Olen ollut 17 vuotiaasta lähtien työtön (ikää nyt 32v) eikä työkkäri ole kuin 2 kertaa ottanut minuun yhteyttä.
Olen ollut 17 vuotiaasta lähtien työtön (ikää nyt 32v) eikä työkkäri ole kuin 2 kertaa ottanut minuun yhteyttä.
Kommentit (104)
Olet niin tyhmä ja heikkolahjainen ettei suhun kannata käyttää resursseja.
Vierailija kirjoitti:
TE-toimiston asiakkuus lakkaa, jos et työllisty. Seuraava osoite on kuntakokeilu. Se on jonkinlainen työttömien loppusijoituspaikka.
Minullekin ilmoitettiin, että tuohon menen.
Kuntakokeilu loppuu vuoden lopussa. Se oli muutenkin vaan Marinin tempputyöllistämistä, jotta tilastot saadaan kaunisteltua.
Ilmeisesti sinulla on muita ongelmia/esteitä. Kyllä muuten olisit tuossa ajassa johonkin duuniin päässyt.
Vierailija kirjoitti:
TE-toimiston asiakkuus lakkaa, jos et työllisty. Seuraava osoite on kuntakokeilu. Se on jonkinlainen työttömien loppusijoituspaikka.
Eli sulla ei ole mitään käryä mikä kuntakokeilu on? Kuntakokeilu on sitä mitä kunnissa on tehty ja tehdään vielä tämä vuosi, eli valmistellaan TE24 uudistusta joka tulee voimaan ensi vuoden alusta. Eli työkkärit loppuu, ja kaikki työttömiin liittyvät asiat siirtyy kuntien vastuulle, kuntakokeilut muuttuu lopullisessa yhdistymisessä työllisyysalueiksi. Kuntakokeilun alkaessa sinne siirtyi jo suuri osa työkkärin työntekijöistä, ja nyt siirtyy sitten aikalailla loputkin. Tämä on suurin muutos 80 vuoteen, jolloin viimeksi kunnilta vastuu työttömistä siirrettiin valtiolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntakokeilu loppuu vuoden lopussa. Se oli muutenkin vaan Marinin tempputyöllistämistä, jotta tilastot saadaan kaunisteltua.
Höpö höpö, kokeilu loppuu mutta nämä työttömät ovat jatkossakin kuntien vastuulla, ei enää te-toimiston.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siinä toinen joka ei tiedä mistään mitään. Kuntakokeilu on TE24 valmistelua, ja siksi se loppuu tämän vuoden loppuun, koska sitten on kokeilut kokeiltu ja valmistelut tehty, ja työkkärit loppuu ja kaikki siirtyy kuntien kontolle ja ne muodostavat sitten työllisyysalueet. Pienet kunnat yhdessä ja isommat ominaan. Suurin muutos 80 vuoteen, jolloin vastuu työttömyyden hoidosta siirtyi kunnilta valtiolle.
Kokeile vaikka yksityisyysyrittäjyyttä, uusi kokoonpano ainakin tukee sitä erittäin anteliaasti
Työtön voi olla vasta 18v iästä lähtien, työnhakija jo nuorempana.
Oli pakko katsoa tilastoista: tuo ei ole totta. Sieltä ei löydy ainuttakaan työnhakijaa, joka olisi ollut 32v iässä noin pitkään työttömänä. Kiva yritys, mutta ei onnistunut.
Toivoton tapaus virkailijoiden mielestä? Ei edes koulutusta. Nyt ei auta kuin oma apu? Vaikka 9€ harjoitteluun jos joku ala kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin. Tuossa vaihees pitäisi ihan kaikenlaisen työn kelvata.
eri asia että kelpaako sitten itse minkäälaiseen työhön. varastollekkin on hakijoita satoja opiskelijoita ja työnantajat tietysti haluaa nohevan nuoren opiskelijan kuin ikityöttömän kolmekymppisen jolla saattaa olla motivaation puutetta työntekoon.. pitkäaikaistyöttömyys on melko iso RED FLAG ja vaikka työnhakija olisikin tehnyt täyskäännöksen elämässä ja haluaa vilpittömästi nyt paiskia töitä niska limassa niin eipä se työnantaja voi sitä tietää joten parempi ottaa nuori opiskelija töihin koska voi ainakin joten kuten luottaa että se myös tekee niitä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Oli pakko katsoa tilastoista: tuo ei ole totta. Sieltä ei löydy ainuttakaan työnhakijaa, joka olisi ollut 32v iässä noin pitkään työttömänä. Kiva yritys, mutta ei onnistunut.
Mistäköhän tilastosta katsoit? Ei ne jotka ei ole työkkärin listoilla näy missään sun tilastoissa, ne on ns. työvoiman ulkopuolella olevia, ja heitä kyllä on varmasti vaikka kuinka paljon samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siinä toinen joka ei tiedä mistään mitään. Kuntakokeilu on TE24 valmistelua, ja siksi se loppuu tämän vuoden loppuun, koska sitten on kokeilut kokeiltu ja valmistelut tehty, ja työkkärit loppuu ja kaikki siirtyy kuntien kontolle ja ne muodostavat sitten työllisyysalueet. Pienet kunnat yhdessä ja isommat ominaan. Suurin muutos 80 vuoteen, jolloin vastuu työttömyyden hoidosta siirtyi kunnilta valtiolle.
Jo nyt tiedetään, että kunnissa ei ole onnistuttu työttömien ohjauksessa senkään vertaa kuin valtiolla, päinvastoin. Lisäksi 2025 vuoden alusta alkaen työpaikat ei järjestelmässä ole enää näkyvissä koko maan kattavasti, ainoastaan oman kunnan/työllisyysalueen osalta, joten liikkuvuus vaikka Kouvolasta Jyväskylään tulee olemaan nolla ellei työnhakija itse hoksaa, että hei, ei ole pakko jäädä tänne.Lisäksi työllisyysmäärärahat tulevat supistumaan rajusti, joten esim. omaehtoinen koulutus tulee lakkamaan käytännössä kokonaan ellei oppilaitos ole asuinkunnassa.
tollasii luusereita on meidän kylän s-marketin edessä juomassa olutta etenkin kesäisin eivät kerkeä töihin.eivätkä ole vielä töitä löytänyt vaik vanhemat tästä laumasta on noin 55v.nyt vähän onneks leikataan jos ei vaik olis varaa jokapäivä tota harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäköhän tilastosta katsoit? Ei ne jotka ei ole työkkärin listoilla näy missään sun tilastoissa, ne on ns. työvoiman ulkopuolella olevia, ja heitä kyllä on varmasti vaikka kuinka paljon samanlaisia.
Ap kertoi olevansa siellä työkkärin listoilla vaan ei ole.
Minä myös mutta olen nelkytneljäveenainen. Työhaastattelusa kysyvät ajokorttia ja erilaisia kortteja sekä kieltiaitoa.
En osaa englantia tai muitakaan kieliä. Olen heikko oppimaan ja tosi hidas ihmisenää noin mutuenkin.
Epäilen että on lukiohäiriö. Ajokortista olen sanonut ettei ole varaa ja tuskin olisi varaa myöskään säästää haastattelevan osapuolen työpaikan tuntipalkallakaan. Työ ei sinällään edistäisi taloustilannetani mitenkään.
Työmatkat vain lisäisi kuluja ja hyötysuhde olisi heikkohko. 8x olen päässyt haastatteluihin ja ikinä ei ole päässyt jatkoon.
Pk-päästötodistus oli 6.6 ja neljä ammattikoulua olen reputtanut, koska opiskelu oli liian vaikiata. En selvinnyt näytöistä ja attoaineista läpi. Lääkäri ei ole suostunut antamaan minulle vammaistodistusta, koska läheisteni mielestä minulla on kehitysvamma ja olen epäillyt sitä itskein, koska olen nin köyhä ja kuukaudesa pitää säästää olemalla syömättä neljäkin päivää kuukaudesta. Kolmesti olen varastanutu näljääni.
Rikkaat syö sinunkin rahoilla mahansa täyteen, kun sinä paastoat nälissäsi kehitysvammasi takia työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sitä järjestelmää ylipäätään tarvitsee? Kyllä ihmiset katsoo työpaikkansa duunitorilta, kuntrekryltä, valtiolle.fi jne.
Sitä paitsi kuntakokeilut on pääsemässä vasta vauhtiin, eihän niille ole annettu kunnolla työrauhaa kun on tullut jatkuvasti uudistuksia ja lisää vastuita. Menee useampi vuosi ennenkuin työllisyysalueet toimii kuten pitää, sitten niitä voi alkaa arvostella.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin. Tuossa vaihees pitäisi ihan kaikenlaisen työn kelvata.
Olet varsin hyvin siitä tietoinen, että työnantajat eivät palkkaa pitkäaikaistyöttömiä. Tuskinpa Suomessa on olemassa sellaista työnantajaa joka palkkaisi ihmisen joka on ollut työtön 15 vuotta putkeen.
AP, et siis ole 15v:ssa saanut edes kaupan hyllyttäjän tms. töitä??????? Minäpä en usko, että olisit kaikkiin edes hakenut. Sori siitä.