Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon DIAPAM rauhoittaa? Luvattiin ennen leikkausta.

Vierailija
13.01.2007 |

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole popsinut lääkkeitä urakalla.

Vierailija
2/22 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itsekin ennen leikkausta. Yritin kyllä myös rauhoitella itseäni ajatuksin ja tietoisesti rentouttamalla itseäni. Ehkä se silti jotain auttoi lisäksi, mutta ei mitään huomattavan erilaista oloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sain itsekin ennen leikkausta. Yritin kyllä myös rauhoitella itseäni ajatuksin ja tietoisesti rentouttamalla itseäni. Ehkä se silti jotain auttoi lisäksi, mutta ei mitään huomattavan erilaista oloa.

eihän toki kaikilla vaikuta samalla tavalla mutta suurimman osan ihmisistä rauhottaisi.

Vierailija
4/22 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin tilanne ennen leikkauta yhtä hässäkkää, että varmaan senkin takia vaikea eritellä diapamin vaikutuksia muista jutuista. -2

Vierailija
5/22 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Muutenkin tilanne ennen leikkauta yhtä hässäkkää, että varmaan senkin takia vaikea eritellä diapamin vaikutuksia muista jutuista. -2

2

Vierailija
6/22 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niissä " diapameissa" jotain mg-annostuksia, kuten monissa muissa lääkkeissä? Vai onko vain yhtä vahvuutta?

T. ap, paniikissa leikkaukseen menossa

Vierailija
7/22 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en popso lääkkeitä juuri lainkaan. Tosin kyseessä oli tilanne jossa lähiomainen oli kuollut, että silläkin varmaan vaikutusta. Ehkä olisivat normitilanteessa rauhoittaneetkin.

Vierailija
8/22 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan katselleeni potilashuoneen verhoja, liikkuivat kuin meren aallot. Hihittelin yksikseni ja jalat eivät kantaneet. Sellaisia vaikutuksia mulla.

Vierailija
9/22 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

10mg käytetään varmastikin ennen leikkausta.

2

Vierailija
10/22 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun syömään muutenkin paljon lääkkeitä ja muutaman kerran olen saanut 15-20 mg ja nukahdin :)

Vierailija
11/22 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tultiin tuntia ennen leikkausta antamaan tämä esilääkitys. Sanoivat että käy ensin vessassa, jos on tarvis. Kysyin antavatko jotain rauhottavaa, etten voi enään sitten liikkua niin vastaus oli että saan BURANAA! Meinasin kuolla nauruun. Varsinainen lumelääke. En silti väitä etteivätkö diapamiakin joillekkin annettaisi

Vierailija
12/22 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimenpiteeseen mennessä miehen piti tukea minua etten kävellyt päin seiniä. Olin todella rauhallinen, toimin jotenkin kuin hidastettuna. En ole kyllä ennen mitään rauhottavia käyttänyt, ja täytyy sanoa että tuo toimi kyllä loistavasti.

Vierailija
13/22 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyllä se yleensä auttaa, mikäli annetaan tarpeeksi ajoissa.

Vierailija
14/22 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ukolleni kun annetaan ennen leikkausta niin se on ihan kanttu vei.... ja nukahtaa jo siihen . .

Vierailija
15/22 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole joka kerta vaikuttanut. Kuitenkin usemamman kerran olen leikkurissa ollut. Joskus olin aivan pirteä ja toisinaan hyvinkin unelias. Silloin en vielä lääkkeitä syönyt paljoa, tiedä sitten miksi vaihteli se vaikutus.

Vierailija
16/22 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lieventää ahdistusta jossain määrin.

Vierailija
17/22 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain paria tuntia ennen leikkausta, muistaakseni..

Vierailija
18/22 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 5 mg diapamista mihinkään, jos on jo kokemusta siitä ettei mega-annos jotain toista rauhoittavaa (bentso kai sekin) vaikuta mitenkään? Toimenpiteestä siis kyse ja siihen saan kuulemma diatsepaamia 5 mg. Vähän epäilyttää onko siitä mihinkään, kun tosiaan aiemmin leikkauksessa suoraan suoneen pistetty jättiannos rauhoittavaa ei vaikuttanut mitenkään. Ja mainittakoon että olen varmaan enemmän paniikissa nyt kuin siinä leikkauksessa... Leikkaukseen menin sinisilmäisenä luullen ettei se ole paha juttu.

Vierailija
19/22 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ennen luuydinpunktiota vielä esilääkityksen kun jännitin kovasti toimenpidettä. Kipua ei puudutuksen ansiosta tuntunut juurikaan, vaikka eihän se nyt varsinaisesti silti mikään kiva toimenpide ollut. Menin sen verran pökerryksiin ilmeisesti juuri siitä esilääkkeestä, että aloin itkeä kesken toimenpiteen. Onneksi hoitaja piteli mua kädestä. Pyytelin anteeksi ja itkin, mutta en saanut loppumaan sitä. Jälkivaikutus kesti mulla monta tuntia ja olo oli samanlainen kuin teininä kun kärsin vakavasta masennuksesta. En tajua miksi jotkut käyttää noita huumeina! 

Vierailija
20/22 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ennen leikkausta rauhoittavan lääkkeen. Hoitaja toi sen jo odotusaulaan. Se ei tuntunut missään. Leikkuupöydällä jotain ainetta laitettiin suoneen. Ensin se humahti päähän, mutta sen tasaannuttua ei tuntunut missään. Hoitaja laittoi pian lisää rauhoittavaa ja kolmannella kerralla sain jotain sellaista, että nukahdin. Heräsin, kun leikkauskohtaa paketoitiin. Leikkauksen jälkeen oli ihan normaali olo. Ei ollut yhtään tokkurainen tai väsynyt olo.

Tällainen kokemus minulla. Ja ei, en käytä rauhoittavia lääkkeitä normaalisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi