Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä duunari, joka vastustat ay-liikettä/vasemmistopuolueita. Miksi?

Vierailija
12.02.2024 |

Ymmärrätkö, että ay-liikkeen ja vasemmistopuolueiden ansiosta sinulla on mm. 8 tunnin työpäivä, viisipäiväinen työviikko, oikeus lomaan ja lomarahaan, oikeus sairausajan palkkaan, oikeus ylityökorvauksiin ja vuorolisiin, työterveyshuolto, irtisanomissuoja yms. Haluatko luopua noista eduista ja miksi ihmeessä? Vasemmistopuolueiden ansiosta meillä on pohjoismainen hyvinvointivaltio. Miksi haluat murentaa sen? Haluaisin aidosti ymmärtää näitä oikeistoa äänestäviä ja ay-liikettä kritisoivia duunareita.

Kommentit (408)

Vierailija
101/408 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voisi, koska työaikalaki

Ja se laki on saatu aikaan miten?

Demokraattisesti valittu parlamentti on tietenkin säätänyt sen.

Ja minkähän vuoksi tämä demokraattisesti valittu parlamentti on suostunut säästämän tämän lain? 

Koska heidät on äänestetty sinne sitä varten. Oikeasti, oletteko te vassarit tosiaan noin tyhmiä että ette edes tiedä miten tämän maan demokratia toimii?

Vierailija
102/408 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovin itse työehtoni ja palkkani, en tarvitse siihen ammattiliittoa. Ihan turha rahareikä. 

T. Duunari

Jos työnantaja sanoo sinulle, "me ei tarvita sinua enää, otamme nuoremman, kauniimman ja halvemman tilalle",  se on sitten  vaan lähdettävä, kukaan ei tule apuun. 

En yrittäisi ikinä roikkua työssä, johon oma työnantaja ei minua halua. En ole mikään syöpäläinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/408 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovin itse työehtoni ja palkkani, en tarvitse siihen ammattiliittoa. Ihan turha rahareikä. 

T. Duunari

Jos työnantaja sanoo sinulle, "me ei tarvita sinua enää, otamme nuoremman, kauniimman ja halvemman tilalle",  se on sitten  vaan lähdettävä, kukaan ei tule apuun. 

Kaikki on sopimuksessa, irtisanominen ei ole halpaa. Eivät irtisano elleivät ole valmiita maksamaan 8kk+4kk palkkaa ennakkoon.

T. Duunari

Vierailija
104/408 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Duunari

Miksi kukaan haluaisi tuollaisen työnantajan palveluksessa ylipäätään edes olla?

Vierailija
105/408 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siivoaja ja sopinut palkkani ja työehtoni ilman ay-liikettä.

Palkka on 3300€/kk ja työaika joustava, saan myös itse päättää kohteet niistä mitä työnantaja antaa. Työaika viikossa 20 tuntia, koska arvostan vapaata enemmän ja palkka on noin hyvä 20 tunnilta niin ei haittaa.

Kas kun et tienaa 10 000€/kk puhtaana. Työtuntejakin noin paljon. Kolme tuntia viikossa sisältäen ruokatunnin olisi kohtuullisempi. Työnantaja varmaan maksaa taksikyydinkin töihin ja takaisin. 

Vierailija
106/408 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lähihoitaja ja sovin itse palkkani joka on 4800e kuussa .

Sovin myös 8 viikon palkallisen kesäloman.

Työnantaja tarjoaa myös 2 viikon talviloman haluamassani etelän lomakohteessa.

Liitto ei tällaisia tarjoile.

Vierailija
107/408 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustan vasemmistopuoleita koska ne nostavat aina vain verotusta ja kyseiset puolueet ei halua edes keventää esim polttoaineen verotusta. Vasemmistopuolueet haluaa verottaa minua aina vain enemmän ja enemmän. Vasemmistopuolueet ei ole tehnyt mitään sen eteen että verotukseni kevenisi tai palkkani nousisi.

Ay liikkeitä vastustan monestakin syystä. Ay liikkeet on poliittisia liikkeitä, ay liikkeet on liian kalliita ja ay liikkeiden arvomaailma työelämää kohtaan on pielessä. Ay liikkeet ei kannusta työntekoon koska ay liikkeiden mielestä sen surkean työntekijän kuuluu saada sama palkka kuin ahkeran ja hyvän työntekijän.

Olen itse duunari, 3200e/kk palkka,mitään tukia en saa yhteiskunnalta ja kannatan oikeistoa.

M33

Vierailija
108/408 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yrittäjänä potkin vanhan ulos heti kun saan halvemmalla. Hyvä hallitus!!!

Vierailija
109/408 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Duunari

En yrittäisi ikinä roikkua työssä, johon oma työnantaja ei minua halua. En ole mikään syöpäläinen.

Vassarit on just niitä joilla ei ole työhaluja eikä ole koskaan ollut kunnianhimoa. Sen vuoksi he ovat yleensä köyhiä ja jossain massatyössä pienellä palkalla. Helposti korvattavissa. Sen vuoksi haluavat lailla pakottaa työnantajan pitämään heidät töissä, vaikka eivät ole tuottavia. Tarkoituksena kupata mahdollisimman paljon mahdollisimman pienellä vaivalla. Ja samalla huutelevat että rikkain 1 % omistaa 99 % heidän omaisuudestaan.

Vierailija
110/408 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siivoaja ja sopinut palkkani ja työehtoni ilman ay-liikettä.

Palkka on 3300€/kk ja työaika joustava, saan myös itse päättää kohteet niistä mitä työnantaja antaa. Työaika viikossa 20 tuntia, koska arvostan vapaata enemmän ja palkka on noin hyvä 20 tunnilta niin ei haittaa.

Kas kun et tienaa 10 000€/kk puhtaana. Työtuntejakin noin paljon. Kolme tuntia viikossa sisältäen ruokatunnin olisi kohtuullisempi. Työnantaja varmaan maksaa taksikyydinkin töihin ja takaisin. 

Kateus, tuo suomalaisten perinteinen synti.

Voit sopia itse moisen, olen nykyiseen tyytyväinen. Moni siivojista tyytyy johonkin 1000 euron palkkaan, jolle naureskelen. En huonolle palkalle vaan kuinka tyhmiä ihmiset ovat kun eivät neuvottele.

Vierailija
111/408 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en pidä Trumpista ja vihervasemmisto käyttäytyy samoin kuin hän hävittyjen vaalien jälkeen. Yrittävät kaataa hallituksen keinolla millä hyvänsä kunnioittamatta demokratiaa ja mielipiteen vapautta, joiden nimiin he muutoin kovasti vannovat.

Vierailija
112/408 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon ihmisiä vapautuisi tekemään hyödyllisiä töitä, kun liitot lakkautettaisiin. Meilläkin luottamusmies vain makaa kopissa.

Vierailija
113/408 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 90-luvun laman vuosina syntynyttä saapumiserää. Olen koko "työurani" ollut hyvin epävarmoissa olosuhteissa, enkä ole päässyt nauttimaan aiemman saapumiserän suojatyöpaikoista. Luotan omaa osaamiseeni, jne, enkä pelkää sen oman asemani puolesta. 

Voisit olla minun lapseni. Minä menetin laman takia työpaikkani vuonna 1991. Sen jälkeen olen tehnyt töitä vaikka minkälaisissa työsuhteissa. Kurja muistuttaa, mutta sinäkin vanhenet ja iän myötä voi sinullakin työkyky heikentyä. Sitten kukaan ei pidä sinun puoliasi, kun työnantajasi haluaa irtosanoa sinut. Toivottavasti säästät ahkerasti työttömyysvuosia varten.

Vierailija
114/408 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastustan vasemmistopuoleita koska ne nostavat aina vain verotusta ja kyseiset puolueet ei halua edes keventää esim polttoaineen verotusta. Vasemmistopuolueet haluaa verottaa minua aina vain enemmän ja enemmän. Vasemmistopuolueet ei ole tehnyt mitään sen eteen että verotukseni kevenisi tai palkkani nousisi.

Ay liikkeitä vastustan monestakin syystä. Ay liikkeet on poliittisia liikkeitä, ay liikkeet on liian kalliita ja ay liikkeiden arvomaailma työelämää kohtaan on pielessä. Ay liikkeet ei kannusta työntekoon koska ay liikkeiden mielestä sen surkean työntekijän kuuluu saada sama palkka kuin ahkeran ja hyvän työntekijän.

Olen itse duunari, 3200e/kk palkka,mitään tukia en saa yhteiskunnalta ja kannatan oikeistoa.

M33

Olet korvattavissa halvemmalla tekijällä ja sinut on helppo potkia ulos. Kannatan siis ajatusmaailmaasi ja olen kanssasi samaa mieltä.

Vierailija
115/408 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen merkittävämmät palkankorotukset neuvotellut itse enkä ole sitten opiskeluaikojen tyytynyt mihinkään liittojen taulukkopalkkoihin. Näin ollen en ole katsonut ay-jäenyyttä tarpeelliseksi ja työttömyyskassoja ilman ay-jäsenyyttä on ollut jo 1980-luvulla. Minun mielestäni työntekijän pitäisi ansaita palkkansa tekemänsä tuloksen ja työjäljen eikä ay-jäsenyyden perusteella eikä kaikilla samaa työtä tekevillä tarvitse välttämättä olla sama palkka.

En mäkään ole mikään pelkkä peruskoulun kasvatti, joka tyytyy taulukkopalkaan ja standardiin työaikaan ja lomiin. 

Suomessa pyritään vahvasti samalla viivalle, sen heikoimman mukaan. Suoritat nippanappa sen ammattikoulun ja sun pitäisi saada sama, kuin se jonka joka vähän edes ponnistelee, lisäkoulutautuu, jne?

Vierailija
116/408 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja, palkka 7400 e/kk. Työtunteja voin tehdä niin paljon kuin haluan mutta vähintään tunti viikossa. Palkka on ja pysyy samana.

Miksi olisin liitossa?

Vierailija
117/408 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin yrittäjänä potkin vanhan ulos heti kun saan halvemmalla. Hyvä hallitus!!!

Ja sitten heräsit ja päästit kissan ulos. 

Vierailija
118/408 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33

Olet korvattavissa halvemmalla tekijällä ja sinut on helppo potkia ulos. Kannatan siis ajatusmaailmaasi ja olen kanssasi samaa mieltä.

Tietenkin olen korvattavissa halvemmalla tekijällä ja minut on helppo potkia ulos mutta miksi minua ei ole potkittu ulos? 

Minä olen tärkeä ja hyvä työntekijä firmalle missä työskentelen. Jos joku pätevä ihminen tekee halvemmalla nämä työt niin sitten tekee ja se korvaa minut. 

M33

Vierailija
119/408 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 90-luvun laman vuosina syntynyttä saapumiserää. Olen koko "työurani" ollut hyvin epävarmoissa olosuhteissa, enkä ole päässyt nauttimaan aiemman saapumiserän suojatyöpaikoista. Luotan omaa osaamiseeni, jne, enkä pelkää sen oman asemani puolesta. 

Voisit olla minun lapseni. Minä menetin laman takia työpaikkani vuonna 1991. Sen jälkeen olen tehnyt töitä vaikka minkälaisissa työsuhteissa. Kurja muistuttaa, mutta sinäkin vanhenet ja iän myötä voi sinullakin työkyky heikentyä. Sitten kukaan ei pidä sinun puoliasi, kun työnantajasi haluaa irtosanoa sinut. Toivottavasti säästät ahkerasti työttömyysvuosia varten.

Miksi kenenkään pitäisi pitää puoliani jos suoriudun työstäni niin heikosti että työnantaja ei katso sen olevan rahan arvoista?

Vierailija
120/408 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Duunari

Ilman ay-liikettä työviikkosi voisi olla 60-tuntinen. Kuten ap tuo esiin, ay-liike on saanut aikaan todella paljon hyvää. Siitä ei kannata luopua, vaikka juuri nyt jostakusta voi tuntua siltä, että on niin hyvä ja aikaansaapa tyyppi, että työnantaja kohtelee hyvin, eikä tarvitse liittoa mihinkään. Tilanne voi muuttua esim. jos esimies vaihtuu tai omistaja vaihtuu tai kun työntekijä ikääntyy. Kannattaako todella tuudittautua "paikalliseen sopimiseen" (=työnantajan mielivaltaan)?

Ei voisi, koska työaikalaki

Kyllä voisi, kun lakeja voidaan muuttaa ja niitä tullaan muuttamaan,