Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela nihkeänä myöntämään vuokravakuutta?

Vierailija
12.02.2024 |

Olen tällä hetkellä toimeentulotuen asiakas, sillä jouduin terveydentilan takia pois työelämästä ainakin nyt tilapäisesti ja käyn kuntouttavassa toiminnassa parhaillaan. Kelan asiakas en ole tätä aiemmin ollut kuin viimeksi joskus nuorena aikuisena useampi vuosi sitten, joten en tiedä, miten käytännöt muuttuneet.

Asiaan siis. Asun asunnossa, joka on itselleni liian suuri ja liian kallis kun en enää käy töissä vakituisesti (vaikka se nyt on mennyt tuista). Siellä on myös todettu kosteusvaurioita, ja suunnitteilla on lähikuukausina alkava laajempi peruskorjaus jolloin vuokra nousee ja vuokra nousee nyt jo ennen sitäkin melko paljon toukokuun alussa. Olen katsellut edullisempia ja pienempiä asuntoja, ja vihdoin löytänyt sellaisen. On vain se mutta, että Kela ei meinaakkaan myöntää vuokravakuutta vaikka syiden luulisi riittävän (meitähän yritetään patistaakin halvempiin asumuksiin, tässäkin mitä löysin on lähes 150e hintaero nykyiseen ja kyseessä ei tosiaan ole mikään mukavuussyistä muutto). Nykyisillä tuloilla minulla ei ole vakuuteen itsellä rahaa.

Onko teiltä evätty vuokravakuutta mistä syistä? Onko jotain muita tahoja mistä saada tukea muuttoasioissa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan jonkun on auttaa. Et voi jäädä ilman vuoravakuutta, jos se on kaikissa asunnoissa kunnallakin. Miksi on nihkeä ja mitä se vaatii perusteluksi. Muitakin on joilla on vaivat ja tilanteet.

Vierailija
2/5 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takausvakuutus tai vakuuspalvelu avuksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku palvelu on olemassa. Katselin pari vuotta sitten vuokra-asuntoja ja siitä tuli mainoksia ihan jatkuvalla syötöllä

Vierailija
4/5 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sai helposti kun muutti edullisempaan asuntoon

Minä en aikoinani  saanut kun oli tilillä vähän ylimääräistä

Vierailija
5/5 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kela myöntää vuokravakuuden, mikäli muuttoon on syy ja vuokra on alle sen kelan määrittämän asumiskustannusten rajan (pääkaupunkiseudulla alle 694€).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi