Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten vaatimukset, kun en ole kunnossa

Vierailija
12.02.2024 |

Tein jo yhden aloituksen. Se oli hävinnyt. Oon flunssassa ja olkapää on pirun kipeä, vaikka siihen jo kortisonia pistettiin. Oon tässä havahtunut perheen ja lähipiirin käytökseen nyt, kun en ole todellakaan kunnossa. Teinit tiuskivat ja äyskivät, kun joutuvat itse tekemään. Miesystävä vonkaa, vaikka sanoin, että ei kiinnosta tippaakaan se*si, en yksinkertaisesti kivuiltani pysty, kun pienikin liike sattuu käteen, kuin puukolla pistettäisiin. Nyt mieskin murjottaa. 

Tätäkö tämä nyt sitten on? Olen ok ja hyvä, kun passaan muita, mutta heti kun olen pois pelistä, niin närkästytään. Haluaisin empaattista ja lempeää kohtelua, että joku auttaisi nyt, kun olen heikoilla. Liikaa pyydetty, olen arvokas vain, kun pystyn toteuttamaan muiden toiveita. Tämä oli järkytys huomata. 

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse autismikirjolla ja kärsin mm. mielenterveysongelmasta, kovasta ahdistuksesta, aistiyliherkkyyksistä, traumoista, sosiaalisten tilanteiden peloista, suolistovaivoista ja muustakin, enkä pysty oikein huolehtimaan itsestänikään. Tarvitsisin itsekin apua, jota en saa. Tämän sijaan joudun toimimaan käytännössä vanhan, sairaan ja vihaisen vanhempani avustajana, assistenttina, omaishoitajana ja kotiorjana. Vointini on huono ja kaikki kaatuu päälleni. Jaksamisen on loppunut jo vuosia sitten ja kuormitus on valtavaa. Vaatimukset kuitenkin vain lisääntyvät ja olen tämän vankina varmasti koko vanhempani loppuelämän ajan. Apua yhtään mihinkään ei ole saatavilla.

Kuinka riippuvainen olet vanhemmastasi? Eihän tuo ole millään tasolla ok. Tee huoli-ilmoitus ja kun sossut tulevat, niin sanot että et hoida enää, se on loppu. Joskus on pakko tehdä rajuja ratkaisuja, eikä siinä ole mitään väärää.

Vierailija
22/22 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks te ootte tuollaisten miesten kanssa? En voi ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan