Ostin herneitä laskiaiskeittoa varten ja nyt vasta huomasin että noita olisi pitänyt liottaa
Onko mitään tehtävissä enää? Eikö voi suoraan vaan keittää?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Voi keittää ilman liotustakin, mutta siihen menee huomattavasti enemmän aikaa.
Työkaveri tarjosi kerran. Olin silmät pystyssä, kun heitti kuivat herneet pataan. Kai se niitä 3-4 tuntia keitteli, en aikaa seurannut. Tuli sellaista kuorikeittoa eli kuoret lilluivat irrallaan, eivätkä herneet olleet yhtä pehmeitä kuin olen tottunut eli pidempään olisi saanut keitellä..
Meillä liotetaan yön (tai päivän) yli ja keitto valmistuu parahultaiseksi 2 tunnissa pienellä lämmöllä.
Minä olen monta kertaa tehnyt hernekeittoa liottamattomista herneistä, kun on alkanut tehdä mieli yllättäen. Ihan samanlaista tulee kuin liotetuistakin herneistä. Tunti enemmän riittänee. Minä kyllä pidän vähän "mureammasta" hernekeitosta, joka ei ole sosemaista.
Vastaukset näkyvät muuten olevan sitä luokkaa, että on jo ihme, ettei yhtään Ray Liotta -vitsiä ole tarjottu.
Vierailija kirjoitti:
Myös tarkoitus tehdä hernekeittoa. Liottanut kohta kolme tuntia ja ainoastaan tölkistä tarra irronnut. Miten tästä valmistus jatkuu?
Osta ensi kerralla säilöttyjä herneitä, ne on tölkissä liotusliemessä lionneet jo päiviä.
Hernekeitto on eri asia, siinä ei ole liotuslientä tölkissä mukana.
Vierailija kirjoitti:
Myös tarkoitus tehdä hernekeittoa. Liottanut kohta kolme tuntia ja ainoastaan tölkistä tarra irronnut. Miten tästä valmistus jatkuu?
Siirrä tölkki kattilaan kiehuvaan veteen ja keitä ohjeen mukaan. Varo kuumaa tölkkiä ja sisältöä, anna sen jäähtyä ennen kuin avaat.
Oikeasti sun olisi kuulunut ensin avata tölkki ja kaataa sisältö likoomaan yön yli.
Voi mennä parikin tuntia pitempään. Jos nyt heti alat, niin varmaan joskus kuuden aikaan illalla valmista. En ole vuosiin keitellyt perinteisesti, kun teen hernarin aina joko painekattilassa tai crock potissa.