Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut 17 vuotiaasta lähtien työtön (ikää nyt 32v) eikä työkkäri ole kuin 2 kertaa ottanut minuun yhteyttä.

Vierailija
11.02.2024 |

Olen ollut 17 vuotiaasta lähtien työtön (ikää nyt 32v) eikä työkkäri ole kuin 2 kertaa ottanut minuun yhteyttä.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin. Tuossa vaihees pitäisi ihan kaikenlaisen työn kelvata.

eri asia että kelpaako sitten itse minkäälaiseen työhön. varastollekkin on hakijoita satoja opiskelijoita ja työnantajat tietysti haluaa nohevan nuoren opiskelijan kuin ikityöttömän kolmekymppisen jolla saattaa olla motivaation puutetta työntekoon.. pitkäaikaistyöttömyys on melko iso RED FLAG ja vaikka työnhakija olisikin tehnyt täyskäännöksen elämässä ja haluaa vilpittömästi nyt paiskia töitä niska limassa niin eipä se työnantaja voi sitä tietää joten parempi ottaa nuori opiskelija töihin koska voi ainakin joten kuten luottaa että se myös tekee niitä töitä.

Joo mutta aika heikkoa on työllistyminen jos henkilö ei ole mikään nero. Nykyään ei palkata kuin älykkäitä ihmisiä töihin ja heitäkin ihan kelvottomilla minimi

Ei ne tuet voi olla "mittavat" kun palkatkin on ihan surkeita. Kai se menee täällä Suomessakin siihen, että työssäkäyvät asuvat autoissaan. Työttömillä ei ole sitäkään kattoa pään päällä. 

Vierailija
82/104 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet voittanu järjestelmän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri on kerran ehdottanut minulle 2 työnhakupaikkaa, joista toinen ei ollut koulutukseeni sopiva. Tästä on 8 vuotta.

Sen jälkeen eivät ole ehdottaneet mitään. Eikä niitä töitä oikeasti edes olekaan. Ne tietävät tilanteen mutta pysyvät hiljaisina suuren teatterin rooleissaan. Täällä huudetaan mene töihin mutta kun niitä ei oikeasti ole kuin vähän ja reilulla sopimuksella vielä vähemmän. Tämän maan koko talous, eli sisämarkkinat ja työpaikat ovat olleet pitkään kriisissä ja pahenee vain. Tilastot myös valehdellaan politiikkaa varten. 1t./kk niin olet "työllistettyjen" kirjoissa. Tämä ei tule muuttumaan yhdenkään näiden suosituimpien puolueiden hallituksilla. Kylmä kyyti kylmenee.

Vierailija
84/104 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ajatteken näitä yli kolmekymppisiä jotka ei koskaan ole tehneet päivääkään töitä.

Ei se elämä jollain Kelan tuella voi kaksista olla, ja sitten kun aikanaan eläkeikä koittaa niin hyvinpä vaatimattomaksi jää sekin.

En nyt tarkoita että rahaa pitäisi olla mihinkään tuhlailuun, mutta edes kohtuulliseen toimeentuloon sentään. 

Kaipa siihen sitten tottuu, en tiedä mutta itselle olsii kamalaa elää avun varassa. 

Olen erittäin itsenäinen luonne ja minulle on tärkeää ottaa elämäni ohjat omiin käsiini, myös rahallisesti ja toimeentulon kannalta.

Se  on takuulla vaikeaa työelämään kiinni päästä jos  heti alkuunsa on siitä kärrystä pudonnut.  

Vierailija
85/104 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa näistä "ehdonalais-valvojista" ei pidä mitään yhteyttä, eikä seuraa mitään oletko hakunut töitä tai muutakaan.

Joskus vaan ihmetellyt, että mitähän ne siellä tiskin takana tekee, istuu ja nostaa palkkaa, siis enemmän kuin työttömät, eli tulevat valtiolle huomattavasti kalliimmaksi?

Kuule sinä haukut nyt ihan väärää puuta. Ensinnäkin, ap ei ole työkkärin asiakas, siksi virkailijat eivät hänelle soittele. Ap on aikuissosiaalityön asiakas, ja he pitävät häneen yhteyttä ja auttavat asioissa. Toisekseen, työkkärin virkailijoilla on pahimmillaan 250 asiakasta joille pitäisi ehtiä soitella ja tehdä vielä muut työt siihen päälle, jossain on vain 80 asiakasta, ja se on jo kohtuullinen, mutta kova homma sekin. Ehkä sun pitäis vähän selvittää mitä se työ on, ennenkuin arvostelet.

Vierailija
86/104 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ajatteken näitä yli kolmekymppisiä jotka ei koskaan ole tehneet päivääkään töitä.

Ei se elämä jollain Kelan tuella voi kaksista olla, ja sitten kun aikanaan eläkeikä koittaa niin hyvinpä vaatimattomaksi jää sekin.

En nyt tarkoita että rahaa pitäisi olla mihinkään tuhlailuun, mutta edes kohtuulliseen toimeentuloon sentään. 

Kaipa siihen sitten tottuu, en tiedä mutta itselle olsii kamalaa elää avun varassa. 

Olen erittäin itsenäinen luonne ja minulle on tärkeää ottaa elämäni ohjat omiin käsiini, myös rahallisesti ja toimeentulon kannalta.

Se  on takuulla vaikeaa työelämään kiinni päästä jos  heti alkuunsa on siitä kärrystä pudonnut.  

On vaikeaa. Ikää 38 v. Tein joskus nuorena kesätöitä, sitten alkoi masennuksen kanssa taistelu 17 v eteenpäin. Koulun keskeytyksiä, sitten pääsin kuntouttavan kautta työkokeiluun ja jopa palkkatöihin. Iski burnout. Sairastelua, tuli uutta, uniongelnaa, paniikkihäiriötä. Parempi kausi, töitä ei saa. Taas työkokeiluun. Töiden hakua. Koulua taas kokeilla, ei pärjää. Jälleen pohjalle. Pidempi tauko ettei tee mitään.

Palkkatukeen pitkän työttömyyden jälkeen -> todella pahaa työpaikkakiusaamista. Saikkua, lähtö koeajalla.

En tiedä enää miten tästä ylös. Tekisi mieli kokeilla taas opiskelua mutta mikään ei oikeastaan kiinnosta. Töitä haen, mutta eipä tällä historialla saa mitään. No, pari kertaa haastatteluun päässyt. Ehkä toivoa on.

Olisin onnellinen kun pääsisin vain laittamaan jotain korkkeja pulloihin ja tonnin käteen palkkaa. Mutta eihän tämmöisiä töitä ole tai ainakaan niihin ei palkattausi minunlaistani.

Tunnen olevani niin pahasti vammautunut työelämän kanssa etten sinne koskaan tule pääsemään. Ja jos pääsen niin korppikotkat nokkii hengiltä koska olen sosiaalisesti outo, tyhmä tai muuta.

Vierailija
87/104 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva paikkakunta. Treella taas ihmiset ovat jatkuvasti suurennuslasin alla.

Asun Tampereella ja minulla ei ole ollut työnhakuvelvoitetta sitten viime helmikuun, työnhakuni on kuitenkin edelleen voimassa...

Vierailija
88/104 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vaikeaa. Ikää 38 v. Tein joskus nuorena kesätöitä, sitten alkoi masennuksen kanssa taistelu 17 v eteenpäin. Koulun keskeytyksiä, sitten p

Kannattaa tottua siihen että töissä ihmiset on m*lkkuja ja potkivat heikompaa. Vaihtoehdot ovat kasvattaa kova nahka, mennä itsenäiseen työhön tai jäädä työttömäksi 

Vierailija
89/104 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistäppä tänne email osoitteesi niin järjestetään sulle hommia

Vierailija
90/104 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea ei tietääkseni saa ennen kuin on hakenut työttömyyskorvausta

Vierailija
91/104 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea ei tietääkseni saa ennen kuin on hakenut työttömyyskorvausta

Jos ei ole työkkärin asiakas ja hakee työttömyyskorvausta niin tulee kielteinen päätös -> toimeentulotuelle

Vierailija
92/104 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle voit laittaa sähköpostia jos töitä ois: feedsteph@gmail.com

Vierailija
93/104 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elämää voi jättää sen varaan mitä sulle tarjoillaan. Töitä saa kun kyselee firmoilta ja ottaa sen homman vastaan minkä pystyy hoitamaan. 

Vierailija
94/104 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa oikeasti laittaa sähköpostia jos on töitä. Muuttaminenkaan ei ole este ja voin tehdä etätöitäkin. Ei ole kivaa kun on työtön:( 

Tuo sähköposti saattaa vaikuttaa omituiselta mutta en halua ihan virallista s.postia näkyville kun näkyy sitten netissä ikuisesti. Voin antaa sen myöhemmin.

Vierailija
95/104 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään halutaan töihin vain korkeastikoulutettuja ja selvästi älykkäitä ihmisiä, joilla on vähintään englannin kielen taito kunnossa.

Vähä-älyisiä syrjitään ja älykkäät myös välttelee töitä, koska palkat on matalat.

Kukaan ei saa töitä tai työntekijöitä. Kukaan ei hyödy.

Selvästi työkuntoiset ja tehokkaat pitäisi pakottaa töihin että saadaan maksettua muiden elämä.

Kyllä sen verran pitää löytyä vastuuta muista ihmisistä että töihin mennään jos on hankittu pitkä koulutus ja toisilla raukoilla ei ole lahjoja ja kykyä edes selvitä ammattikoulusta läpi.

Huoh. Kun ei korkeasti koulutettukaan voi vain kävellä töihin. Päinvastoin; korkea koulutus voi olla jopa työllistymisen este. Minulle esimerkiksi on muutaman kerran sanottu, että olen liian koulutettu hakemaani paikkaan. Tunnen viisi (!) työtöntä maisteria, jotka ovat samassa jamassa.

Vierailija
96/104 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään halutaan töihin vain korkeastikoulutettuja ja selvästi älykkäitä ihmisiä, joilla on vähintään englannin kielen taito kunnossa.

Vähä-älyisiä syrjitään ja älykkäät myös välttelee töitä, koska palkat on matalat.

Kukaan ei saa töitä tai työntekijöitä. Kukaan ei hyödy.

Selvästi työkuntoiset ja tehokkaat pitäisi pakottaa töihin että saadaan maksettua muiden elämä.

Kyllä sen verran pitää löytyä vastuuta muista ihmisistä että töihin mennään jos on hankittu pitkä koulutus ja toisilla raukoilla ei ole lahjoja ja kykyä edes selvitä ammattikoulusta läpi.

Huoh. Kun ei korkeasti koulutettukaan voi vain kävellä töihin. Päinvastoin; korkea koulutus voi olla jopa työllistymisen este. Minulle esimerkiksi on muutaman kerran sanottu, että olen liian koulutet

Kaikki älykkäät työtähaluavat tietää ettei koko cv;tä laiteta näkyviin jos on liian koulutettu.

Se kertoo vain siitä ettet oikeasti halua töitä. Riippuu täysin työantajasta kokeeko hän uhkaksi liian korkeastikoulutetun.

Vierailija
97/104 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Vaikka olisi kuinka toivoton tapaus, niin aktivointisuunnitelma on aina voimassa vain määräajan ja viimeistään sen loppupuolella ottavat yhteyttä.

Ei ole ottanut, en pidä yleensä työnhakua käynnissä

AP

Siis et ole työnhakija etkä hae työttömyys päivärahaa? 

Vierailija
98/104 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa oikeasti laittaa sähköpostia jos on töitä. Muuttaminenkaan ei ole este ja voin tehdä etätöitäkin. Ei ole kivaa kun on työtön:( 

Tuo sähköposti saattaa vaikuttaa omituiselta mutta en halua ihan virallista s.postia näkyville kun näkyy sitten netissä ikuisesti. Voin antaa sen myöhemmin.

Ei ilmeisesti ollutkaan töitä tarjolla 🤔 Aina sanotaan että töitä löytyy mutta ei. Tyhjää näyttää sähköposti.

Vierailija
99/104 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla huomasimme että sulta puuttuu toinen käsi, toisella kerralla tarkastimme ettei käsi ole kasvanut takaisin. Samalla huomasimme että sultahan puuttuu jalkakin.

Vierailija
100/104 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ilmeisesti ollutkaan töitä tarjolla 🤔 Aina sanotaan että töitä löytyy mutta ei. Tyhjää näyttää sähköposti.

No ei tietenkään ole töitä. Täällä palstalla tykätään huutaa mene töihin ja tekevälle töitä on ja vakiona tulee aina joku sanomaan "meillä on tarjolla työpaikka eikä tarvitse edes papereita, asenteesta kiinni"

Todellisuudessa töitä EI OLE 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme