Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä voi aloittaa Benecol, Alentaja tms levitteen käytön kolesteroliin? Onko hyötyä vielä 40-vuotiaalla?

Vierailija
11.02.2024 |

Jos suvussa on sydän ja verisuonisairauksia. Onko järkeä aloittaa vielä 40-vuotiaana vai vasta vanhempana esimerkiksi 60-70-vuotiaana?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti, mutta esim. siinä  Alentajassa on hurja määrä steroleja, lue tarkkaan paketin pohjasta käyttöohje, siellä on rajoituksia käytölle, määrälle jne. Siis sitä ei pidä käyttää,  jos on kolesterolilääkitys tai ei ole korkea kolesteroli ja käyttömaksimi muistaakseni 20-30 grammaa päivässä.

Vierailija
2/20 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut, että tästä hirveästi puhuttaisiin, mutta nuo Benecolit ja alentajat eivät välttämättä tehoa ollenkaan. Kokemusta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisit käydä veriikokeissa ensin

Vierailija
4/20 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luopunut levitteistä kokonaan. Vain kuivettunut leipä kaipaa sellaisia ja lopettanut sen syönnin.

Vierailija
5/20 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen muuttanut vuosien myötä syömisen kasvisvoittoiseksi jättänyt kovat rasvat. Kauan sitten mitattu kolesteroliarvo oli jotain normaalin ylärajalla ja olen syönyt paljon omega3 ja muita suosisteltuja rasvoja sillä perusteella.

Mulle sitten tuli verisilmä, eli koko valkuainen muuttui halloween - punaiseksi. Soitin silmälääkärilleni ja hän sanoi, että lopeta heti ne omegalisät.

Siis kohtuus kaikessa ja lääkärin tai hoitajan ohjeita kannattaa kysyä ennen radikaalia elämäntapamuutosta ja tietysti mittauttaa se kolesteroliarvo.

Vierailija
6/20 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

52-vuotiaana on oikea ikä aloittaa.

Vierailija
7/20 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kasviksia ja kauraa. 

Vierailija
8/20 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain, jos olet rehuja syövä kani.

Vierailija
9/20 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen muuttanut vuosien myötä syömisen kasvisvoittoiseksi jättänyt kovat rasvat. Kauan sitten mitattu kolesteroliarvo oli jotain normaalin ylärajalla ja olen syönyt paljon omega3 ja muita suosisteltuja rasvoja sillä perusteella.

Mulle sitten tuli verisilmä, eli koko valkuainen muuttui halloween - punaiseksi. Soitin silmälääkärilleni ja hän sanoi, että lopeta heti ne omegalisät.

Siis kohtuus kaikessa ja lääkärin tai hoitajan ohjeita kannattaa kysyä ennen radikaalia elämäntapamuutosta ja tietysti mittauttaa se kolesteroliarvo.

No joo. Kohtuus kaikessa. 🙄

Vierailija
10/20 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI ihmeessä, vaihda luonnolliseen öljyyn eikä mihinkään kaupalliseen sitäpaitsi saat paremman tuloksen kun vähennät sokeria ja punaista lihaa ja muuta rasvaista ruokaa!

Vierailija
11/20 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut, että tästä hirveästi puhuttaisiin, mutta nuo Benecolit ja alentajat eivät välttämättä tehoa ollenkaan. Kokemusta on.

Jaa, se varmaan riippuu ihmisestä, koska mulla Benecol tms levitteet on tehonneet ja aika hyvinkin. Kokemusta on. 

Vierailija
12/20 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

24-vuotiana aloitetaan yleensä Benecol.

Kolme ruokalusikallista päivässä kylmiltään tai kuuman ruoan sekaan omalle lautaselle.

Vierailija
13/20 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vasta jos tietää omat kolesteroliarvot? Mittaavatko työterveyshuollossa tai terveysasemalla vai pitääkö käydä yksityisesti?

Vierailija
14/20 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli vasta jos tietää omat kolesteroliarvot? Mittaavatko työterveyshuollossa tai terveysasemalla vai pitääkö käydä yksityisesti?

En ole enää työterveysaseman asiakas, niin ei ole missään mitattu aikoihin, siellä oli kyllä testit 5 vuoden välein. Arvioin itse, että on alentunut, koska olen aika paljon laihtunut.

Joissakin apteekeissa voi myös mittauttaa. Ja onhan niitä itsetestejäkin apteekissa myytävänä.

Vierailija
15/20 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmasti, mutta esim. siinä  Alentajassa on hurja määrä steroleja, lue tarkkaan paketin pohjasta käyttöohje, siellä on rajoituksia käytölle, määrälle jne. Siis sitä ei pidä käyttää,  jos on kolesterolilääkitys tai ei ole korkea kolesteroli ja käyttömaksimi muistaakseni 20-30 grammaa päivässä.

Kyllä voi käyttää yhdessä kolesterolilääkityksen kanssa. Itselläni pysyvät arvot hyvinä, kun otan yhden pillerin ja yhden pullollisen Benecolia tai vastaavaa.

Vierailija
16/20 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI ihmeessä, vaihda luonnolliseen öljyyn eikä mihinkään kaupalliseen sitäpaitsi saat paremman tuloksen kun vähennät sokeria ja punaista lihaa ja muuta rasvaista ruokaa!

Ruokavalio ei aina auta. En syö sokeria, en syö punaista lihaa kuin harvoin, käytän pääosin oliiviöljyä, käytän kauraa ja syön saksanpähkinöitä, liikun påivittäin. Kolesteroliarvot nousevat liian korkeaksi ilman lääkitystä.

Vierailija
17/20 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneilläkin on vaikutusta 

Vierailija
18/20 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi käyttää yhdessä kolesterolilääkityksen kanssa. Itselläni pysyvät arvot hyvinä, kun otan yhden pillerin ja yhden pullollisen Benecolia tai vastaavaa.

Benecol on aika  normaalia margariinia, sitä voi varmaan ihan huoletta käyttää,  tuossa oli aikaisemmin puhetta siitä Alentajasta.

Vierailija
19/20 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi apua! Mä en ole tällaisesta tiennyt mitään. Mulla aloitettiin kolesterolilääkitys ja just tänään avasin elämäni ensimmäisen Benecol-margariinin. Miksi ei lääkärikään sanonut mitään tästä, että ne ei kävisi yhtä aikaa? Mistä saisin luotettavaa tietoa?

Vierailija
20/20 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko Alentajalla ja Benecolilla eroa? Kumpi on vahvempaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan