Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asun vanhassa talossa ja ihmiset ovat kysyneet useasti, miten uskallan asua yksin niin vanhassa talossa. Mitä minun täällä pitäisi pelätä?

Vierailija
10.02.2024 |

Varsinkin vanhemmat ihmiset ovat kyselleet. Pelkäävätkö niin monet suomalaiset kummituksia vai hiiriä vai mitä? Minun mummoni sanoi, että ei kuolleita tarvitse pelätä vaan eläviä. Olen samaa mieltä.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka toi mies on kenestä puhutaan? Asun yksin oktalossa ja olen nainen, hui kauhistus. Miesystävä käy kyllä melkein joka viikonloppu.

Vierailija
22/39 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulta juurikaan ole kyselty, mutta koirattomuutta on ihmetelty. Pitäisi olla jokin turvana. Miltä uhalta? Ei minua mikään pelota. En sitäpaitsi voi koiraa ottaa, koska olen allerginen niille. Aina ihmisiä on asunut metsissä ja taajamissa yksin erilaisissa taloissa. Ei mitään uutta auringon alla siis!

Ja seurakoirarodut on niin mukavia lössyköitä, ettei ne jotain tunkeutujaa vastaan edes puolusta, vaan innostuvat, että joku tuli rapsuttelemaan.

Ja sitten ne rodut, jotka puolustavat, ovat vähän työläämpiä kouluttaa, kun pelkkä peruskoulutus ei ehkä riitä, eivätkä näin ollen ihan kaikille sovi. Varsinkaan ekaksi koiraksi.

Että ihmetelköön vaan rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No he pelkäävät, että vanha talo lahoaa sun käsiin. 

Vierailija
24/39 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No että katto romahtaa, rakenteet on lahot, alapohja pettää, putket poksahtaa jne.

Minäkin asun vanhassa talossa. Putkiremontti on tehty, ja kattokin vaihdettu. Ei täällä rakenteissa mitään vikaa ole. Eihän se tarkoita, jos asuu vanhassa talossa, ettei pitäisi siitä huolta.

Vierailija
25/39 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No että katto romahtaa, rakenteet on lahot, alapohja pettää, putket poksahtaa jne.

Minäkin asun vanhassa talossa. Putkiremontti on tehty, ja kattokin vaihdettu. Ei täällä rakenteissa mitään vikaa ole. Eihän se tarkoita, jos asuu vanhassa talossa, ettei pitäisi siitä huolta.

No vanhat ihmiset voivat ajatella noin.

Vierailija
26/39 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ajattelevat, että siinä on ehkä liikaa hommia yhdelle ihmiselle. 

Vierailija
27/39 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryöväreitä, murhamiehiä

Vierailija
28/39 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut ryöstetään ja raiskataan, jos talo on suojaisassa paikassa. Itse pelkäsin joskus kotitalossa, kun oltiin lähellä päätietä, mutta talo oli metsän ympäröimä ja talolle meni 200 metrin suojaisa tie. Rosvot voivat helposti katsoa talojen sijainnit karttapalveluista ilmakuvineen. Meidänkin kylillä pyöri joskus virolaisia pakettiautoja, ja niistä varoiteltiin. 

Vierailija
29/39 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko nainen? Jos olet niin pelko on aiheellinen. Ympäri Suomea liikkuu mies joka kiertää maaseutuja ympäri etsien yksin asuvia naisia. Tämä mies osaa tulla sisälle samalla kun nukut. Saattaa jäädä vain tuijottamaan mutta on yrittänyt muutakin.

Poliisi tietää miehestä mutta on voimaton asian suhteen.

Koirakaan ei aina auta. Oli syöttänyt yhden naisen koiralle unilääkettä.

Haulikkoni on aina valmiina, ovessa ja ikkunoissa on hälyttimet, ja oveni on vahvistettu ovi, josta ei edes kirveen kanssa tulla sisään. Nämä oli valmiina kun taloni ostin. Tervetuloa yrittämään. 

Vierailija
30/39 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitus on aika ikävä jos sen kanssa ei tule toimeen. Silti enemmän pelkäisin ihmisiä.

Vierailija
31/39 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sen verran vilkas mielikuvitus että öisin näkee ja kuulee kaikkialla olemassaolematonta. Voisin kyllä kysyä tuollaista. En vaan saisi nukutuksi vanhan talon ilmapiirissä, äänimaailmassa, pimeydessä... Eli vastaus taitaa olla: kummituksia. 

Vierailija
32/39 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uusia taloja saa pelätä ihan yhtä paljon. Maksavat maltaita, hyvin todennäköisesti päin persettä rakennettu (virheet huomataan vasta ajan kuluessa, ei sitä välttämättä ole ihan piirustusten mukaan menty rakennusvaiheessa), rakentaja mennyt jo konkurssiin kun virheet löytyvät ja loppuhuipennuksena taloyhtiössä yhtiövelkaa jättää osa maksamatta.

Tässä saa sitten ihmetellä, että minkälaista sitä uskaltaisi ostaa.

Vierailija
33/39 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaahan siellä majailla demoni. Joku kummitus on ihan eri asia.

Vierailija
34/39 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko nainen? Jos olet niin pelko on aiheellinen. Ympäri Suomea liikkuu mies joka kiertää maaseutuja ympäri etsien yksin asuvia naisia. Tämä mies osaa tulla sisälle samalla kun nukut. Saattaa jäädä vain tuijottamaan mutta on yrittänyt muutakin.

Ainahan noita hiippareita on ollut. Siksi ei kannata yksin asuvan naisen jutella asumisjärjestelyistä asioilla käydessään kylillä. Nykyään saa jo kohtuuhinnalla ovikellokameran ja kaiken maailman hälyttimiä. Voi sopia vaikka jonkun mukavan naapurin kanssa, että hånelle saa soittaa, jos jostain on meneillään. En tiedä onko maalla edes mahdollista saada kohtuuajassa poliisia avuksi. Tuollaiset hiippari saavat kiksit juuri salaa kulkemisesta ja pienikin häiriö ajaa ne pois.

Minulle naapuri varoitti öisin pihoilla hiippailevasta miehestä. Olin juuri joutunut antamaan eläinlääkärin lopettaa vanhan, uskollisen ja taatusti emäntäänsä puolustavan sakemanniuroksen. Asuin siis rivarin päätyasunnossa ja tämä naapuri minua vastapäätä. Ei siinä muuta kuin visusti makkarin verhot kiinni ja unta palloon. Silloin ei vielä ollut monipuolisia hälytysjärjestelmiä. Ai niin otin minä Fiskarsin sakset sängyn viereen helposti saataville.

Vierailija
35/39 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se mahdollista on, että joku hiippari tänne syrjäiseen taloon tulee pahoin aikein. En kuitenkaan osaa sellaista varsinaisesti pelätä, ja jos pelkäisin, en todellakaan asuisi täällä. Vieraisiin kulkijoihin karsaasti suhtautuvat suuret koirat ja valvontakamerat torppaavat suurimman osan helppoa kohdetta etsivistä ryöstelijöistä, eikä talokaan ulkonäkönsä puolesta lupaile mitään suuria saaliita. Jos joku psykopaatti tai isompi porukka tulisi ovista läpi ehkä aseistautuneena, eipä siinä olisi paljoa tehtävissä. Sellainen on kyllä erittäin epätodennäköinen skenaario, jonka pelkääminen kertoisi pikemminkin ongelmista omassa päässäni, aiemmasta traumasta tms. 

Vierailija
36/39 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummitus on aika ikävä jos sen kanssa ei tule toimeen. Silti enemmän pelkäisin ihmisiä.

Kummituksia ei ole olemassa niiden perinteisessä merkityksessä. Ne ovat aina demoneita, jotka ainakin uskovat kristityt voivat ajaa Jeesuksen valtuuttamana Hänen nimissään pois. Eivätkä tule takaisin. Myös papin voi pyytää siunaamaan kodin. Sekin rauhoittaa tilanteen.

Vierailija
37/39 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani asuivat mummonmökissä keskellä metsää kun olin vauva, Isä oli töissä ja äiti usein kanssani kaksin. Joku kurkki ikkunoista,saappaan jäljet jäi lumeen ja kerran kun äiti oli kanssani ulkosaunassa hän kuuli jonkun tulevan,luuli isäksi mutta isä oli talossa ja äidin pikkuhousut oli varastettu. Tuon jälkeen äiti ei suostunut saunomaan yksin ja piti verhoja aina kiinni. Melko pian muuttivatkin sitten kaupunkiin kerrostaloon.

Tuollaisen "Kuutamosonaatti".-menon takia en naisena ikinä asuisi yksin omakotitalossa,vähät kummituksista mutta tirkistelijät ja murtovarkaat ovat liikaa. Näitä murtovarkaita liikkuu nykyään päivisinkin ja saattavat tulla lukitsemattomasta ovesta sisään jos asukas on päiväunilla tai suihkussa,moni kun lukitsee ovet vain yöksi.

Vierailija
38/39 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kysynyt kyselijöiltä

Vierailija
39/39 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joo joo