Voiko nämä olla rasvamaksan oireita?
Uloste joskus kellertävää ja limaisen oloista, kelluu aina väristä riippumatta. Toisinaan paineen tunnetta oikean kylkikaaren alla. Netistä kun luin niin yleensä aina alkoholi tai ylipaino liittyy asiaan, minulla ei päde kumpikaan. Tosin sokerin käyttöä voisi tietysti vähentää.
Kommentit (26)
Mulla ollut vuosia keltaista kakkendaalia. Välillä jopa harmahtavaa, toisinaan erikoisen vihertävää. Aina yllätys, että mitäpä sitä tällä kertaa :D Joskus luulin, että siellä on matoja tms. kun oli sellaisia pitkiä limasäikeitä. Joskus paska on pelkkää limaa. Mielenkiintoista. Ei mua koskaan ole tähystetty tms. tutkittu, keliakia tutkittu verikokeesta ja tiedän, että laktoosia ja tiettyjä viljoja ei vatsa kestä. Ajattelin tehdä omaan laskuun sen veritutkimuksen, koska paska on viime kuukausina ollut kaksiväristä, selviää onko verta seassa. Sanoin taannoin lääkärille, että olen ripuloinut vuosia ja totesi vain, että parempi se kuin ummetus.
Mulla on siis rasvamaksa, korkeat kolesterolit ja kihtiarvot. Ja mitähän vielä...
Miten ihmeessä te tiiätte minkä väristä teidän kakka on? Kun mää oon pyyhkiny niin eihän siellä pöntössä näy muutakun vessapaperia.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä te tiiätte minkä väristä teidän kakka on? Kun mää oon pyyhkiny niin eihän siellä pöntössä näy muutakun vessapaperia.
Sonnan värin ja koostumuksen tarkkailu on osa itsehuoltoa. Katsopa jatkossa ennen kuin täytät pöntön paprulla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut vuosia keltaista kakkendaalia. Välillä jopa harmahtavaa, toisinaan erikoisen vihertävää. Aina yllätys, että mitäpä sitä tällä kertaa :D Joskus luulin, että siellä on matoja tms. kun oli sellaisia pitkiä limasäikeitä. Joskus paska on pelkkää limaa. Mielenkiintoista. Ei mua koskaan ole tähystetty tms. tutkittu, keliakia tutkittu verikokeesta ja tiedän, että laktoosia ja tiettyjä viljoja ei vatsa kestä. Ajattelin tehdä omaan laskuun sen veritutkimuksen, koska paska on viime kuukausina ollut kaksiväristä, selviää onko verta seassa. Sanoin taannoin lääkärille, että olen ripuloinut vuosia ja totesi vain, että parempi se kuin ummetus.
Mulla on siis rasvamaksa, korkeat kolesterolit ja kihtiarvot. Ja mitähän vielä...
Tarkoitatko kaksivärisellä niin että ulostepötkylä jakautuu tarkkarajaisesti vaaleanruskeasta hyvin tummanruskeaan? Itsellä ollut ainakin tuollaisia välillä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen onko tosiaan ihmisiä jotka ei katso mitä sinne pönttöön tuottavat ja silmät kiinni vetävät pöntön. Ehkä jopa juoksevat pakoon omia suolistokaasun purkauksiakin..
Googlaa duodesim käypä hoito