi.
Ei sun tarvi tykätä siitä eikä syödä sitä. En mäkään tykkää mutta kyllä se joskus menettelee. Pitää osata maustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä.
Toinen ryystää keittoa ja toinen nautiskelee.
Itsetehty ja hauduteltu ärtsoppa on ihan parasta!