Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lävistys kasvoissa kesätöiden esteenä?

Vierailija
12.02.2024 |

Onko kokemuksia tästä? Nykyään esim. nenäkoru on todella yleinen. Onko se tai joku muu lävistyskoru kasvoissa ollut esteenä työnsaantiin. Olen kuullut, että näin on tietyillä aloilla ihan perustellusti ollut aiemmin, mutta vieläkö niin on ja sanotaanko se työnhakijalle suoraan?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lävistykseen voi aina hankkia ns. häivekorun. Yhdellä kaverilla oli nenälävistyksessä sellainen, ja se oli pieni, läpinäkyvästä muovista tehty "piste", joka lähes peittyi meikin alle.

Vierailija
22/44 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämä, että nuori ymmärtäisi etunsa jo haastattelussa ja ottaisi korun pois, samoin töissä. Vaan jollei näistä puhuta, eivät kaikki nuoret edes tajua tätä asiaa. Helposti sanotaan vain, että se aikuisempi hlö on väärässä tai on vanhentunut asenne. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein aloituksen, jotta tulisi keskustelua, ja jotta edes joku nuori pysähtyisi miettimään lävistyksen ottoa ja ehkä luopumaan siitä. Minulla on yksi läheinen nuori, jolla lävistys on ja jolle ainakin on tullut ihan yllätyksenä, kun olen sanonut sillä olevan ehkä vaikutusta työnsaantiin ja ihmisien mielikuviin hänestä. Tämän halusin varmistaa, onko nykyisin yhä näin. Siksi aloitukseni. -ap

Ethän tee itsestäsi parempaa ihmistä, kuulostat hieman ilkeältä. Tiedän että sellaiset eivät ole niin suuri ongelma, keskittyisit lähinnä omaan elämääsi kuitenkin.

Vierailija
24/44 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin  nuorempana, n15 vuotta sitten siivoojana ja oli lävistyksiä kasvoissa. Sanottiin ihan suoraan, että ne täytyy ottaa pois tai käyttää koruja mitkä ei näy, koska ne on vaan epämiellyttävän näköisiä ja asiakkaat voi katsoa kieroon. Itse työhönhän ne ei vaikuta mitenkään. Mulla oli myös (edelleen on) irokeesit, eli sivukalju ja toivottiin mun käyttävän päähinettä, eli mulla oli aina huivi päässä kohteissa, joissa saattoi nähdä ihmisiä. Sitä nyt ei nykyään enää kummastella.

Kaveri ei saanut jatkaa joskus kokkikoulussa, koska hänellä oli lävistys kielessä. Ei niitä kastikkeita nyt kielellä hämmennellä kuitenkaan muutenkaan 😳

Kai aika on siitä muuttunut jo jonkun verran, kaupoissa näkyy kassoilla tatuoituja ihmisiä jne.

Vierailija
25/44 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei 23. Keskityn tietenkin omaan elämääni. Ei vaan tunnu reilulta, jos jokin muoti-ilmiö on nuorille niin tärkeää, että sen takia menee työpaikat ja mahikset sivu suun. Ja sitten toista  turhauttaa ja itkettää, kun ei työtä saa. Eikös se olisi ilkeää, jos ei siitä kertoisi toiselle, että hei tällä voi olla vaikutusta?

Vierailija
26/44 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jossain pankissa? Emme ole vuodessa 1924. Tatuoinnit ja lävistykset on aika peruskoristeita ihmisillä. Vähän kuin tökeröt kaulakorutkin.

Hygienia on yksi asia. Sitten ihan asiakaspalvelussa, niin siellä tiskillä saattaa käydä silloin 1924 syntynyttä mummoa ja paljon toki nuorempaa, jotka eivät naamalävistyksistä ja tatuoinneista välitä. Se on kallis paukku, kun joku prosentti asiakkaista haluaakin mieluummin palvelua kilpailijalta, jossa ei tarvitse tuijottaa asiakaspalvelijan naamatatuointeja ja lävistyksiä. Se on jokaisen asiakkaan oikeus äänestää jaloillaan ja rahoillaan.

Itse 80-luvulla syntynyt ja jos saan asiakaspalvelijan valita, niin otan kyllä tatuoimattoman ja lävistämättömän. Ihan esteettisistä syistä. Minulle nuo ovat likaisen näköisiä, ei mitään koristeita.

Vierailija
27/44 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asennehan on vanhentunut. Miksi sille nuorelle pitäisi valehdella?

Vierailija
28/44 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lävistetyiltä ja tatuoiduilta pitäisi kieltää työttömyyskorvaukset, koska ovat itse hankaloittaneet työllistymistään.

Vierailija
29/44 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä laukaisemassa tuo idiotismi paikallisen tehtaan lounastauolla :D

Vierailija
30/44 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko värikäs tukka ja lesbohtavat vaatteet myös? draamaa tiedossa. 

Vierailija
31/44 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko värikäs tukka ja lesbohtavat vaatteet myös? draamaa tiedossa. 

Ei erityisemmin noita mainittuja. En ole vastuussa hänen elämästään tai draamoistaan, mutta välitän hänestä ja meillä on läheiset välit. Mielestäni kaikilla nuorilla voisi olla joku aikuinen, johon luottaa. Siis muukin kuin oma  vanhempi. 

Vierailija
32/44 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sirppi ja vasara naamassa tai h-akaristi?

Vierailija
33/44 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetella joku taito niin hyvin ettei ulkonäkö ole määrittävä tekijä. Käsityöläisyys yksi hyvä esimerkki. Samalla periaatteella voidaan jättää hakija tekosilmällä valitsematta. Onhan se nyt luonnoton. Mitä mammatkin ajattelee?

Vierailija
34/44 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään väliä ainakaan meidän firmassa. Meiltä löytyy mm. shokkivärisiä hiuksia, tatuointeja ja lävistyksiä, ja ihan asiakasrooleissa. Enää ei eletä viime vuosisadan hämärässä vaan nämä asiat ovat normaaleja ja monessa firmassa täysin hyväksyttyjä. Kuten pitääkin olla.

Vierailija
35/44 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jossain pankissa? Emme ole vuodessa 1924. Tatuoinnit ja lävistykset on aika peruskoristeita ihmisillä. Vähän kuin tökeröt kaulakorutkin.

Hygienia on yksi asia. Sitten ihan asiakaspalvelussa, niin siellä tiskillä saattaa käydä silloin 1924 syntynyttä mummoa ja paljon toki nuorempaa, jotka eivät naamalävistyksistä ja tatuoinneista välitä. Se on kallis paukku, kun joku prosentti asiakkaista haluaakin mieluummin palvelua kilpailijalta, jossa ei tarvitse tuijottaa asiakaspalvelijan naamatatuointeja ja lävistyksiä. Se on jokaisen asiakkaan oikeus äänestää jaloillaan ja rahoillaan.

Itse 80-luvulla syntynyt ja jos saan asiakaspalvelijan valita, niin otan kyllä tatuoimattoman ja lävistämättömän. Ihan esteettisistä syistä. Minulle nuo ovat likaisen näköisiä, ei mitään koristeita.

Asiakaspalveluun pitäisi valita paras asiakaspalvelija, ja siihen ulkonäkö ei vaikuta. Karsitko myös eriväriset ja -maalaiset pois kun ovat mielestäsi likaisen näköisiä? Entäs rumat hiusmallit tai silmälasit, poistoon vaan? Tämä elämä ei ole mikään missikisa sinun kauneusihanteittesi mukaan.

Vierailija
36/44 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein aloituksen, jotta tulisi keskustelua, ja jotta edes joku nuori pysähtyisi miettimään lävistyksen ottoa ja ehkä luopumaan siitä. Minulla on yksi läheinen nuori, jolla lävistys on ja jolle ainakin on tullut ihan yllätyksenä, kun olen sanonut sillä olevan ehkä vaikutusta työnsaantiin ja ihmisien mielikuviin hänestä. Tämän halusin varmistaa, onko nykyisin yhä näin. Siksi aloitukseni. -ap

Sano että kannattaa kysyä asiaa työhaastattelussa niin tietää sitten jos saa paikan, ottaako työajaksi pos korun. Keittiöhommissa ei saa olla koska koru voi pudota ruuan sekaan. 

Vierailija
37/44 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain töissä voi ainakin joutua ottamaan korut pois työajaksi hygieniasyistä ja kynnet pitää olla lyhyet.

Vierailija
38/44 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei kerro lävistysten ongelmista? Mä voin näyttää miltä napalävistys näyttää 20-vuoden päästä. Jos olisin tuon tiennyt niin olisi jäänyt laittamatta. Ystävällä oli taas kulmalävistys ja siitä kohtaa puuttuu kulmakarvat. 

Vierailija
39/44 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pois se nenäkoru ja kasva aikuiseksi 👍

Vierailija
40/44 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme nenälävistystä + yhtä ja toista korvissa.

Olen työllistynyt ongelmitta kaupan kassalle, tarjoilijana.. kokiksi (sinne otin pois työpäiviksi, en muuten)

Ei niihin ole mitään sanomista tullut.

N28

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi