Windows95man voitto UMK:n. On Euroviisuedustajamme.
Kommentit (557)
Vierailija kirjoitti:
Politiikka on aina ollut viisuissa määräävänä. Suomi tuoreena Natomaana ja Ruotsi sitä odottavana, pääsivät odotetusti viime vuonna kärkeen. Sanoin jo heti, että Suomi on kahden parhaan joukossa, olipa kappale mikä tahansa. Näin kävi. (Ruotsi järjestää tänä vuonna viisut ja hupsis tupsis, tulee se Natojäsenyyskin iloittavaksi.) Sijoitus Käärijällä olisi ollut huonompi. Vahvasti meikkaavasta, ylipainoisesta, laulutaidottomasta kanarialinnusta vihdoin päästään. Myös kauneuskilpailuissa sama, esim. vuosi -75. Tänä vuonna boikotoidaan Israelia, vieläkö joku väittää etteikö aina tuo saamarin politiikka tule kuvioihin.?!
Kyllä, näin se on mennyt aina. Politiikka on näissä kisoissa hyvin vahvasti läsnä. Ei ole oikea laulukilpailu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suomalaiset ovat omituinen kansa. Kansainvälinen raati jätti Windows95:sen viimeiseksi mut härmäläiset äänesti ne voittoon. Ei mitään mahdollisuutta Suomella päästä edes finaalin tällä valinnalla
Ei ois muillakaan kappaleilla sen suurempia voittotsäänssejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisuissa kärkisijoille pääsee mediahuomiolla. Näin se vain on. Ennustan Windows95manille ihan hyvää sijaa tältä pohjalta. Vedonlyöntitilastoissa taitaa nyt olla sijalla 10. Käärijä oli koko ajan vedonlyöntitilastojen kakkosena, ellen väärin muista.
Tuo on totta, että show edellä mennään. Käärijä ei tainnut aluksi olla ihan niin korkealla, mutta kun eurooppalaiset ihastuivat, alkoi kohota. Tässä voi käydä samalla tavalla.
Tai sitten esitys on jo niin myötähäpeää aiheuttava, ettei siitä pidetä. Tämä vähän keikkuu siinä rajalla.
Itse joudun vielä sulattelemaan tätä valintaa. Olen järkyttynyt.
Ne esityksen farkkushortsit on siinä rajoilla, että onko liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisuissa kärkisijoille pääsee mediahuomiolla. Näin se vain on. Ennustan Windows95manille ihan hyvää sijaa tältä pohjalta. Vedonlyöntitilastoissa taitaa nyt olla sijalla 10. Käärijä oli koko ajan vedonlyöntitilastojen kakkosena, ellen väärin muista.
Tuo on totta, että show edellä mennään. Käärijä ei tainnut aluksi olla ihan niin korkealla, mutta kun eurooppalaiset ihastuivat, alkoi kohota. Tässä voi käydä samalla tavalla.
Tai sitten esitys on jo niin myötähäpeää aiheuttava, ettei siitä pidetä. Tämä vähän keikkuu siinä rajalla.
Ne on just se piste iin päälle 😂
Vierailija kirjoitti:
Missä Linux?
No jos toi nimi menee vaihtoon ni suositaan suomalaista? Linux24man tms : )
Tai jos Gatesin Bill tykkäis kappaleesta ja antais lisenssin....
Mä saan kyllä euroviisuista lähinnä henk.kohtasen blue screenin ; )
T: Linux lite mies
No jos olisi lähetetty viime vuoden tappion jälkeen oikeasti hyvä biisi, olisi voitu saada sääliääniä (kun viime vuonna ei voitettu, kiitos tuomariäänten). Eli olisi jouduttu järjestämään 2025 euroviisut, mihin ei ole rahaa eikä osaamista. Ihan strateginen veto siis tämä.
Sara Siipolan biisi oli ylivoimaisesti paras, mutta laulu oli livenä heikkoa. Joku Diandran kaltainen laulaja olisi kyennyt vetämään tuon teknisesti maaliin.
Tässä oli paskin laulaja ja englannin ääntäminen vielä paskempi-hyvä Suomi-ois sielä ollu hyviäkin laulajia
Vierailija kirjoitti:
Minusta se Sara Siipola oli jotenki haukotus. Eurovisioissa camp myy, ei totinen tunnehuohottelu.
Kappale oli minun suosikki aluksi mutta esitys oli tosi lattea. Laulussa ei ollut tunnetta.
Suomi siis ilmoittautui kategoriaan huumori/parodia. Juuh. Miten tuo taso oli noin heikko, ketkä nämä biisit valikoivat?
Mä itse näen tämän esityksen täydellisenä keskisormen näyttönä raateja kohtaan ja hyvä niin. Vaikka me lähetettäisiin Beyonce sinne, niin raadit pelaa kuitenkin niitä omia pelejä ja käytännössä mahdoton voittaa. Musta tämä oli hyvä kuitti, eikä tarkoitus olekaan mennä voittamaan vaan vedetään homma niin sanotusti läskiksi.
Eihän se Ylen äänestys edes toiminut.
Koko show kaikkine juontoineen oli riman alitus.
Kuka määrittää mitkä kappaleet pääsee loppukilpailuun? Jos nuo kappaleet edustivat kattavasti suomalaista musiikkimakua niin ei voi kuin ihmetellä.
Eilen seurasin UMK-finaalin kommentointia Redditin eurovision-subredditissä, jossa on pääosin erittäin hyvää ja asiallista euroviisufanien kesken. Yllätyin, kun porukka siellä repesi täysin Windows95Manin esityksestä. Sitä pidettiin ylivoimaisesti parhaana ja sitten se voitti, mistä yllätyin vielä enemmän, koska fanien suosikit eivät todellakaan aina voita kansallisia karsintoja. Esitys siis upposi muihinkin kuin suomalaisiin.
Vilkaisin YouTubesta Melodifestivalenin esityksiä ja korkea taso on. Ei ole lainkaan poissuljettua, että Ruotsi voittaisi jopa toistamiseen. Liamoon Dragonilla ainakin voidaan mennä voittoon asti.
Vierailija kirjoitti:
Mä itse näen tämän esityksen täydellisenä keskisormen näyttönä raateja kohtaan ja hyvä niin. Vaikka me lähetettäisiin Beyonce sinne, niin raadit pelaa kuitenkin niitä omia pelejä ja käytännössä mahdoton voittaa. Musta tämä oli hyvä kuitti, eikä tarkoitus olekaan mennä voittamaan vaan vedetään homma niin sanotusti läskiksi.
Olen samaa mieltä. Itse äänestin Sara Siipolaa, mutta nauroin kippurassa, kun Windows95Man voitti. Siitäs saatte raadit, kun rosvositte meiltä voiton viime vuonna. No rules!
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä kappaleessa on se idea tai vitsi ?
Ei siinä sitä ole. Junttihuumoria.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se Ylen äänestys edes toiminut.
Ja siksi äänestystapoja on niin monia, että voi vaihtaa toiseen, jos yksi ei pelitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on just se piste i
Voihan "sitä" kai i:ksikin kutsua.😂
Pakko sanoa että jos ja kun kopiointia on tapahtunut, niin asia on juuri toisin päin. Käärijä on se tyylivaras.