Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoitatko työhakemukseen koskaan mitään realistista/"negatiivista" itsestäsi?

Vierailija
12.02.2024 |

Tarkoitan esimerkiksi oman persoonan ilmenemistä työpaikalla. Kirjoitatko koskaan realistista kuvausta itsestäsi, kuten vaikka että "olen parhaimmillani itsenäisessä työskentelyssä". Tai "olen rauhallinen tyyppi, en kaikkein räiskyvin persoona työpaikalla". Vai kirjoitatteko aina näitä kliseitä reippaasta, ulospäinsuuntautuneesta, iloisesta työntekijästä? Vaikka ette olisikaan? 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerron rehellisesti ominaisuuteni joiden koen olevan eduksi työssä ja että haluan alati oppia uutta ja kehittää itseäni. Jos jotakin epäedullista on, niin miksipä sen kirjoittaisin. Jos jokin ominaisuus sinusta kovasti paistaa niin ettet voi sitä piilottaa ja se on aivan pakko mainita, niin valjasta se jollakin tavalla vahvuudeksi.

Vierailija
42/45 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sellainen hakemus, joka ikäänkuin kutsuu kirjoittamaan omasta luonteesta, tuon kyllä aina esille rauhallisuuteni ja kykyni itsenäiseen työskentelyyn (toki yhdessä sovittuja sääntöjä noudattaen). Minusta ne ovat hyviä asioita, enkä edes halua sellaiseen työhön, jossa ainoastaan ekstroverttien katsotaan pärjäävän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hakemukseen, mutta edellisessä haastattelussa kyllä kysyttäessä sanoin rehellisesti, että olen parhaimmillani itsenäisessä työskentelyssä (jos vaihtoehtona on tiimityö). Sain paikan. Selvisi myöhemmin, että pomokin on kovan luokan introvertti.

Vierailija
44/45 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi itsenäinen työskentely on negatiivista?

Jos haet työhön missä korostetaan että oletko hyvä tiimipelaaja, itsenäinen puuhailu ei ole hyväksi

Vierailija
45/45 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole kirjoitellut noita jargoneita. Vain koulutus ja työkokemus, voimassa olevat kortit, tieto oman auton käyttömahdollisuudesta. Hyvin on töitä irronnut vähän alle viisikymppiseksi asti. Sen jälkeen aika merkittävä lasku työnantajien vastausmäärissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä